Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رفتار غیر انسانی با مهاجران در مرز‌های آمریکا و مکزیک نه تنها جان مهاجرانی که آمریکا مسئولیت محافظت آنها را پذیرفته به مخاطره می‌اندازد بلکه وضعیت را در مناطق مرزی دو کشور وخیم تر کرده است. تاریخ انتشار: 22:00 - 25 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۳۳۲۶ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، سامانتا وینوگراد عضو ارشد شورای امنیت ملی آمریکا می‌گوید در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به همراه معاون خود مسئولیت شرایط غیر انسانی مهاجران در بازداشتگاه‌های مرزی کشورشان را انکار می‌کنند، این ادعای آمریکا که خود را حامی حقوق بشر در جهان می‌داند، این بار با سیاست‌های غلط ترامپ درون خاک آمریکا بیش از پیش زیر سوال رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
رفتار غیر انسانی با مهاجران در مرز‌های آمریکا و مکزیک نه تنها جان مهاجرانی که آمریکا مسئولیت محافظت را پذیرفته به مخاطره می‌اندازد، بلکه مانع از ترویج حقوق بشر در کشور‌های دیگر می‌شود.   مقامات آمریکایی از شرایط اسفناک نگهداری مهاجران در سراسر مرز جنوبی آمریکا سخن گفته‎اند که در بازداشتگاه‌هایی زندگی می‌کنند که بیش از ظرفیت واقعی مهاجر وجود دارد.       به گزارشی سی‎ان‎ان، کریستجن نیلسن وزیر سابق امنیت داخلی در ماه مارس نامه‌ای به کنگره آمریکا نوشت و درخواست کمک برای رفع بحران گسترده موجود در بازداشتگاه‌های مرزی داشت.   همچنین وزارت امنیت داخلی آمریکا گزارشی عمومی از توصیف ازدحام خطرآفرین مهاجران و بازداشت طولانی مدت کودکان مهاجر منتشر کرد.   کمیته نظارت و اصلاح مجلس نمایندگان به تازگی جزئیات کابوس ناتمام سیاست ترامپ در جداکردن کودکان مهاجر از والدینشان را منتشر کرد.    
شرایط غیر انسانی مهاجران در بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا تنها در رسانه‎های داخلی منتشر نمی‌شود، این موضوعی است که جهان شاهد آن است.   سازمان ملل سال گذشته اعلام کرد که سیاست جدایی کودکان مهاجر که از سوی دونالد ترامپ مطرح شد ناقض قوانین بین المللی است.
علاوه بر آن، کمیسر سازمان حقوق بشر نیز از شرایط فعلی بازداشتگاه‌های مرزی وحشت زده شد و به این موضوع اشاره کرده که نحوه‌ برخورد با مهاجران قوانین بی المللی را نقض می‌کند.   بیشتر بخوانید: رفتار خشن پلیس آمریکا با کودکان در بازداشتگاه‎های مرزی
سیاست غلط دیگر ترامپ طرح دستگیری مهاجران غیرقانونی است که اخیرا اجرا شد.   اداره گمرک و مهاجرت تقریباً ۲ هزار مهاجر را هدف قرار داده که همین تعداد می‌تواند به بحران موجود در بازداشتگاه‌های شلوغ مرزی به شدت دامن زد.
اگر آمریکا نمی‌تواند نیاز‌های اولیه مهاجران را تضمین کند، دستگیری مهاجران و افزودن آن‌ها به بازداشتگاه‌های مرزی می‌تواند یک فاجعه حقوق بشری را به راحتی رقم بزند.    
در حالی که اعضای دولت آمریکا می‌توانند انگشت اشاره را به سمت کنگره و یا کشور‌های مثلث شمالی جایی که بسیاری مهاجران از آنجا آمده‎اند ببرند، این واقعیت همچنان بر جای خود باقی می‌ماند که سوء استفاده از حقوق بشر در مقابل چشم آن‌ها در حال رخ دادن است.
روابط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با کشور‌های مثلث شمالی "گواتمالا، هندوراس و السالوادور" با تصمیم او برای قطع بودجه کمک‌های خارجی تیره و تار شده است.   با وجود محدودیت‌های بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا، ترامپ کشور‌های دیگر را برای عدم همکاری در توقف مهاجران برای رساندن خود به مرز‌ها را مورد انتقاد قرار داده است.       سایر اعضای تیم ترامپ گفته‎اند که بودجه آمریکا به بهبود محدودیت‌ها کمک کرده است. اما کاهش دادن این بودجه که بسیاری از آن برای مقابله با خشونت باندها، جرایم و فقر صرف می‌شود، باعث شده تا ترامپ بسیاری از علل اصلی موضوع مهاجرت را تشدید کرده و ساکنان آمریکا مرکزی را در وطنشان در معرض خطر بزرگی قرار بدهد.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مهاجران بازداشتگاه های مرزی امریکا ترامپ کنگره حقوق بشر سیاست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۰۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا اعلام کرد که با جو بایدن، صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 که با بایدن رقابت می‌کند، گفت که با رئیس جمهوری مثل جو بایدن صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد.

ترامپ امروز سه‌شنبه هنگام حضور در دادگاه برای رسیدگی به پرونده موسوم به «حق السکوت»، گفت که بایدن بدترین رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده آمریکا است.

وی با اشاره به برگزاری اعتراضات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های بزرگ آمریکا، بیان کرد: آنچه در دانشگاه‌های کلمبیا، نیویورک و سایر آنها می‌گذرد، مایه شرمساری است. این واقعاً تقصیر بایدن است. او لحن اشتباهی دارد. او کلمات اشتباهی دارد. نمی‌داند از چه کسی حمایت می‌کند و این یک آشفتگی است.

ترامپ بایدن را به مناظره تلویزیونی فراخواند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • نهاد حقوق بشری: ۱۴۰ گور دسته جمعی در نوار غزه شناسایی کردیم
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • خشم بین المللی از انگلیس برای اخراج مهاجران به روآندا
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • بورل: پیشرفتی برای کاهش فاجعه بشری در غزه رخ نداده است
  • افزودن ۴۱ هزار هکتار زمین به شهر‌ها برای اجرای نهضت ملی مسکن
  • مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد