Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، کرم رضا پیردایه، با اشاره به‌ روز بهزیستی اظهار داشت: بهزیستی در بخش‌های مختلف خدمات موردنیاز را به افراد تحت پوشش ارائه می‌دهد.

وی افزود: بیش از هفت هزار معلول در شهرستان بروجرد تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که از این تعداد پنج هزار نفر مستمری دریافت می‌کنند و برخی از افراد تحت پوشش نیز تنها از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بهزیستی بروجرد تصریح کرد: پرداخت کمک‌هزینه درمان، پرداخت تسهیلات خوداشتغالی، پرداخت مستمری، ارائه خدماتی مانند ویلچر و همچنین ارائه خدمات از برنامه‌های بهزیستی برای معلولان است.

وی بیان کرد: در بروجرد یک مرکز اوتیسم برای بیماران راه‌اندازی شد که هم‌اکنون ۳۰ نفر تحت پوشش این مرکز هستند؛ شش مرکز توان‌بخشی برای معلولان به‌صورت روزانه وجود دارد و چهار مرکز هم به‌صورت شبانه‌روزی در خدمت معلولان بوده و خدمات را ارائه می‌دهند.

پیردایه با اشاره به اینکه دو سرای سالمندان در بروجرد وجود دارد عنوان کرد: در سرای سالمندان امام علی (ع) ۲۴ آقا و در سرای سالمندان حضرت فاطمه (س) ۲۹ خانم نگهداری می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از خدمات بهزیستی راه‌اندازی تیم‌های سیار ویزیت بیماران اعصاب و روان و ضایعات نخاعی است که در صورت نیاز بیماران، تیم سیار برای ویزیت اعزام می‌شود.

انتهای پیام/د

۷۰۰۰ معلول در بروجرد از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۹۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری بیش از ۵۱ هزار مشاوره تلفنی رایگان با بهزیستی استان البرز

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: ۵۱ هزار و ۲۰۰ مشاوره تلفنی رایگان از طریق خط تلفنی ۱۴۸۰ در سال گذشته ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، وجیهه محمدی‌فلاح صبح امروز _یکشنبه دوم اردیبهشت_ از ارائه خدمات مشاوره حضوری به ۱۳ هزار و ۱۰۰ نفر طی یکسال گذشته خبر داد و اظهار کرد: این خدمات با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و پاسخ به نیازهای مشاوره‌ای در زمینه اختلالات روانشناختی و مشکلات فردی خانوادگی در راستای ارتقای سطح سلامت روان آحاد جامعه از طریق یک مرکز دولتی و ۳۱ مرکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی ارائه شده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲، ۵۱ هزار و ۱۲۰ مشاوره تلفنی رایگان از طریق خط تلفنی ۱۴۸۰ به منظور فوریت دسترسی آحاد مردم به خدمات مشاوره‌ای انجام شده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز خاطرنشان کرد: بیشترین فراوانی مشاوره‌ها به ترتیب مربوط به اختلالات افسردگی، اضطراب، کودک و نوجوان، مشکلات فردی و بین فردی و مشکلات با همسر بوده است.

محمدی‌فلاح با اشاره به اینکه همه تماس‌های مردمی با خط صدای مشاور ۱۴۸۰، محرمانه و امن است، تصریح کرد: همه مشاوران به رعایت اصول رازداری و محرمانه تلقی کردن اطلاعات تماس‌گیرندگان متعهد هستند و با توجه به تنوع تماس‌گیرندگان و گوناگونی مشکلات آن‌ها، ضرورت دارد که برای دریافت راهنمایی و خدمات روان‌شناختی و مشاوره مناسب، تماس گیرندگان به مراکز مشاوره حضوری و سایر منابع حمایتی متناسب ارجاع داده شوند.

کد خبر 746512

دیگر خبرها

  • داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • بهره‌مندی اصحاب فرهنگ و هنر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری
  • ارائه ۵۱ هزار مشاوره تلفنی در‌ بهزیستی البرز
  • بهره‌مندی بیش از ۸۹ هزار نفر از خدمات آزمایشگاه‌های مراکز بهداشتی تربت حیدریه
  • بهره مندی ۳۶ هزار کودک دزفولی از خدمات فلورایدتراپی
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری از فروردین ماه امسال
  • ارایه بیش از ۵۱ هزار مشاوره تلفنی رایگان در البرز
  • برقراری بیش از ۵۱ هزار مشاوره تلفنی رایگان با بهزیستی استان البرز