Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-19@01:17:30 GMT

برای بازیابی رمز کارت سوخت چه کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۰۴۲۷

برای بازیابی رمز کارت سوخت چه کنیم؟

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، مالکان وسایل نقلیه که به توصیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تا پایان تیر ماه باید حداقل یک بار از کارت سوخت خود استفاده کنند در زمان سوخت گیری با مشکلاتی مانند فراموش کردن رمز ابتدایی خود مواجه شده اند که برای این افراد امکان بازیابی رمز کارت فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روند بازگشت کارت سوخت که از آذر ماه سال گذشته و با ثبت نام مالکان وسایل نقلیه‌ای که به هر دلیل کارت سوخت ندارند آغاز و پروژه ثبت نام پس از حدود یک ماه در نهایت منجر به درخواست صدور حدود ۳ میلیون کارت سوخت مجدد یا اتصال کارت بانکی به کارت سوخت شد.

این مسیر طولانی در اردیبهشت ماه برای افرادی که همچنان موفق به ثبت نام یا دریافت کارت سوخت نشده اند دنبال شد.

در کنار این مسائل امکان ویرایش اطلاعات به صورت دائمی فراهم شده تا در صورت لزوم مانند اتمام تاریخ انقضا کارت بانکی، تصمیم به تغییر کارت بانکی به عنوان کارت سوخت و موارد مشابه امکان جایگزینی کارت دیگری وجود داشته باشد.

در اواسط تیر ماه بود که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در جدیدترین اطلاعیه خود از تمامی مالکان خودرو و موتور سیکلت‌ها درخواست داشته حداقل تا پایان تیرماه یک بار با کارت سوخت شخصی خود سوخت‌گیری کنند تا از صحت عملکرد کارت سوخت اطمینان حاصل شود.

در هنگام سوخت گیری برخی مالکان خودرو که کارت سوخت اولیه خود را داشتند اعلام کردند که رمز ابتدایی خود را فراموش کرده و در این شرایط امکان سوخت گیری ندارند.

این موضوع را از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی پیگیری کردیم که پیگیری‌ها حاکی از این است که برای مالکان این دست از وسایل نقلیه امکان بازیابی رمز فراهم شده و نیازی به ثبت نام کارت المثنی نیست، زیرا چهار رقم آخر کد ملی مالک خودرو رمز پیش فرض همه کارت‌های سوخت است.

باید به این نکته توجه داشت که مالکان وسایل نقلیه که کارت سوخت فعال در سامانه هوشمند دارند در صورت ثبت تقاضای صدور کارت المثنی، کارت اولیه آن‌ها ابطال خواهد شد؛ بنابراین توصیه می‌شود فقط افراد فاقد کارت سوخت برای ثبت نام اقدام کنند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بازیابی رمز کارت سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۰۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری؛ تحویل کارت سوخت ۱۰ روزه می شود

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: با پیاده سازی و حذف فرآیندهای سنتی، کارت سوخت کمتر از ۱۰ روز به دست متقاضیان خواهد رسید.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس؛ جعفر سالاری نسب اعلام کرد: در صورت پیاده سازی و حذف فرآیندهای سنتی و یکپارچه کردن فرآیندها کارت سوخت قطعا کمتر از ۱۰ روز به دست متقاضیان خواهد رسید.
وی با بیان اینکه کارت سوخت اضطراری جایگاه ها نیز همچنان وجود خواهد داشت، افزود: زمان تولید کارت سوخت توسط شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی بیشتر از ۴۸ ساعت زمان نمی برد.
محمد صادقی مدیر سامانه هوشمند سوخت نیز در گفت وگویی از افزایش تولید کارت سوخت خبر داد و گفت: روزانه بین ۱۲ تا ۱۵ هزار نفر از هموطنان متقاضی ثبت نام و دریافت کارت سوخت هستند.
وی افزود: سال گذشته ۱۴۰۲ بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار درخواست برای دریافت کارت سوخت در سامانه هوشمند سوخت به ثبت رسید که تعداد کارت های تولید شده بیش از ثبت نام بود و حدود ۴ میلیون کارت سوخت در سال گذشته تولید شده است.
مدیر سامانه هوشمند سوخت با بیان اینکه از ابتدای امسال ۱۰۵ هزار درخواست برای دریافت کارت سوخت ثبت شده که همه این آمار در روند تولید قرار گرفته است، بیان کرد: هم اکنون حدود ۳۱ میلیون کارت سوخت فعال در کشور وجود دارد و هیچ گونه مشکلی در تولید کارت سوخت وجود ندارد.
صادقی گفت: سال گذشته روزانه توان ۲۰ تا ۲۵ هزار کارت سوخت وجود داشت، اما با ورود تجهیزات جدید این ظرفیت به حدود ۸۰ هزار کارت در روز می رسد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره کارت بانکی کهربا + جزئیات دقیق
  • چرا دولت میخواهد کارت‌های سوخت را حذف کند؟
  • حذف کارت بانکی آغاز شد / خرید با موبایل!
  • بانک مرکزی: پرداخت با گوشی به جای کارت بانکی در ۶ بانک کلید خورد
  • خدمت جدید؛ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی
  • آغاز خرید با موبایل و بدون کارت بانکی در ۶ بانک
  • آغاز خرید با موبایل و بدون کارت در ۶ بانک
  • ادامه توزیع لیتری یارانه سوخت امکان‌پذیر نیست
  • ماجرای کارت سوخت و مالیات مهریه!
  • فوری؛ تحویل کارت سوخت ۱۰ روزه می شود