Web Analytics Made Easy - Statcounter

نورمحمدی گفت: برخی افراد تصور می کنند منابع تامین اجتماعی از جانب دولت تامین می شود و منابع آن نا محدود ؛ در صورتی که این تفکر اشتباه است و باید گفت دارایی های این سازمان از آن صاحبان اصلی آن یعنی بیمه شدگان است و باید همه درجهت حفاظت و صیانت از آن تلاش کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس، مدیر کل تامین اجتماعی استان کهگیلویه وبویراحمد از شرکت "آسه" یاسوج ، به عنوان یکی از سه شرکت مهم تولیدکننده عصاره شیرین بیان کشور ،بازدید و از نزدیک با نوع فعالیت و مشکلات این شرکت تولیدی و کارگران آن آشنا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تامین اجتماعی استان در این بازدید گفت : اولویت در سازمان تامین اجتماعی ، پوشش حداکثری بیمه و گسترش خدمات برای بیمه شدگان این سازمان است .

نورمحمدی افزود : در کشور های توسعه یافته هم مانند کشور ایران خدمات تامین اجتماعی با چنین شرایطی ارائه نمی شود که البته این برای ما افتخار است، مستمری بگیران تامین اجتماعی دو برابر بازنشستگانی است که از دولت مستمری دریافت می کنند این در حالی است که تامین اجتماعی هیچ سهمی از بودجه دولتی ندارد و منابع آن از محل پرداخت حق بیمه، بیمه شدگان تامین می شود .     مدیر کل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود:  این نکته مهمی است که ورودی و خروجی منابع سازمان تامین اجتماعی به دلیل شرایط خاص اقتصادی کشور و گاهی تعلل برخی کارفرمایان و دستگاه های اجرایی در پرداخت حق بیمه کارکنان خود و مطالبات سازمان همخوانی ندارد و همین عامل ، فشار زیادی را بر این سازمان در انجام تعهدات و ارایه خدمات بیمه ای و درمانی خود وارد می کند.     نورمحمدی افزود : متاسفانه برخی افراد تصور می کنند منابع تامین اجتماعی از جانب دولت تامین می شود و منابع آن نا محدود ؛ در صورتی که این تفکر اشتباه است و باید گفت دارایی های این سازمان از آن صاحبان اصلی آن یعنی بیمه شدگان است و باید همه درجهت  حفاظت و صیانت از آن تلاش کنند.   وی افزود : ارائه خدمات به بیمه شدگان منوط به پرداخت به موقع  حق بیمه از طرف کارفرمایان است که انتظار داریم هم بخش خصوصی و هم بخش دولتی در پرداخت حق بیمه جدی تر باشند و به مسئولیت های خود در قبال نیروی کار توجه داشته باشند.     مدیرکل تامین اجتماعی  کهگیلویه و بویراحمد به اقدامات جدید این سازمان در راستای رضایت مندی بیمه شدگان و کارفرمایان هم اشاره ای کرد و گفت : سازمان تامین اجتماعی در جهت افزایش سرعت ارایه خدمات و جلوگیری از اتلاف وقت مخاطبان خود ، ارائه خدمات به صورت غیرحضوری را با جدیت دنبال می کند تا بیمه شدگان ، کارفرمایان و مستمری بگیران نیاز نداشته باشند برای دریافت خدمات مورد نیاز خود به شعب تامین اجتماعی مراجعه کنند و  متحمل صرف هزینه و اتلاف وقت شوند و زمان زیادی را در انتطار بمانند.     نورمحمدی افزود : سامانه متمرکز خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir در این سازمان راه اندازی شده است و بیمه شدگان و کارفرمایان می توانند با ورود به این سامانه و وارد کردن کد ملی و شماره تلفن تحت مالکیت خود ، در آن ثبت نام و برای خود حساب کاربری ایجاد کنند تا هنگام نیاز به دریافت خدمات حتما نیازی به حضور در شعب تامین اجتماعی نداشته باشند.    وی افزود : بیمه شدگان و مستمری بگیران هم چنین می  توانند با شماره گیری کد دستوری #۱۴۲* از طریق تلفن همراه خود ،  نسبت به اخذ  نوبت برای دریافت خدمات مورد نیاز خویش از شعب تامین اجتماعی اقدام کنند .این در حالی است که ماهانه 2 درصد جریمه به بدهی های معوق افزوده می شود.      در جریان بازدید مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از شرکت "آسه" که یکی از سه شرکت برتر تولید عصاره شیرین بیان در کشور است و به قول مدیر کل تامین اجتماعی از خوش حساب ترین شرکت های مشمول بیمه این سازمان است ، مشکلات این واحد تولیدی توسط مدیرو کارگران این کارخانه بیان شد و مدیرکل تامین اجتماعی استان اعلام کرد که در اسرع وقت نسبت به رسیدگی به آنها اقدام خواهد کرد.     انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۹۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی اصحاب فرهنگ و هنر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از معرفی ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به سازمان تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: بنا داریم تا تمامی هنرمندان فاقد بیمه بتوانند به سهولت از مزایای بیمه تأمین اجتماعی برخوردار شوند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید مجید پوراحمدی برخورداری از بیمه پایه تأمین اجتماعی را یکی از مهمترین خواسته‌های اهالی فرهنگ و هنر عنوان کرد و گفت: صندوق اعتباری هنر طی این سال‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود نسبت به ارائه خدمات بیمه تأمین اجتماعی به واجدین شرایط در سراسر کشور اقدام کرده است. 

