Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@11:10:58 GMT

توافق سری تل‌آویو با رام‌الله

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۰۷۰۶

منابع آگاه به پایگاه خبری «دبکا» رژیم صهیونیستی گفتند که این رژیم برای حفظ تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری، با این تشکیلات به توافقی دست یافته است.

اخبار بین الملل_ این منابع سه‌‌شنبه (۲۵ تیر) مدعی شدند که توافق اخیر بین تل‌آویو و رام‌الله «سری» بوده و به محض پایان نشست منامه، حاصل و بین طرفین امضا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس ادعای این منابع صهیونیست، رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان به ریاست «محمود عباس» توافق کرده‌اند که دور جدیدی از کمک‌های مالی جهت بهبود اوضاع اقتصادی و مالی فلسطینیان در کرانه باختری رود اردن آغاز شود.

به رغم اینکه اداره سیاسی و اقتصادی کرانه باختری برعهده تشکیلات خودگردان است ولی رژیم صهیونیستی بر اوضاع امنیتی آن سیطره دارد و نظامیان این رژیم در سرتاسر این منطقه حضور دارند. تل‌آویو بیم آن دارد که فروپاشی این تشکیلات و قدرت‌گیری جریان دیگر در کرانه باختری، اوضاع را از کنترل آن خارج کند و این منطقه را به غزه‌ای دیگر تبدیل کند.

بر اساس گزارش دبکا، مقامات تشکیلات خودگردان همزمان که با نشست مذکور در بحرین و شرکت در آن مخالفت می‌کردند، مخفیانه با این توافق موافقت کرده و آن را امضاء کرده‌اند.

منابع این وبگاه خبری رژیم صهیونیستی گفتند که توافق مذکور با موافقت و «اشاره» بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دست آمده است و هدف از آن جلوگیری از فروپاشی تشکیلات خودگردان در کرانه باختری بوده و شخص محمود عباس نیز با آن موافقت کرده است.

شهر منامه، پایتخت بحرین طی روزهای چهارم و پنجم تیر ماه شاهد برگزاری نشست اقتصادی بود تحت عنوان «صلح برای شکوفایی». این نشست به درخواست و حمایت آمریکا برگزار شد و بنا به گفته مقامات این کشور، اولین گام برای اجرای طرح صلح ادعایی آمریکا، موسوم به «معامله قرن» است.

 آمریکا با اجرای این طرح به دنبال پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح است. بر اساس این طرح، بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود منتفی شده و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر صورت خواهد گرفت.

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس در این راستا انجام شده است و قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی فلسطین سیاسی و اقتصادی بحرین محمود عباس پایتخت دولت آمریکا بنیامین نتانیاهو پایتخت رام الله رژیم صهیونیستی فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۰۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورش گسترده صهیونیست‌ها به کرانه باختری/ شمار زیادی بازداشت شدند

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، منابع محلی اعلام کردند برخی مناطق در شهرهای قلقیلیه، الخلیل، بیت لحم، قدس، جنین، نابلس، رام الله و اریحا هدف حمله صهیونیست‌ها قرار گرفته است.

براساس این گزارش، صهیونیست‌ها نزدیک به 20 نفر را در حمله به کرانه باختری بازداشت کردند.

دیگر خبرها

  • تشکیلات خودگردان: مخالفان عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل، ضدصلح هستند
  • مخالفان عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل، ضدصلح هستند
  • یورش گسترده صهیونیست‌ها به کرانه باختری/ شمار زیادی بازداشت شدند
  • یورش گسترده صهیونیست‌ها به کرانه باختری/ ۲۰ نفر بازداشت شدند
  • حماس: نتانیاهو جدیتی برای آزادی اسرا ندارد / مذاکره‌کنندگان هیچ اختیاری ندارند
  • حماس: نتانیاهو جدیتی برای آزادی اسرا ندارد/مذاکره‌کنندگان هیچ اختیاری ندارند
  • بازداشت جوان فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست
  • بزرگداشت روز اسرای فلسطینی در کرانه باختری
  • بازداشت جوان فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست در کرانه باختری+فیلم
  • تل‌آویو: اسماعیل یوسف‌باز را ترور کردیم