Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که هنوز از سوی فدراسیون، آغاز لیگ برتر فوتبال کشور و حتی زمان قرعه کشی تیم های حاضر در این رقابت ها مشخص نشده است، باشگاه ها رقابت نزدیکی در نقل و انتقال بازیکنان و مربیان داشتند که تیم های اصفهانی سپاهان و ذوب آهن نیز از این قاعده مستثنا نبودند و برخی از بازیکنان آنها از تیم های خود جدا و برخی از بازیکنان جدید نیز جذب این دو تیم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به اعتقاد کارشناسان، در رقابت های فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران و لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا، تیم های سپاهان و ذوب آهن نتایج درخشانی را کسب کردند.

تیم سپاهان، فصل پیش، با هدایت امیر قلعه نویی، رتبه دوم لیگ برتر باشگاه‌های ایران را کسب کرد و به جام باشگاه‌های آسیا راه یافت.

این تیم در فصل گذشته با تمام فراز و نشیب های که داشت حتی می توانست قهرمان رقابت ها شود که در نهایت به نایب قهرمانی بسنده کرد.

بازیکنانی نظیر کیروش استنلی، سیاوش یزدانی، مهرداد محمدی، علی محمدی، پیام نیازمند، محمد ایرانپوریان، عزت الله پورقاز، خالد شفیعی، سعید آقایی، مهدی کیانی، محسن مسلمان، ولادیمیر کومان،، سجاد شهباززاده در فصل گذشته در ترکیب تیم امیرقلعه نویی بازی های درخشانی ارائه کردند و توانستند بعد از سال ها، خیل عظیم هواداران فوتبال را به ورزشگاه نقش جهان بکشانند تا آشتی دوباره ای با فوتبال دوستان اصفهانی ایجاد شود.

با این حالی، لیگ برتر در فصل گذشته، با همه فراز و نشیبش، با قهرمانی پرسپولیس و نایب قهرمانی طلایی پوشان اصفهانی، کار خود را به پایان برد و بازیکنانی مانند محمد ابراهیمی، بختیار رحمانی، میلاد سرلک، جلال علی محمدی، سیاوش یزدانی، مهرداد محمدی، محمد مسلمی‌پور و علی‌محمدی، خالد شفیعی از سپاهان رضایت نامه خود را گرفته و به باشگاه‌های دیگر رفتند.

سپاهان در فصل نقل و انتقالات فصل نوزدهم لیگ برتر فوتبال تاکنون رضا میرزایی، مرتضی منصوری، محمدرضا حسینی، گولسیانی، محمد محبی، محمد زینالی، ابوالفضل بابادی عکاشه و علیرضا نقی زاده را جذب کرده است.

آقای گل این رقابت ها یعنی کیروش استنلی، بازیکن فصل گذشته سپاهان نیز تا این لحظه هنوز با این تیم قرارداد امضا نکرده و حتی شایعاتی مبنی بر پیوستن او به سایر تیم ها به گوش می رسد و این در حالی است که مسعود تابش مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در گفت و گو با ایرنا از توافق با این بازیکن خبر داده و گفته است: استنلی، پنجشبه هفته جاری به تیم ملحق می شود.

این بازیکن برزیلی گل های حساس و زیبایی را برای طلایی پوشان به ثمر رسانده و در فصل هفدهم در دیگر تیم اصفهانی یعنی ذوب آهن نیز بازی خوبی ارائه کرده است.

هواداران سپاهان منتظر تمدید قرارداد این بازیکن هستند تا تیمی متفاوت را در رقابت های فصل نوزدهم لیگ برتر نظارگر باشند، سپاهانی که این بار در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد و به گفته مدیرعامل این باشگاه، هدفش حضور پرقدرت در این رقابت ها و حتی کسب مقام قهرمانی آسیاست.

ذوب آهن سبزپوش دیگر تیم دیار نصف جهان است که با حضور علی رضا منصوریان بازیکن سابق تیم ملی و باشگاه استقلال توانست در فصل گذشته از میانه های پایین جدول اوج بگیرد و با بازی های درخشان و هوشمندانه خود در لیگ قهرمانان آسیا به عنوان تنها نماینده ایران به مرحله حذفی صعود کند.

ذوب آهن در فصل گذشته با بازیکنانی نظیر رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، هادی محمدی، میلاد فخرالدینی، حمید ملکی، حمید بوحمدان، قاسم حدادی‌فر، محمدرضا حسینی، مهران درخشان‌مهر، رضا حبیب‌زاده و ارسلان مطهری توانست بازی های درخشانی ارائه کند و به مقام ششم این رقابت ها برسد.

ذوبی ها در نیم فصل دوم متحول شدند و توانستند تیم های عربی را در لیگ قهرمانان آسیا شکست دهند و به عنوان تیم نخست و تنها نماینده کشورمان به مرحله حذفی این رقابت ها صعود کنند.

با این حال، در فصل جاری بازیکنانی همچون رشید مظاهری، سید محمدرضا حسینی، اوساگونا و چند بازیکن دیگر از این تیم جدا شدند و با تیم های دیگر قرارداد بستند.