وی افزود: در حال حاضر بیش از 61 هزار نفر از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت از سوی صندوق به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند که بیشترین تعداد بیمه شدگان به ترتیب به رشته‌های موسیقی، تجسمی، نمایشی و قرآن و عترت مربوط می‌شود.

پوراحمدی درباره نسبت سنی جمعیت تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی صندوق هنر اظهار کرد: 68 درصد بیمه شدگان کمتر از 44 سال و 31 درصد بین 45 تا 64 سال قراردارند. کمتر از یک درصد بیمه شدگان بالای 64 سال هستند.  همچنین 62 درصد بیمه شدگان مرد و 38 درصد زن هستند. 

وی گفت:  قریب به 7 هزار نفر از اعضای صندوق در سال 1402 به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند و تعداد بیمه شدگان صندوق با رشد 12 درصدی به 61 هزار نفر رسید.

اعضای صندوق اعتباری هنر از مرز 103000 نفر گذشت

مشاور وزیر فرهنگ با اشاره به تخصیص یارانه به خدمات بیمه تأمین اجتماعی صندوق هنر تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با تخصیص یارانه و تسهیل فرایند، تمامی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه که  فاقد بیمه هستند بتوانند به سهولت از مزایای بیمه تأمین اجتماعی برخوردار شوند.

وی افزود: بر این اساس صندوق بطور میانگین 60 درصد از حق بیمه تأمین اجتماعی سهم اعضا را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می کند که در سال 1403 ماهیانه 717 هزار تومان به ازای هر بیمه شده به عنوان سهم پرداختی صندوق هنر به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می شود.
وی در ادامه افزود: پیش بینی می شود سهم پرداختی صندوق به سازمان تأمین اجتماعی برای اعضای بیمه شده در سال 1403 بالغ بر 500 میلیارد تومان باشد. 

پوراحمدی با اشاره به نرخ های بیمه تأمین اجتماعی صندوق هنر گفت: بیمه اعضای صندوق هنر ذیل بیمه ی حرف و مشاغل آزاد سازمان تأمین اجتماعی تعریف می شود و بیمه شدگان براساس نیاز و به اختیار خود یکی از نرخ های14 یا 18درصدی را انتخاب می کنند. 

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در بخش دیگر سخنان خود به سهم پرداختی بیمه شدگان اشاره کرد و گفت: در سال 1403 مبلغ ماهیانه حق بیمه تامین اجتماعی (سهم فرد) در نرخ 14 درصد 286 هزار و 647 تومان و 18 درصد 573 هزار و 295 تومان از سوی سازمان تأمین اجتماعی در ماه های 30 روزه تعیین شده است.

رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر درباره شرایط سنی برخورداری از خدمات بیمه تأمین اجتماعی صندوق اعتباری هنر ادامه داد: شرایط سنی متقاضیان این بیمه برای درخواست و عقد قرارداد حداقل 18 و حداکثر 50 سال است. افراد بالای 50 سال سن باید دارای سابقه پرداخت حق بیمه قبلی به میزان برابر مدت مازاد حداکثر سنی باشند. 

به گفته وی افرادی که حداقل 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند از اعمال شرط سنی معاف هستند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به تسریع در معرفی متقاضیان به سازمان تأمین اجتماعی گفت: پیش از این معرفی افراد به صورت شش ماهه و سه ماهه انجام می‌گرفت. طی پیگیری و توافق با سازمان تأمین اجتماعی جهت کاهش مدت زمان انتظار برای برقراری بیمه ، هم اکنون معرفی افراد در کمترین زمان ممکن یعنی به صورت ماهانه انجام می‌شود. 

پوراحمدی در پایان با اشاره به اضافه شدن بیمه توافقی 27 درصد به سایر نرخ های مصوب اظهار کرد: براساس توافق بعمل آمده، مقرر شد با مهیا شدن زیر ساخت‌های فنی سازمان تأمین اجتماعی بزودی این نرخ در دسترس اعضای واجد شرایط قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • خبر مدیرعامل تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی
  • اعلام جزییاتی از بیمه تامین اجتماعی اصحاب فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۳
  • بهره‌مندی اصحاب فرهنگ و هنر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی
  • خبر مدیرعامل تامین‌اجتماعی درباره سن بازنشستگی/ متوسط سن بازنشستگی چه تغییری کرد؟
  • اعلام دستمزد غیرواقعی حقوق بیمه‌شدگان تامین اجتماعی را ضایع می‌کند
  • نسبت بیمه‌پردازان تامین اجتماعی به بازنشسته‌ها در تربت‌حیدریه کاهش یافت
  • ارائه ۹هزار خدمت درمان سرپائی به بیمه شدگان تامین اجتماعی سمنان
  • خدمات رایگان برای افراد بالای ۶۵ سال در یزد
  • خدمات بستری رایگان افراد بالای ۶۵ سال