Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: سیاست آمریکا در اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشور‌ها محکوم به شکست است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیرکل بین‌الملل در دمشق با بشار اسد دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با تبریک پیروزی‌های ارتش سوریه در برابر تروریست­‌های تکفیری گفت: پیروزی‌های سوریه و محور مقاومت در مبارزه با تروریست‌ها و خرد کردن استخوان‌های تروریسم را به جنابعالی و ملت سوریه تبریک می‌گوییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: داعش و سایر اشکال تروریسم تکفیری، محصول طراحی خبیث آمریکایی - صهیونیستی برای تغییر نقشه منطقه بود که که با قدرت با آن مقابله شد.

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و متحدین اجازه نخواهند داد دشمنان ایران و منطقه، اهداف شوم خود را به پیش ببرند.

امیرعبداللهیان در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر مقاومت مردم ایران در برابر جنگ اقتصادی علیه کشورمان گفت: بی تردید جمهوری اسلامی ایران در مقابله با جنگ اقتصادی آمریکا قوی‌تر از مقابله با جنگ تروریستی آمریکا و صهیونیست‌ها علیه منطقه عمل خواهد کرد و ما با قدرت از متحدین و منافع مردم خود دفاع می‌کنیم.

وی در همین بخش افزود: امروز امنیت سوریه و منطقه مدیون خون شهدای سوریه و شهدای مدافع حرم می‌باشد.

امیرعبداللهیان بر توسعه و گسترش مناسبات اقتصادی فیمابین تأکید و خاطرنشان کرد: اکنون زمان آن فرارسیده است که تهران و سوریه در مسیر توسعه همه جانبه همکاری‌های اقتصادی و تجاری گام بردارند.

وی در ادامه با اشاره به تحریم‌­های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان گفت: سیاست آمریکا در اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشور‌ها محکوم به شکست است.

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین ­الملل، رژیم اشغالگر قدس را عامل ناامنی و بی­ثباتی در منطقه خواند و افزود: صهیونیست‌های اشغالگر جایی در آینده منطقه ندارند و رژیم نامشروع اسراییل، سرطان ناامن کننده منطقه بشمار می‌رود.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه با اشاره به دیدار اخیر خود از تهران افزود: از مواضع قاطع و حکیمانه امام خامنه‌ای در مقابله با اقدامات دشمنان امنیت و ثبات منطقه و سوریه صمیمانه قدردانی می‌کنیم. وی در همین بخش افزود: سوریه هیچگاه حمایت‌های رهبری، دولت و مردم ایران در مبارزه با تروریسم را فراموش نخواهد کرد.

رییس جمهور سوریه ضمن انتقاد جدی از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: سوریه با همه توان و امکانات خود به حمایت از تهران در مقابله با تحریم‌ها علیه ایران خواهد پرداخت و روابط ممتاز و راهبردی دو کشور را تعمیق خواهد بخشید.

امیرعبداللهیان همچنین در این دیدار، «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه را از تحولات مربوط به موضوع هسته‌ای ایران و سیاستی که مقامات ایرانی برای حمایت از منافع مردم ایران در مقابله با سیاست‌های خصمانه‌ی آمریکا علیه ایران در پیش گرفته اند، مطلع ساخت.

امیرعبداللهیان دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از فلسطین در بخشی از این دیدار آخرین تحولات فلسطین را تبیین نمود و تاکید کرد: مقاومت فلسطینی مهمترین عنصری است که سیاست جاه­طلبانه توسعه اسراییل از نیل تا فرات را، به کشیدن دیوار‌های بلند در اراضی اشغالی فلسطین مبدل ساخت.

وی با اشاره به طرح دموکراتیک برگزاری رفراندوم میان ساکنان تاریخی فلسطین و با مشارکت همه ادیان الهی یادآور شد که این ابتکار سیاسی مهم با تاکید بر مقاومت، در گذشته از زبان مقام معظم رهبری نیز مطرح گردیده است.

امیرعبداللهیان طرح معامله قرن را توطئه جدید برای تغییر نقشه منطقه و آنرا شکست خورده خواند.

در این دیدار همچنین روابط ایران و سوریه و آخرین تحولات مربوط به جنگ علیه تروریسم در سوریه و اوضاع منطقه نیز مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حسین امیرعبداللهیان تحریم ایران دشمنی آمریکا تحریم نفتی نفت ایران شکست تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۰۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایتالیا: گروه هفت آماده اعمال تحریم علیه دشمنان اسراییل است

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در پنجم نوامبر سال جاری میلادی باید بار دیگر برابر دونالد ترامپ، نامزد جنجالی جمهوریخواهان برای حفظ سکان کاخ سفید به رقابت بپردازد. از آنجا که مسئله اقتصاد یکی از تاثیرگذارترین موارد بر رای دهندگان آمریکایی محسوب می‌شود، دولت بایدن به دنبال حفظ آرامش اقتصادی جهان در سال انتخابات است. از این رو، تعجبی ندارد که کاخ سفید و شرکایش به دنبال جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و تنبیه‌های تحریمی علیه دشمنان اسراییل به جای ورود نظامی به مسئله هستند.

به گزارش الجزیره، ایتالیا، رئیس دوره‌ای گروه هفت (هفت کشور صنعتی همفکر آمریکا) امروز (دوشنبه) از آمادگی این گروه برای اعمال تحریم‌های تازه علیه دشمنان اسراییل خبر داد. 

آنتونیو تاجانی، وزیر خارجه ایتالیا در این باره گفت: گروه هفت اگر ضرورت ببیند که تحریم‌های بیشتری را علیه افرادی که به طور آشکارا علیه اسراییل فعال هستند اعمال کند، از جمله حامیان تروریسم و حماس، این امکان وجود دارد که چنین کاری را انجام دهد. ما باید در این زمینه بسیار جدی بوده و هماهنگ با یکدیگر عمل کنیم.

وی در ادامه با اشاره به تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و تبعات سنگین احتمالی خاطر نشان کرد: حمله ایران یک اشتباه بزرگ برای تهران بوده، اما این مسئله برای اسراییل مثبت بود، زیرا کارآمدی سیستم پدافند هوایی این رژیم را آشکار کرد. 

تاجانی تاکید کرد: پیامی گخ تهران از این حمله ارسال کرد در مسیر درستی است. این عملیات تنها یک حمله بود. همچنین واکنش دولت اسراییل به این حمله مثبت بود. 

وزیر خارجه ایتالیا در پایان تصریح کرد رم به طور قاطع با هر گونه عملیات تهاجمی اسراییل در جنوب غزه و منطقه رفح مخالف است و بار‌ها خواستار استقرار آتش بس و آزادی اسرای اسراییلی از بند حماس شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • انگلیس خواستار تشدید سیاست شکست‌خورده تحریم‌ ایران شد
  • مشاور امنیت ملی آمریکا: تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • بازی با گزینه «تحریم نفتی»/ آمریکا در تقابل با ایران روی چه گزینه‌هایی مانور می‌دهد؟
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند
  • هیچ دولتی در کاخ سفید قادر به بستن شیر نفت ایران نیست
  • اصرار آلمان بر تشدید سیاست شکست‌خورده تحریم علیه ایران
  • آکسیوس: آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند
  • رویترز: اعمال تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه ایران بعید است
  • رویترز: بایدن تحریم نفتی را از لیست گزینه‌های پاسخ به ایران خط زده است
  • ایتالیا: گروه هفت آماده اعمال تحریم علیه دشمنان اسراییل است