Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-25@14:42:44 GMT

بزرگترین تحول تاریخ بازار نفت در راه است

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۰۹۶۸

بزرگترین تحول تاریخ بازار نفت در راه است

رویداد۲۴ به گزارش سی ان بی سی، دهها هزار کشتی که در اقیانوس‌های جهان حرکت می‌کنند، بیش از سه میلیون بشکه نفت سولفور بالا در هر روز می سوزانند ولی از آغاز سال آینده صنعت کشتی‌رانی باید از قوانینی تبعیت کند که به شدت تولید سولفور را کاهش می دهند .استیو سایر، تحلیلگر ارشد در مشاوره انرژی فکس گلوبال انرژی گفت:« این بزرگترین تغییر در تاریخ بازار نفت جهان است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سایر گفت:« این کار بر تولیدکنندگان، تاجران، مالکان کشتی، پالایشگاه‌ها، سرمایه‌گذاران، شرکت‌های بیمه، تجارت های لجستیکی، بانک‌ها و ... تاثیر می گذارد. فکر نمی کنم چیزی باشد که تحت تاثیر قرار نگیرد و به همین دلیل است که این یک تغییر بزرگ است.   در کمتر از 6 ماه از اجرایی شدن این قوانین جدید و سخت دریایی، نگاهی می اندازیم به پیامدهای بلندمدت این تغییرات :در اول ژانویه 2020 سازمان بین المللی دریانوردی استاندارد های جدید تولید گازهای مضر را اجرایی می‌کند که هدف آن مهار قابل توجه آلودگی ایجاد شده توسط کشتی ها در جهان است.سازمان بین المللی دریانوردی در راستای حرکت به سوی بازارهای انرژی پاک تر، حرکت شناورهای با سوخت حاوی محتوای سولفور بالاتر از 0.5 درصد را ممنوع می کند. سطح سولفور سوخت فعلی کشتی ها 3.5 درصد است .
معمول‌ترین سوخت دریایی مورد استفاده 2.7 درصد سولفور دارد .

بیش از 170 کشور از جمله آمریکا توافق این تغییر سوخت را امضا کردند. از ابتدای 2020 کشتی‌هایی که این قانون را نقض کنند توقیف می‌شوند و بنادر کشورهایی که عضو این توافق هستند بازرسی می شوند .اقدامات آینده باعث می شود عرضه اضافی نفت سوخت داشته باشیم، در حالی که تقاضا برای محصولات مطابق با سازمان بین‌المللی دریانوردی افزایش می‌یابد . بنابراین فشار بر صنعت پالایشگاهی برای تولید بیشتر بالا میرود .صنعت کشتیرانی تحت فشار زیادی برای کاهش تولید سولفور قرار دارد، چون این آلاینده یکی از اجزای باران اسیدی است. این باران به پوشش گیاهی و حیات وحش آسیب می‌رساند و باعث اسیدی شدن اقیانوس‌ها می شود .
سازمان بین المللی دریانوردی اعلام کرده هیچ تاخیری در زمان اجرای این قانون صورت نمی گیرد چون انجام هرگونه بازبینی برای اجرایی شدن در اول ژانویه 2020 خیلی دیر است .   کشتی ها برای رعایت قوانین جدید چه باید کنند ؟
مالکان کشتی ها می توانند تا حد قابل توجهی با استفاده از سوخت کم سولفور، حرکت آهسته، نصب سیستم های تمیز کننده اگزوز و استفاده از سوخت‌های پاک بیشتر مثل گاز طبیعی مایع تولید سولفور خود را پایین بیاورند .
سایر گفت:« من مطمئنم بازار به تعادل می رسد .بگذارید این گونه بگویم یک دیوار آجری در انتهای دسامبر قرار دارد که برای بیش از دو سال ساخته شده است. شما می توانید با سرعت به سمت آن بروید و آسیب ببینید یا راهی برای گذشتن از آن بیابید ». منبع: تسنیم برچسب ها: رویداد24 ، بازار نفت ، شرکت‌های بیمه ، صنعت پالایشگاهی ، نفت ایران سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 بازار نفت شرکت های بیمه صنعت پالایشگاهی نفت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۰۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز

به گزارش خبرنگار مهر، چهل و چهارمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام جهان پهلوان غلامرضا تختی امروز پنجشنبه با حضور فرنگی کاران از ایران، برزیل، ارمنستان، سوریه و عراق آغاز شد.

مسابقات یادشده در روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ماه در سالن مسابقات مجموعه ورزشی امام رضا (ع) شهرک نفت اهواز برگزار می‌شود.

کد خبر 6088506

دیگر خبرها

  • آغاز مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز
  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • حسن یزدانی با عبور از هادی ساعی بهترین المپین ایران می‌شود
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • اتفاق مرموز؛ چرا دشمن حسن یزدانی بزرگترین طرفدارش شد؟!
  • علی خطیر: بعد از قهرمانی استقلال در آسیا، امروز بزرگترین روز در تاریخ باشگاه است! / فیلم
  • جیندر ماهال: رندی اورتون بزرگترین ستاره در تاریخ WWE است
  • فعالیت بزرگترین واحدِ تولید شویندهِ جنوبشرق با همت کارآفرینِ کرمانی
  • تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر | مذاکره با چهره سرشناس برای آمدن به ایران
  • پروژه فیبر‌نوری منازل و کسب‌وکارها؛ بزرگترین پروژه تاریخ ارتباطات آذربایجان غربی