Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، عبدالناصر همتی در حاشیه شورای گفتگو و شورای هماهنگی بانکهای استان اصفهان با اشاره به موضوع تخلف کسانی که در بازگشت ارز حاصل از صادرات کوتاهی کرده اند، گفت: افرادی که ارز ناشی از صادرات را هنوز به کشور بازنگردانده‌اند، مرتکب تخلف شده اند و قطعاً طبق قوانین، با آنها برخورد می‌شود و در این باره تعدادی از صادرکنندگان متخلف را به قوه قضائیه معرفی کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عبارت دیگر این افراد کسانی هستند که متأسفانه از آنها نشان و آدرس دقیقی در دست نیست و این نکته نشان‌دهنده آن است که آنها از کارت های یک بار مصرف یا روش های مشابه آن استفاده کردند؛ لذا قوه قضائیه و بازپرس پیگیر این موارد هستند.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه این بانک تلاش می کند مقررات در شبکه بانکی اجرا شود تصریح کرد: باید این نکته را نیز مدنظر داشت که بانک ها در عملیات و فعالیت های خود نیز با مشکلاتی روبه رو هستند و شرایط آنها نیز پیچیدگی های خاص خود را دارد، که از جمله این موارد می‌توان به ناترازی برخی بانک ها، تسهیلات تکلیفی و غیره اشاره کرد.

رئیس شورای پول و اعتبار ضمن اشاره به جلسات امروز خود در استان اصفهان گفت: تصمیمات مهمی برای مهم‌ترین قطب صنعتی کشور یعنی استان اصفهان اتخاذ شده است و در مورد موضوعاتی نظیر کمبود منابع مالی مترو، تسهیلات کشاورزی، اشتغال زایی روستایی، مباحث ارزی و رفع مشکلات صادرکنندگان بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر 4668583

منبع: مهر

کلیدواژه: بانک مرکزی ایران عبدالناصر همتی نظام بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۰۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی

امتداد - با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته توافق بازخرید بود. از این رو، این بانک به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید به مبلغ  2029.2  هزار میلیارد ریال اقدام کرد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی (۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به شرح زیر است: 

  بانک مرکزی در چارچوب مدیریت نقدینگی مورد نیاز بازار بین‌بانکی ریالی، عملیات بازار باز را به صورت هفتگی و موردی اجرا می‌کند. موضع عملیاتی این بانک (خرید یا فروش از طریق ابزارهای موجود) بر اساس پیش‌بینی وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی و با هدف کاهش نوسانات نرخ بازار بین‌بانکی حول نرخ هدف، از طریق انتشار اطلاعیه در سامانه بازار بین‌بانکی(تابا) اعلام می‌شود. متعاقب اطلاعیه مزبور، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در راستای مدیریت نقدینگی خود در بازار بین‌بانکی، نسبت به ارسال‌سفارش‌ها تا مهلت تعیین شده از طریق سامانه بازار بین‌بانکی (تابا) اقدام کنند.   بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در روزهای شنبه تا چهارشنبه از اعتبارگیری قاعده‌مند (دریافت اعتبار با وثیقه از بانک مرکزی مطابق با ضوابط تعیین شده) مشروط به در اختیار داشتن اوراق مالی اسلامی دولتی و در قالب توافق بازخرید با نرخ سقف دالان نرخ سود (۲۴ درصد) استفاده کنند.   برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • سعید احمدی پویا سرپرست معاونت نظارت شرکت شاپرک شد
  • سقف تراکنش غیرحضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟
  • سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟ | ابلاغیه جدید بانک مرکزی