البته ذوب آهن برای فصل جاری یوسف بهزادی سنگربان پیشین تیم پدیده مشهد، محمد مشایخ بازیکن فصل گذشته تیم فوتبال شاهین بوشهر، بووی باکر مدافع نیجریه ای و چند بازیکن دیگر را جذب کرده است.

مدافع نیجریه ای، امروز (سه‌شنبه) پس از مذاکره و توافق با مسئولان باشگاه ذوب آهن و امضای قرارداد، برای مدت ۲ سال به این تیم ملحق شد.

به گفته احمد جمشیدی سخنگوی باشگاه ذوب آهن، این باشگاه برای برطرف کردن ضعف گام هجومی خود هم اکنون در حال تلاش برای جذب مهاجم خارجی است.

گفته می شود اوساگونا مهاجم نیجریه‌ای که فصل گذشته عملکرد ایده‌آلی در خط حمله ذوب آهن داشت برای تمدید قرارداد خود، رقم سنگینی درخواست کرده که با توجه به نوسانات ارزی، خواسته او مورد قبول مدیران باشگاه قرار نگرفته و با این تیم به توافق نرسیده است.

تیم ذوب آهن در فصل جدید لیگ برتر فوتبال و مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا با تاکید منصوریان برای جوانگرایی و حضور با تجربه ها در کنار آنان، قدم در مرحله تازه رقابت ها خواهد گذاشت که می تواند برای هوادارانش و فوتبال دوستان دیار نصف جهان، فصل جدیدی از امید را رقم بزند.

طلایی پوشان و سبزپوشان اصفهانی، پرچم فوتبال دیار نصف جهان را بالا نگه داشته اند و چشم به روزهای پرفروغ در فوتبال ایران دوخته اند تا بتوانند شادمانی، پویایی، جوشش و قهرمانی را همراه با خنده بر لبان فوتبال دوستان این خطه بنشانند.

باشگاه فوتبال سپاهان اصفهان تاکنون با کسب پنج مقام قهرمانی در دوره‌های دوم، نهم، دهم، یازدهم و چهاردهم لیگ برتر، بطور مشترک با پرسپولیس بیشترین تعداد قهرمانی را در مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران بدست آورده است.

سپاهان نخستین تیم در تاریخ لیگ‌های فوتبال ایران است که موفق شده سه دورهٔ متوالی به مقام قهرمانی دست پیدا کند و با این سه قهرمانی متوالی در لیگ برتر به «هتریک قهرمانی» معروف شده است.

سپاهان در عین حال اولین تیمی بوده که موفق شده است دو دورهٔ متوالی قهرمان جام حذفی فوتبال ایران شود.

این تیم با قهرمانی در جام حذفی در سال ۱۳۹۲ موفق شد با سه قهرمانی متوالی در لیگ برتر و یک قهرمانی در جام حذفی برای چهارمین سال متوالی جام کسب کند و نخستین تیم ایرانی است که به فینال مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و همچنین مسابقات جام باشگاه‌های جهان در سال ۲۰۰۷ میلادی راه یافت.

دیگر تیم اصفهانی یعنی ذوب آهن نیز پس از همشهری خود، دومین تیم ایرانی است که به فینال مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۰ میلادی راه یافته و با کسب چهار عنوان قهرمانی در جام حذفی، یکی از تیم‌های پرافتخار این جام به حساب می‌آید.

تیم فوتبال ذوب‌آهن با غلبه بر تیم‌های قدرتمند آسیا با شایستگی راهی فینال مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۰ شد.

این تیم در ۲۲ آبان ۱۳۸۹ و در تک بازی فینال در ورزشگاه ملی المپیک توکیو واقع در کشور ژاپن به مصاف تیم "سئونگنام ایلهوا چونما" رفت و در این دیدار با نتیجهٔ ۱–۳ مقابل نمایندهٔ کره جنوبی شکست خورد و به مقام نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۰ رضایت داد.

۸۱۱۴/‏۶۰۲۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فوتبال اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۰۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکایت عارف و نماز شاگرد به روایت محمد اصفهانی (فیلم)



منبع:پیج ravi3shakhs4

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ببینید| مداحی محمد بحرانی (صداپیشه جناب خان) در سینه زنی بوشهری ببینید| تمجید محمد اصفهانی از استاد شجریان خواهش محمد اصفهانی از مسئولین برای حل یک مشکل (فیلم)

دیگر خبرها

  • ۲.۵ سال حبس برای بوسه اجباری/ زمان خداحافظی مسی و گواردیولا
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۸ فروردین
  • (عکس) رجزخوانی کاپیتان پرسپولیس برای رقبا با این ژست ویژه
  • شهداب آماده هت‌تریک قهرمانی
  • شهداب در آستانه هتریک قهرمانی
  • عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در سال ۱۴۰۲: ناکامی در جام ملت‌ها با وجود شروع امیدوارکننده
  • جعفری: برای قهرمانی با 73 امتیاز رکوردشکنی کردیم
  • نقش‌آفرینی علی پروین در نقل و انتقالات زمستانی پرسپولیس!
  • صید تاریخی ملوانان؛ سپاهان جام قهرمانی را به پرسپولیس داد! | بازی های ماندگار
  • حکایت عارف و نماز شاگرد به روایت محمد اصفهانی (فیلم)