Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کمبود منابع مالی برای سازمان فنی و حرفه‌ای، محدودیت‌هایی را ایجاد کرده که در این راستا مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای باید از امکانات، ظرفیت‌ها و پتانسیل  موجود در کارگاه‌ها بهره‌مند شوند. ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهاقان، سلیمان پاک‌سرشت عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی با موضوع بررسی مسائل و مشکلات شهرستان‌های شهرضا و دهاقان در حوزه آموزش‌های فـنـی و حـرفـه‌ای کشور با قدردانی از همه فعالان عرصه مهارت‌آموزی در شهرستان دهاقان اظهار داشت: اختصاصی شدن درآمدهای سازمان، درآمدزایی مراکز و برگشت آن به مرکز، واگذاری فعالیت‌ها به بخش غیردولتی، مدیریت بهینه در ارتقای دوره‌ها، حکمرانی محلی و مدیریت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مباحثی است که باید به آن توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: نسل دوم مهارت‌آموزی باید تقاضا محور و نتیجه‌گرا و همراه با مهارت‌های کسب و کار و بر اساس آموزش‌های دوگانه باشد که بخشی در مراکز و بخشی دیگر توسط بنگاه‌های اقتصادی اجرا شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ضمن تأکید به تعامل مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای با بخش غیردولتی و شرکای مهارتی افزود: مدل فعالیت‌های آموزشی باید به صورت ائتلافی باشد، با توجه به مسائل و مشکلات موجود در شهرستان‌های دهاقان و شهرضا، باید نیازسنجی لازم صورت پذیرد و با آینده‌پژوهی، قطب‌های آموزشی مشخص و رشته‌ها اولویت‌بندی شود.

‌80 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای یزد جذب بازار کار می‌شوند‌وزارت علوم تاسیس دانشکده فنی و حرفه‌ای خواهران اهر را تصویب کرد300 پروژه عمرانی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای اجرا می‌شو

وی با اشاره به تغییر نگرش به آموزش‌های مهارتی و تنظیم طرح‌های جدید اظهار داشت: در سال رونق تولید و بر اساس تأکیدهای مقامات کشوری، توجه به مهارت‌آموزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، کمبود منابع مالی برای سازمان فنی و حرفه‌ای، محدودیت‌هایی را ایجاد کرده که در این راستا مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای باید از امکانات، ظرفیت‌ها و پتانسیل  موجود در کارگاه‌ها بهره‌مند شوند و تا حد امکان از امکانات کارگاه‌های مرکز استان نیز برای سایر مراکز استفاده کنند.

پاک‌سرشت در بازدید از کارخانه ساخت و تجهیزات گلخانه شهر گلشن دهاقان با اشاره به ضرورت حرفه‌آموزی بر اساس نیاز منطقه‌ای اظهار داشت: باید جوانان را با مسیر آموزش و مهارت آشنا کنیم ضمن این‌که اجرای آموزش‌های دوگانه برای مؤلفه‌های نیازسنجی شده بر اساس پتانسیل شهرستان دهاقان به ویژه در حوزه آموزش‌های گلخانه‌ای از سوی مرکز فنی حرفه‌ای و آموزش عملی در محل گلخانه‌ها بسیاری از مشکلات این منطقه را حل می‌کند.

نظام آموزش دوگانه برای کارجویان باید مورد توجه قرار گیرد

در ادامه  آرش اخوان، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان، به بیان اهم برنامه‌ها در خصوص توانمند کردن کارجویان و ارتقاء شاغلان، افزایش بهره‌وری نیروی انسانی در سال رونق تولید، نظام آموزش دوگانه برای کارجویان، تدوین الگوهای جدید با توجه به جوابگو نبودن الگوهای آموزشی قدیم و لزوم تعریف بسته‌های آموزشی منطبق با نیاز جامعه و بازار کار پرداخت.

