Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی چگینی روز سه شنبه در مطلبی در روزنامه هندوستان تایمز نوشت: دولت امریکا در ۸ می (۱۸ اردیبهشت) سال ۲۰۱۸ از توافق هسته ای (برجام) خارج شد و با این کار قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل را به طور یکجانبه و به تنهایی نقض کرد.

به نوشته سفیر ایران در هند، آمریکا با این اقدام ایران را با بار سنگین اجرای تعهدات توافق هسته ای در برابر هیچ تضمین حقوقی و تعهدات اقتصادی مواجه کرد و در مجموع باید گفت این رفتار آمریکا کاملاً ناسازگار و فریبنده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چگینی افزود: آمریکا پس از خروج از توافق هسته ای با استفاده از اهرم هایی مانند تروریسم اقتصادی و اعمال تحریم های یکجانبه علیه ایران اقدام کرد.

وی افزود: دولت ترامپ همچنان به دنبال گمراه کردن افکار عمومی جهانی است و ایران نیز تنها کاری که می تواند انجام دهد مقاومت در برابر فعالیت های غیرقانونی و سرکشانه آمریکا است.

آمریکا اردیبهشت ماه ۹۷ از توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ خارج شد، اقدامی که با محکومیت دیگر امضا کنندگان این توافق و جامعه جهانی رو به رو شد. جمهوری اسلامی ایران نیز پس از یک سال صبر راهبردی از اردیبهشت ماه ۹۸ و در پی انجام نشدن تعهدات از سوی دیگر امضا کنندگان این توافق اقدام به کاهش برخی تعهدات خود از جمله سطح غنی سازی طبق توافق برجام کرد.

محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در این باره گفته بود: در صورتی که اروپایی‌ها اقدامات لازم را برای اجرای تعهداتشان انجام بدهند اقدامات ما قابل بازگشت است. ولی اگر اقدامات لازم را انجام ندهند ما بر اساس بند ۳۶ برجام این حق را از سال گذشته داشته‌ایم که اقدامات خودمان را انجام دهیم.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۹۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های آمریکا ممکن است شامل تیپ «گولانی» نیز بشود

سفیر سابق رژیم صهیونیستی در واشنگتن اعلام کرد که تحریم‌های احتمالی آمریکا بر گردان «نتساح یهودا» ممکن است به تیپ «گولانی» نیز کشیده شود.

به گزارش مشرق، مایکل اورون، سفیر سابق رژیم صهیونیستی در واشنگتن در گفت‌وگو با رادیو ارتش این رژیم درخصوص احتمال تحریم گردان «نتساح یهودا» وابسته به ارتش صهیونیستی تصریح کرد که ممکن است این تحریم شامل تیپ‌های دیگر نیز بشود.

‌وی همچنین گفت این موضوع از این گردان آغاز شده و ممکن است تیپ «گولانی» و تیپ «چتربازان» را نیز شامل شود و این امر برای ارتش رژیم صهیونیستی به‌مثابه «سقوط» است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی : ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد
  • گروسی: ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد
  • تحریم‌های آمریکا ممکن است شامل تیپ «گولانی» نیز بشود