Web Analytics Made Easy - Statcounter

این کارخانه تامین کننده بتن برای ساخت تونلی به ارزش یک میلیارد پوند در شرق لندن است که از زیر رودخانه تایمز قرار است دو منطقه پر تردد گرینویچ و سیلورتاون را به هم وصل کند. این پروژه اواخر سال جاری میلادی آغاز تا سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت.

فعالان محیط زیست معتقدند که پروژه یادشده منجر به افزایش سطح آلودگی هوا شده و بر سلامت اهالی شهر تاثیر منفی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس بررسی‌های صورت گرفته توسط کمیته محیط زیست مجلس عوام انگلیس، ترافیک وسایل نقلیه موتوری سبب انتشار ۴۲ درصد از مونواکسید کربن، ۴۶ درصد از دی‌اکسید نیتروژن و ۲۶ درصد از سایر گازهای خطرناک آلوده‌کننده در هوای شهرهای این کشور شده است.

دی‌اکسید نیتروژن، دی‌اکسید گوگرد و مونواکسید کربن از جمله گازهای بسیار خطرناکی هستند که افزایش میزان آنها در هوا می‌توانند سبب ایجاد و تشدید بیماری‌های ریوی، قلبی، سرطان و عوارض شدید پوستی و چشمی شوند.

به گفته کارشناسان یکی از مهمترین دلایل آلودگی هوا در لندن و سایر کلانشهرهای انگلیس تعداد بسیار زیاد خودروهای دیزلی در این کشور عنوان شده است.

برخی ارزیابی‌های صورت گرفته نشانگر آن است که هوای خیابان آکسفورد که از مهم‌ترین مراکز خرید در پایتخت انگلیس شمرده می‌شود، عمدتاً به دلیل تردد بیش از حد خودروهای دیزلی (اتوبوس‌های شهری) از نظر میزان دی‌اکسید نیتروژن آلوده‌ترین مکان دنیا است.

انجمن سلطنتی پزشکان انگلیس چندی پیش در گزارشی اعلام کرد که آلودگی هوا سالانه حدود ۴۰ هزار مرگ زودرس در انگلیس را منجر می‌شود که هر سال ۲۰ میلیارد پوند برای این کشور هزینه در بردارد.

دورتازه تظاهرات فعالان محیط زیست از دیروز (دوشنبه) در پنج شهر مهم انگلیس آغاز و قرار است به مدت پنج روز ادامه پیدا کند.

گروه قیام علیه انقراض به عنوان هماهنگ کننده این حرکت اعتراضی، دیروز با استفاده از قایق های بزرگی که روی آن عبارت «هم اکنون اقدام کنید» نوشته شده محورهای مرکزی شهرهای لندن، گلاسکو، کاردیف، بریستول و لیدز را بند آوردند. آنها همچنین قصد دارند تا از طریق پرواز پهپاد در نزدیکی باند فرودگاه بین المللی هیترو اختلال ایجاد کنند.

معترضان زیست محیطی، آوریل گذشته حدود دو هفته حمل و نقل عمومی و رفت و آمد عادی را در لندن مختل کردند.

آنها که خواهان رسیدگی فوری به وضع محیط زیست هستند در اقداماتی مانند بستن خیابان منتهی به پارلمان، چسباندن خود به قطارهای شهری و امثال آن، در رفت و آمد شهری اختلال ایجاد کردند.

گروه قیام علیه انقراض که سال گذشته تشکیل شده سه درخواست اصلی دارد: از دولت می‌خواهد که درباره تغییرات آب و هوایی حقیقت را بگوید؛ سطح آلایندگی‌های ناشی از گاز سمی دی‌اکسید کربن تا سال ۲۰۲۵ میلادی به صفر برساند و یک گروه از شهروندان نیز بر این فرآیند نظارت کند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۹۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی کارخانه ریسباف همزمان با هفته فرهنگی اصفهان

شهردار اصفهان با اظهار امیدواری تبدیل کارخانه ریسباف به بزرگترین موزه کشور گفت: امیدواریم با همکاری استانداری و اداره ارشاد، این مجموعه به میراث فرهنگی شهر و بزرگترین موزه شهر و حتی کشور تبدیل شود.


علی قاسم زاده با اعلام اینکه مجموعه ریسباف در هفته جاری به شهرداری تحویل داده می‌شود، افزود: مرمت این مجموعه فورا آغاز می‌شود تا نسبت به تحقق یکی از رویا‌های مهم این شهر و شهروندانش درخصوص این مکان گام برداریم.

 
او گفت: شهرداری اصفهان در بودجه امسال خود ردیف اعتباری مشخصی را برای صندوق حمایت از تولید آثار هنری در نظر گرفته و در صورت مشارکت سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، این طرح به سرانجام می‌رسد.


شهردار اصفهان با اعلام آمادگی شهرداری برای ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت اجرای گالری‌های هنری در بعضی از ایستگاه‌های مترو، اختصاص زمین برای احداث پلاتو جهت اجرای نمایش، افزود: سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان متعهد شده است که روند بهسازی موزه هنر‌های معاصر را تا پایان ماه‌های محرم و صفر به پایان برساند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • توضیح سلاجقه درباره ایمن‌سازی قلمرو یوزپلنگ آسیایی
  • روند ایمن‌سازی قلمرو یوزپلنگ آسیایی لاک‌پشتی نیست
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید
  • انفجار در بزرگترین شرکت جنگ افزار سازی انگلیس
  • انفجار در بزرگترین کارخانه تسلیحاتی انگلیس
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید در گلستان
  • بازگشایی کارخانه ریسباف همزمان با هفته فرهنگی اصفهان
  • انتقاد شدید گاردین از دخالت‌های لندن در مناقشات بین‌المللی
  • روسیه تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس را غیرقانونی خواند
  • بیش از ۲۰۰۰ خانه محیط زیست کیفی‌سازی می‌شوند