Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@00:51:06 GMT

بازنگری در حوزه نظام مهندسی ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۰۲۱۹

بازنگری در حوزه نظام مهندسی ضروری است

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جمالی نژاد معاون عمرانی وزارت کشور در هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به اینکه این سازمان یکی از حوزه های پر چالش و پرکار در وزارت کشور به شمار می رود افزود: معاونت عمرانی ۲ حوزه کاملا مجزا با یک ماموریت بسیار سنگین به شمار می رود زیرا که با بخش بسیار متنوع و مختلف در ارتباط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: سازمان شهرداری و دهیاری ها ۳۷ هزار دهیار و ۱۲۸۴ شهردار و ۱۲۰ هزار عضو شورای شهر را مدیریت می کند و هم افزایی جامعه مهندسی و شهرداری ها در جهت ارتقای کیفیت ساخت وساز بسیار مهم است.

جمالی نژاد با اشاره به ضرورت الکترونیکی کردن و برخط کردن اطلاعات با شهرداری ها افزود: شهرداری و نظام مهندسی ارگان های قدیمی و مهمی هستند و برخی اقدامات در حوزه شهری باید با همکاری آنها انجام شود .

وی بیان کرد: ایجاد ضوابط و قوانین و همچنین مسیرهای هموار برای معلولان ، افزایش نظارت ها در طراحی ساختمان ها و توجه به تخلفات ساختمانی از جمله اقداماتی است که باید توسط این بخش ها دنبال شود.

وی تاکید کرد: بسیاری از روش ها و طراحی ها توسط مهندسان‌ کشور ومجریان دنبال شده که متاسفانه حل نشده است نباید دوباره تکرار شود.

معاون عمرانی شهرداری تصریح کرد: در طی ۱۰۰ سال اخیر نتوانسته ایم جنبه های درونی حوزه ساخت را از نظر روحی و روانی به عالم معنا متصل کنیم که این خود با تاریخ و فرهنگ‌ما مطابقت ندارد.

وی بیان کرد : باید یک بار دیگر جایگاه نظام مهندسی در کشور را بازخوانی کنیم و بتوانیم د ر این یک توسعه پایدار داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۰۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی اولویت مدیران عمرانی کشور باشد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر چهارشنبه در همایش معاونان عمرانی استانداری‌ها در بوشهر با تاکید بر لزوم تلاش برای تحقق شعار سال اظهار کرد: باید زمینه مشارکت مردم در عرصه اقتصادی کشور فراهم شود.

وی افزود: همانطور که مؤلفه قدرت در عرصه‌های اقتصاد، فرهنگ و سیاست مردم هستند در حوزه عمران نیز باید به سمتی گرایش پیدا کنیم که دولت طراحی، برنامه ریزی و بستر سازی کند تا با مشارکت مردم در زمینه سرمایه گذاری و نظارت دولت امور به سامان شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ادامه داد: بانک‌های عامل نیز باید در عرصه تأمین نقدینگی زمینه سرعت بخشی در تولید توسط بخش خصوصی را فراهم کنند.

وی اظهار داشت: هم اینک با وجود نقش آفرینی بالای استان بوشهر در تولید خالص و ناخالص ملی اما توسعه متوازنی در حوزه عمران و پیشرفت در شمال و جنوب این استان وجود ندارد که با فعال منطقه ویژه اقتصادی شمال این مهم محقق خواهد شد.

صفایی بوشهری گفت: باید تحولی در مشارکت مردم در عمران ملی و آمایش سرزمینی ایجاد شود تا توسعه را شتاب بخشد و با توجه به بالا بودن ظرفیت توسعه‌ای در حوزه عمران و محدود بودن اعتبارات دولتی باید مکانیزم‌های جلب مشارکت مردمی نیز برای سرمایه گذاری در این بخش فراهم شود.

وی افزود: برای برون رفت از مشکلات باید تلاش جهادی در اجرا و توانمندی در جذب اعتبارات ملی در کنار جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی اولویت مدیران عمرانی کشور قرار گیرد.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: اگر جهش تولید بر مدار مردم نباشد جهشی در پی نخواهد داشت.

کد خبر 6081074

دیگر خبرها

  • شهرداری‌ها با تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را جذب کنند
  • جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی اولویت مدیران عمرانی کشور باشد
  • جزییات اجرای پروژه های برون مرزی در حوزه برق و آب
  • صادرات خدمات فنی مهندسی حوزه آب به ۲۰ کشور در جهان
  • گسترش حاشیه نشینی در تبریز معضل اساسی است
  • انعقاد ۳۰ فقره قرارداد خدمات فنی مهندسی در دیگر کشورها
  • اعزام هیات‌های خدمت فنی مهندسی به عراق، چین و روسیه
  • بازنگری در طرح گسترش شبکه بهداشت کشور
  • جایگاه نظارتی نظام مهندسی ساختمان باید تقویت شود
  • ضرورت اجرای دقیق استاندارد ساختمان در آذربایجان شرقی