Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@18:17:44 GMT

استعفای وزیر جنجالی و پرخرج دولت فرانسه

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۹۶۶۹

استعفای وزیر جنجالی و پرخرج دولت فرانسه

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، «فرانسوا دوروژی» وزیر محیط زیست فرانسه به دنبال جنجال اخیر بر سر ضیافت های پر زرق و برقی که با استفاده از بودجه عمومی برگزار کرده بود مجبور به کناره گیری از دولت شد.

وزیر محیط زیست فرانسه همزمان با اعلام استعفایش خود را قربانی «مجازات رسانه ای» دانست. پایگاه اینترنتی «مدیاپار» چند روز پیش با انتشار اسنادی از برگزاری چند ضیافت مجلل فرانسوا دوروژی بین سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ پرده برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیاپار همچنین خبر داده بود که فرانسوا دوروژی در سال ۲۰۱۵ هیچ مالیاتی پرداخت نکرده بود. البته وزیر محیط زیست ماکرون گفته بود که وی به دلیل پرداخت حق عضویت در حزب سبزها از مالیات معاف شده بود.

فرانسوا دوروژی پیش از آنکه سال گذشته به وزارت محیط زیست منصوب شود ریاست مجلس ملی فرانسه را برعهده داشت.

وی اعلام کرده است که از پایگاه اینترنتی «مدیاپار» شکایت خواهد کرد. فرانسوا دوروژی نفر دوم دولت فرانسه پس از ادوارد فیلیپ، نخست وزیر این کشور محسوب می شد.

در گزارش پایگاه اینترنتی «مدیاپار» آمده بود که فرانسوا دوروژی و همسرش در ضیافت های تجملی که با استفاده از بودجه عمومی ترتیب داده بودند با خرچنگ، شامپانی و بطری های شراب گران قیمت از مهمانان شخصی خود پذیرایی کرده بودند. قیمت هر کدام از بطری های شراب استفاده شده ۵۰۰ یورو بوده است.

یکی از این ضیافت های تجملی در شب جشن روز ولنتاین برگزار شده بود.

پایگاه اینترنتی «مدیاپار» در حالی از ضیافت های تجملی فرانسوا دوروژی پرده برداشت که فرانسه طی ماه های اخیر شاهد اعتراض جلیقه زردها به نابرابری اقتصادی و اجتماعی بوده است.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال فرانسه امانوئل ماكرون قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۹۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلداری پرز به لاپورتا قبل از ال‌کلاسیکو!

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید یکشنبه شب در برنابئو با برتری 3-2 مقابل بارسا تقریبا تکلیف قهرمانی لالیگا را یکسره کرد و حالا فقط هفت امتیاز برای فتح جام نیاز دارد.

ساعاتی قبل از ال کلاسیکو ضیافت ناهار سنتی بین روسای دو باشگاه در یکی از رستوران های شهر مادرید برگزار شد و طبق ادعای اسپورت، پرز در این ضیافت حرفی زده که باعث تعجب مدیران بارسلونا شده است.

پرز با دیدن اعضای هیئت مدیره بارسا به آنها گفته شما را بسیار مضطرب و عصبی می بینم و در واقع دلیلی برای این همه اضطراب پیدا نمی کنم. رئیس رئال در ادامه گفته است که ما هم سال قبل در لالیگا و لیگ قهرمانان ناکام ماندیم ولی هرگز جایگاه کارلو آنچلوتی به خطر نیفتاد و ما اصلا برنامه ای برای قطع همکاری با او نداشتیم. شما هم بهتر است به ژاوی اطمینان خاطر بدهید و تلاش کنید او یک سال دیگر نیز در بارسلونا بماند.

اسپورت نوشته است که تعجب مدیران بارسا به این دلیل بود که رئال فصل قبل توانست قهرمان کوپا دل ری و جام باشگاه های جهان شود ولی امسال دست بارسا با ژاوی از همه جام ها کوتاه مانده است. از 
آن گذشته، شکل بازی های بارسا نیز جذاب نیست و در بارسا زیبا بازی کردن یک اصل و فلسفه مهم است.

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر سابق فرانسه مجرم شناخته شد
  • هوندای برقی از کانادا سر درآورد
  • دلداری پرز به لاپورتا قبل از ال‌کلاسیکو!
  • (تصاویر) ضیافت شام رئیس امارات به افتخار سلطان عمان
  • وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • حمله هوایی شدید اسرائیل به نقاط مختلف غزه / استعفای رئیس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل/ اسرائیل به دست نتانیاهو ویران می شود
  • فرانسه: حضور ما در خاورمیانه باعث مهار تنش است!
  • عکس| جلوی ایران را بگیرید، قبل از اینکه خیلی دیر شود/ توییت معنادار وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی
  • حمایت فرانسویان از فلسطین