Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@01:42:11 GMT

مزایای قرار گرفتن در محیط سرسبز

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۰۴۸۵

محققان دانشگاه پلیموث انگلستان دریافتند قرار گرفتن در معرض محیط سرسبز در نزدیکی محل زندگی موجب کاهش میل به مصرف غذاهای ناسالم، سیگار و الکل خواهد شد. ناطقان: این تحقیق ادامه تحقیقات گذشته این گروه در مورد تاثیر ورزش در محیط سرسبز و کاهش میل به مصرف غذاهای ناسالم، سیگار و الکل است.

بر اساس نظر دانشمندان نتیجه این تحقیقات، شاخصی در اهمیت حفاظت و ایجاد محیط‌های سرسبز در شهرها برای ارتقا سلامت عموم خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این تحقیق با ۱۴۹ شرکت‌کننده و ارزیابی تاثیر قرار گرفتن در محیط‌های طبیعی مختلف از جمله فضاهای سبز عمومی در نزدیکی محل زندگی و نحوه دسترسی به محیط و ارتباط آن با اشتیاق به مصرف غذاهای ناسالم انجام شد.

نتایج این تحقیق نشان داد دسترسی به فضای سبز، موجب کاهش اشتیاق افراد به مصرف مواد غذایی ناسالم می‌شود و این تاثیر در فضاهای سبز مختلف تا حدودی مشابه است.

لاین مارتین از محققان این تحقیق اظهار کرد: فعالیت جسمی در محیط بیرون از منزل نه فقط به تندرستی فرد کمک خواهد کرد، بلکه روشی ساده برای کاهش میل به مصرف مواد غذایی ناسالم خواهد بود.

این تحقیق اولین تحقیق در زمینه تاثیر فضای سبز عمومی بر سلامت بدن است و شاخصی برای حمایت از برنامه‌های حفاظت فضای سبز شهری نیز محسوب می‌شود.

دکتر Sabine Pahl از مرکز روانشناسی اظهار کرد: علاقه به رفتارهای مضر مانند سیگار کشیدن، مصرف الکل و خوردن مواد غذایی ناسالم از بزرگترین چالش‌های بهداشت جهانی در زمان کنونی است که موجب ابتلا به سرطان، چاقی و دیابت می‌شود.

وی در ادامه افزود: این تحقیق نشان می‌دهد که اشتیاق به رفتارهای ناسالم ذکر شده با روش ساده قرار گرفتن در معرض فضای سبز کاهش می‌یابد و این اولین قدم امیدوارکننده در ارتقا سلامت عمومی است.

تحقیقات آینده این گروه در مورد ویژگی‌های فضاهای سبز آینده و کمک به افراد در مقابل گرایش‌های مشکل‌ساز خواهد بود تا بهتر بتوان سلامت عمومی جامعه را ارتقا داد.

نتایج این تحقیق در نشریه Health & Place منتشر شده است. منبع: فارس برچسب ها: مزایا ، محیط سرسبز ، غذاهای ناسالم

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مزایا محیط سرسبز غذاهای ناسالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۰۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه مرگبار برای پسر جوان در ایستگاه مترو سرسبز

پسر جوان در ایستگاه مترو سرسبز دچار حادثه‌ای مرگبار شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، طی روزهای اخیر، مرگ مشکوک پسر جوانی در ایستگاه مترو سرسبز از سوی ماموران پلیس به محسن اختیاری؛ بازپرس ویژه قتل شعبه اول دادسرای امورجنایی، گزارش داده شد.

با اعلام این خبر، تیم جنایی راهی محل حادثه شدند و جسد پسر جوانی را مشاهده کردند که قربانی یک حادثه مرگبار شده بود.

تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت هنگامی که پسر جوان روی لبه ایستگاه مترو ایستاده و منتظر بوده هنگام رسیدن قطار به پایین سقوط کرده و پس از برخورد به کام مرگ فرو رفته است.

قتل خونین پسر تهرانی در درگیری خیابانی/ دوست مقتول بازداشت شد

پس از پایان تحقیقات میدانی و اقدامات اولیه، ماموران پلیس ماموریت پیدا کردند تا با بازبینی دوربین‌های ایستگاه و بررسی‌های تخصصی، تحقیقات خود را در رابطه با این حادثه مرگبار ادامه دهند.

به گزارش تسنیم، با دستور بازپرس جنایی، جسد متوفی برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مصوبه کاهش مصرف پلاستیک اجرایی شد
  • کاهش مصرف پلاستیک به سلامت مردم و حفظ محیط زیست کمک می‌کند
  • با خیال جمع به چای و قهوه‌تان شکر بزنید
  • صف‌های طولانی بیماران برای گرفتن نوبت‌های پزشکی
  • اقدامات مناسب برای کاهش مصرف پلاستیک انجام شود
  • شدت گرفتن بارش‌ها در کشور/ دمای هوا کاهش می‌یابد
  • دانشگاه USC: کشف یک دردسر جدید برای مصرف فست‌ فود و منوی کافی شاپ در دوران نوجوانی
  • دانشگاه یو اس سی: کشف یک دردسر جدید در رابطه با مصرف فست‌ فود و منوی کافی شاپ در دوران نوجوانی
  • حادثه مرگبار برای پسر جوان در ایستگاه مترو سرسبز
  • غذا‌هایی که ما را نابود می‌کنند