Web Analytics Made Easy - Statcounter

وضعیت آلودگی هوا در مناطق مختلف کشور بویژه کلانشهرها در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست به ریاست حجت الاسلام روحانی بررسی شد. ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست عصر سه شنبه به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقاضای فعالان محیط زیستی برای ایجاد "دادگاه‌ ویژه مفاسد محیط زیست"

 

در این جلسه گزارش سازمان حفاظت محیط زیست در مورد وضعیت آلودگی هوا در مناطق مختلف کشور بویژه کلانشهرها ارائه و ضوابط و تکالیف سازمان حفاظت محیط زیست و سایر دستگاه‌های ذیربط در خصوص کاهش آلودگی‌های کلانشهرها بویژه از طریق تعیین وضعیت سوخت وسایل نقلیه موتوری مؤثر بر آلودگی هوا تعیین شد.

همچنین مقرر شد دستگاه های ذیربط در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در کلانشهرها بویژه تاکسیرانی و جایگزینی موتورسیکلت های انژکتوری به جای موتورهای کاربراتوری برنامه ریزی و اقدام کنند.

در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست در راستای تعیین و تصویب محدوده‌های پیشنهادی برای حفاظت و مدیریت تحت یکی از عناوین مناطق چهارگانه سازمان محیط زیست، با توجه به تفاهمات سازمان حفاظت محیط زیست با وزارت جهاد کشاورزی و نیاز به تداوم و پایداری حیات وحش در 14 استان کشور مصوب شد حدود یک میلیون هکتار به مناطق حفاظت شده کشور اضافه شود.

تغییر محدوده و بازنگری در حد و حدود مناطقی که به واسطه توسعه روستایی و برخی تداخلات و تعارضات ارزش اکولوژیک خود را از دست داده و فاقد قابلیت حفاظت می‌باشد نیز از دیگر مصوبات جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست بود.

تأیید ضوابط زیست محیطی طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای و اصلاح مصوبه شورای عالی حفاظت زیست محیط در مورد خسارات ناشی از شکار و صید غیرقانونی توسط متخلفین تحت عنوان بهای جانوران وحشی از لحاظ مطالبه ضرر و زیان و همچنین تعیین ضرر و زیان برخی بی‌مهرگان، به استناد بند (چ) ماده (3) قانون شکار و صید از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

اعضای شورای عالی حفاظت محیط زیست از خدمات و تلاش‌های وزارت نفت در زمینه تولید بنزین با استاندارهای  یورو 4 و یورو 5 که منجر به کاهش آلودگی ها شده است، تقدیر کردند.

انتهای پیام/

R1381/P/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط آلودگی های زیست محیطی حسن روحانی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آلودگی های زیست محیطی حسن روحانی آلودگی های زیست محیطی حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۹۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد منتخب مردم قم در مجلس از نوع شهرسازی در کلانشهرها

منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: شیوه شهرسازی موجود و فروش تراکم بی‌ضابطه، با سبک زندگی و فرهنگ ایرانی و اسلامی مردم در تضاد بوده و آسیب‌های غیرقابل جبرانی برای محیط زیست به همراه دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمد منان‌رئیسی در دیدار با کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم به مناسبت «هفته زمین پاک» اظهار داشت: این سازمان، از مظلوم‌ترین دستگاه‌های اجرایی در کشور است، زیرا برخی از مسئولان نسبت به اثرات مخرب و عمیق معضلات زیست محیطی که به تدریج نمایان می‌شوند، توجه و آگاهی ندارند. 

وی با انتقاد از غفلت‌های گذشته در حوزه محیط زیست، مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا به ویژه در شهر تهران را مورد توجه قرار داد و افزود: برخی سیاست‌های اشتباه در عرصه‌های مختلف بدون توجه به مسائل زیست محیطی، بروز این وضعیت را در پی داشته است. 

منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نوع شهرسازی در کلانشهرها، بیان کرد: این شیوه شهرسازی و فروش تراکم بی‌ضابطه، با سبک زندگی و فرهنگ ایرانی و اسلامی مردم در تضاد بوده و آسیب‌های غیرقابل جبرانی برای محیط زیست به همراه دارد. 

وی در پایان بر ضرورت توجه و اهتمام مردم و مسئولان نسبت به مسأله محیط زیست تأکید کرد و گفت: سازمان حفاظت محیط زیست باید قاطعانه و با اقتدار مدافع حقوق مردم باشد و در برابر هرگونه اقدامی که طبیعت و محیط زیست را به مخاطره می‌اندازد، ایستادگی نماید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی
  • دولت یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود
  • انتقاد منتخب مردم قم در مجلس از نوع شهرسازی در کلانشهرها
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق