Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@12:18:32 GMT

حذف دلار آمریکا از معاملات تسلیحاتی هند و روسیه

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۹۹۹۰

به گزارش راشاتودی، روسیه و یکی از بزرگترین واردکنندگان سلاح آن یعنی هند تصمیم گرفته‌اند از ارزهای ملی خود برای پرداخت در معاملات بزرگ دفاعی خود استفاده کنند و به این ترتیب تحریم‌های آمریکا را دور بزنند .
مسکو و دهلی نو در ماه‌های اخیر تجارت سلاح خود را تقویت کرده اند . روسیه زیردریایی، کشتی، تانک و جت به شرکای هندی خود می فروشد و قرار است سیستم دفاع هوایی S400 هم برای این کشور تامین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خرید S400 توسط هند طی قراردادی با ارزش بیش از 5 میلیارد دلار باعث عصبانیت آمریکا، یکی از بزرگترین شرکای تجاری آن شده است. آمریکا به هند در مورد پیامدهای احتمالی این حرکت هشدار داده است .
شیوه جدید پرداخت از طریق روبل و روپیه مورد توافق بانک‌های مرکزی روسیه و هند قرار دارد و می‌تواند جلوی تهدید تحریم‌های واشنگتن را بگیرد .
به این ترتیب، هند می‌تواند اولین پرداخت را برای خرید دو کشتی جنگی ساخت روسیه انجام دهد .
معاملات چند میلیارد دلاری هند با روسیه خطر تحریم شدن آن توسط آمریکا را بالا می‌برد. آمریکا از طریق قانونی نهادهایی را که درگیر معاملات قابل توجه با شرکت های بخش دفاعی روسیه هستند، تحریم می‌کند .
هند تنها کشوری نیست که علی رغم خطر اقدامات تنبیهی آمریکا ، تسلیحات نظامی از روسیه می‌خرد. ترکیه، متحد واشنگتن، با خرید سیستم دفاع هوایی S400 جلوی تحریم های آمریکا ایستاده است. آنکارا چندین محموله اجزای S400 را دریافت کرده است و آخرین هواپیما حاوی این قطعات روز دوشنبه در ترکیه فرود آمد .

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۹۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶هزار تومانی قیمت دلار | سکه ۲ میلیون تومان کاهش یافت

به گزارش جام جم آنلاین، محمد کشتی آرای در گفتگو با تسنیم درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری، اظهار داشت: دیروز بعد از التهابات اول صبح بازار و روند صعودی قیمت‌ها با شروع داد و ستد‌ها و معاملات بازار طلا و ارز با سیر نزولی همراه شد.

وی با اشاره به افزایش ۵ دلاری قیمت جهانی طلا در روز جاری، گفت: با این حال با تعدیل قیمت ارز نسبت به دیروز و کاهش حدودا ۶ هزار تومانی دلار، طلا و سکه نیز در بازار کاهشی شده است.

این فعال بازار طلا ادامه داد: صبح دیروز دلار ۷۰ هزار تومان هم شده بود، ولی هم اکنون در کانال ۶۴ و ۶۵ هزار تومان در معامله است. همین موضوع باعث شده تا قیمت سکه طرح قدیم نسبت به دیروز دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه طرح جدید نیز دو میلیون تومان کاهش داشته باشد.

کشتی آرای همچنین گفت: قیمت سکه طرح قدیم هم اکنون ۴۰ میلیون تومان، سکه طرح جدید ۴۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و نیم سکه و ربع سکه هر کدام با یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به معاملات پایانی دیروز به ترتیب به ۲۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده اند. ضمن اینکه سکه گرمی هم با ۶۰۰ هزار تومان کاهش به ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است

وی همچنین گفت: قیمت هر میقال طلای ۱۷ عیار از ۱۶ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان در معاملات پایانی دیروز به ۱۵ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان کاهش یافته است یعنی بیش از یک میلیون و ۳۰ هزار تومان ارزش هر مثقال طلا کاهش یافته است طلای ۱۸ عیار نیز با کاهش حدودا ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به دیروز به سه میلیون و ۶۶۶ هزار تومان رسیده است.

این فعال بازار طلا با تاکید براینکه حباب سکه همچنان حدود ۷ میلیون تومان است پیش بینی کرد در روز‌های آینده حباب سکه کاسته شود چرا که دادوستد‌ها و معاملات بازار که دیروز تقریبا متوقف شده بود امروز از سر گرفته شده و بازار به ثبات رسیده است.

دیگر خبرها

  • روسیه تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس را غیرقانونی خواند
  • نوسانات طبیعی در بازار طلا
  • تحریم، ابزار آمریکا برای توقف پروژه LNG-۲ روسیه در قطب شمال 
  • اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم‌انگاری کرد
  • کاهش ۶هزار تومانی قیمت دلار | سکه ۲ میلیون تومان کاهش یافت
  • واشنگتن و متحدانش به‌دنبال راه‌های جدید اجرای تحریم‌های کره شمالی
  • آمریکا واردات فلزات از روسیه را ممنوع کرد
  • نرخ جدید دلار و یورو در مرکز مبادله ارز
  • زلنسکی باز هم خواستار حمایت تسلیحاتی از اوکراین شد
  • تاکید بر بهره برداری از ظرفیت بریکس برای خنثی سازی تحریم‌ها