Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی در نشست مشترک مجلس و دولت برای بررسی راه کارهای حمایت از رونق تولید افزود: شرایط فعلی کشور با سال های گذشته کاملاً متفاوت است و رهبر معظم انقلاب با توجه به این وضعیت، دستور تشکیل شورای اقتصادی با حضور سران قوا را دادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بخش صنعت و کشاورزی دو حوزه بسیار مهم برای تحقق رونق تولید کشور هستند، از این رو در شرایط کنونی مساله اساسی این است که برای تقویت بخش صنعت، سرمایه در گردش کارخانجات و صنایع تأمین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بانک مرکزی باید بر اساس قانون، اقدام به تخصیص ۴۰ درصدی تسهیلات به بخش صنعت و معدن کند، البته در شرایط کنونی این مسئله محقق نشده که باید هر چه سریعتر عملیاتی شود، همچنین اختصاص ۲۰ درصد از حجم تسهیلات به بخش مسکن نیز ضروری است.

لاریجانی با بیان اینکه رونق تولید مهم ترین مساله و برنامه در شرایط فعلی کشور است، افزود: یکی از اقدامات صورت گرفته برای تحقق این مساله، اصلاحات ساختاری در نظام بودجه ریزی کشور است که سازمان برنامه بودجه و مرکز پژوهش ها پیشنهادات خود را مطرح کرده و این موضوعات در نشست شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

رییس قوه مقننه گفت: امروز کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد، البته در این رابطه تمهیدات لازم در سطح کلان مدیریتی اتخاذ شده، اما می توان در سطوح پایین تر نیز امتداد تشکیلاتی پیدا کند.

وی با اشاره به اعلام آمادگی وزارت صمت و تعاون برای افزایش ممنوعیت اقلام کالاهای وارداتی، گفت: وزارت صمت می تواند موارد و اقلام جدید را اعلام کند و اگر لازم بود نیز می توان در نشست شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا تصمیم گیری کرد، همچنین می توان واردات برخی از اقلام و تجهیزات پزشکی که در داخل تولید می شود را ممنوع کرد.

لاریجانی ادامه داد: امروز یکی از مشکلات صنایع و کارخانجات، مساله معوقات بانکی و جرایم مرتبط با آن است، حال به نظر من در شرایط فعلی و با توجه به مشکلات کشور، بانک مرکزی باید تمهیدات و مکانیزم خاصی را برای کمک به واحدهای تولیدی ایجاد نماید و تولیدکنندگان واقعی را از سوء استفاده کنندگان متمایز کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون و با اذن مقام معظم رهبری، اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای توسعه حوزه فنی و حرفه ای در نظر گرفته شده است که این مسئله باید هر چه سریع تر عملیاتی شود.

رییس قوه مقننه با اعلام اینکه برای صنوف مختلف در بحث بازگشت ارز صادراتی باید شرایط متفاوتی گذاشته شود، گفت: در بحث بازگشت ارز صادراتی پیشنهاداتی از بخش های مختلف از جمله اتاق بازرگانی ارائه شده است، به طور مثال محرومیت از معافیت مالیاتی می تواند برای صادرکنندگانی که ارز مربوطه را پس نمی دهند، اعمال شود.

وی گفت: در شرایط کنونی بانک ها برای تأمین سرمایه در گردش صنایع با مشکلاتی روبه رو هستند، از این رو بانک مرکزی باید پیشنهاد دهد که چطور می توان حجم تسهیلات بانک ها را افزایش داد.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به مباحث مطروحه در نشست امروز، در جلسات آتی باید مسائل و محورها به صورت جزئی و بخش به بخش بررسی شود، تا موارد و موانع باقی مانده برای اجرای قوانین و رونق تولید رفع شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: علی لاریجانی دولت رهبر معظم انقلاب مجلس شورای اسلامی صنعت کشاورزی سرمایه بانک مرکزی صنعت و معدن مسکن بودجه جنگ واردات تجهیزات پزشکی مشکلات قانون یورو صندوق توسعه ملی فنی و حرفه ای ارز شورای اسلامی بانک مرکزی رهبر معظم انقلاب رییس مجلس صنعت علی لاریجانی مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۰۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم انگلیس ماندگار است؟

عضو کمیته سیاست پولی بانک مرکزی انگلیس اظهار کرد: بانک مرکزی با کاهش نرخ بهره فاصله زیادی دارد.

به گزارش ایسنا، جاناتان هسکل، عضو کمیته سیاست پولی بانک مرکزی انگلیس (BoE) گفت که کاهش نرخ بهره در مسیر طولانی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: داده‌های تورم دریافتی در مورد آنچه واقعا برای ما اهمیت دارد حاوی اطلاعات مفیدی نیست و بیانگر تورم مداوم و زمینه‌ای است.

هسکل می‌گوید که رشد دستمزدها بسیار بالاست و احتمالا خودش به آرامی کاهش می‌یابد.

وی همچنین نسبت به بازار کار ابراز نگرانی کرد که نشان دهنده افزایش تعداد مشاغل خالی برای همان تعداد افراد جویای کار است که نشان می‌دهد جویندگان کار ممکن است در مسیر اشتباهی قرار گرفته یا مهارت‌های مغایر با کار ارائه شده داشته باشند.

هسکل نتیجه گرفت که به نظر نمی‌رسد ارقام سرفصل تورم فعلی راهنمای خوبی باشد و هشدار داد که کاهش نرخ‌ها فرآیندی طولانی و آهسته خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سوئیفت و راه‌اندازی پلتفرم جدید برای ارز دیجیتال بانک‌های مرکزی
  • نقش مردم در بهبود وضعیت اقتصادی مهم و اثرگذار است
  • تورم انگلیس ماندگار است؟
  • نرخ جدید سود سپرده های بانکی در سال جاری + جزئیات
  • نام گذاری سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، هوشمندانه بود
  • کشوری که از ویرانه اقتصادی به قطب نساجی جهان تبدیل شد
  • تحقق جهش تولید با تداوم سیاست تثبیت اقتصادی
  • بازگشت وجه برنده نشدگان حراج سکه چه شد؟
  • تسهیل‌گری در صدور مجوزها و ایجاد بازارهای صادراتی با هدف جهش تولید در دستورکار دولت قرار گیرد
  • فروش آزاد ۱۷ میلیون دلار در افغانستان