وی در حاشیه این بازدید گفت: دهاقان و شهرضا از پتانسیل‌های بسیار زیادی برای موضوع گردشگری و بوم‌گردی برخوردار هستند و می‌توانند به عنوان قطب گردشگری کشور قرار گیرند.

انتهای پیام/ش

R41346/P/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۰۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان بیرجند گفت: سال گذشته یک‌هزار و ۴۹۳ بانوی بیرجندی در ۱۹ گروه هدف آموزشی یک مهارت جدید فرا گرفتند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، ریحانه طالبی در بازدید مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران بیرجند اظهار داشت: سال گذشته در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران بیرجند 116 دوره آموزشی برگزار شد که در مجموع برای متقاضیان مهارت آموزی 192 هزار و 146 نفر ساعت آموزش اجرا شد. 

وی گفت: در این مرکز 5 کارگاه آموزشی در حرفه‌های صنایع چوب، صنایع چرم، گوهرتراشی، هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی دایر است که در مجموع بیش از 30 حرفه آموزشی بنا به تقاضای مهارت آموزان اجرا می‌شود.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان بیرجند بیان کرد: سال گذشته به ترتیب دانش آموزان، متقاضیان مهارت آموزی و زنان خانه‌دار بیشترین شرکت کننده در بین گروه‌های هدف مهارت آموزی بوده‌ند.

طالبی از راه‌اندازی فروشگاه و نمایشگاه دائمی مهرتاش در سال گذشته در این مرکز خبر داد و گفت: در این نمایشگاه محصولات تولید شده کارگاه‌های آموزشی و همچنین محصولات کارآموزان مرکز که در خانه مشغول به تولید هستند عرضه می‌شود. در این مکان علاوه بر فروش محصولات، سه غرفه در اختیار کارآموزان توانمند دوره‌های آموزشی قرار داده شده تا در تولید سفارشات تبصره 75 این مرکز را همراهی کنند.

حسن کامرانی‌فرد نیز گفت: سال گذشته 4 هزار نفر از اقشار آسیب‌دیده اجتماعی در قالب طرح‌های مختلف کشوری و استانی به صورت رایگان با یک مهارت جدید آشنا شدند.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت مهارت‌آموزی در رفع آسیب‌های اجتماعی و کاهش دغدغه‌های ناشی از آن برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی در سطوح مختلف با حرفه‌های متنوع در دستور کار این اداره کل است. در این راستا در سال گذشته 175 دوره آموزشی ویژه اقشار آسیب‌دیده اجتماعی شامل معتادین بهبودیافته،کودکان کار و خیابان، زنان سرپرست خانوار و اعضای خانواده‌های آنان، زندانیان و ساکنین سکونت‌گاه‌های غیررسمی برگزار شده است. از متقاضیان این گروه هدف 2 هزار و 467 نفر مرد و یک‌هزار و 486 نفر زنان بوده که در طی سال در مجموع 613 هزار و 037 نفر ساعت آموزش را گذرانده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی گفت: سال گذشته 411 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان به  12 هزار و 236 نفر آموزش‌های مهارتی ارائه دادند که از این تعداد هشت هزار و 514 نفر زن، سه هزار و 722 نفر مرد هستند.

کامرانی‌فرد با اشاره به راه‌اندازی و فعالیت 60 آموزشگاه جدید در سال گذشته اظهار داشت: اکنون 411 آموزشگاه فعال فنی و حرفه‌ای در استان داریم که 259 مجوز مربوط به آموزش‌های ویژه بانوان و 12 مجوز مربوط به آموزش‌های آقایان است و از مجموع آموزشگاه‌های ذکر شده 140 آموزشگاه نیز مجوز دومنظوره آموزش به زنان و مردان را دارا هستند.

انتهای پیام/257

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • ۴۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت مهارت در خمین ارائه شد
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود
  • تبدیل دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی
  • زلفی گل: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • کاهش تولید علوفه در کشور بر اثر کمبود بارش ها