Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@03:04:38 GMT

وزیر نیرو: وضعیت توزیع و مصرف برق تحت کنترل است

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۱۰۸۴

وزیر نیرو: وضعیت توزیع و مصرف برق تحت کنترل است

به گزارش جماران؛ وزیر نیرو با بیان اینکه شرایط توزیع و مصرف برق تحت کنترل است، گفت: امیدواریم همراهی مصرف‌کنندگان استمرار داشته باشد تا بتوانیم این تابستان را توأم با آسایش و بدون خاموشی نگران‌کننده سپری کنیم.

«رضا اردکانیان» عصر سه شنبه در حاشیه نشست فراکسیون مستقلین ولایی در جمع خبرنگاران درخصوص وضعیت توزیع برق و میزان خاموشی‌ها در تابستان، افزود: زمستان گذشته گزارشی در رابطه با پیش‌بینی وضعیت تولید، توزیع و مدیریت مصرف برق در تابستان ۹۸ به مجلس ارائه کرده‌ایم و امروز نیز با روسفیدی گزارش میزان عملکرد وزارتخانه نیرو ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو ادامه داد: با وجود آنکه یکی از تابستان‌های گرم را تجربه می‌کنیم به دلیل همراهی مردم در بخش‌های مختلف، شرایط توزیع و مصرف برق تحت کنترل است و امیدواریم همراهی مصرف‌کنندگان استمرار داشته باشد تا بتوانیم این تابستان را توأم با آسایش، امنیت و بدون خاموشی نگران‌کننده سپری کنیم.

براساس این گزارش وزارت نیرو سال گذشته برای مدیریت مصرف در تابستان سال جاری، ۱۱ برنامه را مورد توجه قرار داده است؛ طرح پیشنهادی اصلاح تعرفه‌ها، اجبار به کاهش ۳۰ درصدی بار صنایع بالای یک مگاوات، تغییر ساعت کار ادارات در کل کشور و اخذ مجوز قطع درصورت عدم همکاری ازجمله ۱۱ برنامه سال گذشته وزارت نیرو برای مدیریت مصرف در تابستان سال ۹۸ به شمار می‌آید.

همچنین باید مدیریت مصرف تابستان ۹۸ مربوط به بخش کشاورزی، استفاده از مولدهای خود تأمین مشترکان، اجباری کردن همکاری دو ساعته ایستگاه‌های سی. ان. جی، استفاده پایلوت از فناوری‌های نوین مانند ذخیره‌سازها، اینترنت اشیا، قطع مستقیم بار، هوشمندسازی، همچنین روشنایی معابر، توسعه استفاده از لامپ‌های ال. ای. دی اس، سرویس ۵ میلیون دستگاه کولر آبی و یک میلیون دستگاه کولرگازی و… را به این برنامه‌ها افزود.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال برق وزارت نیرو رضا اردکانیان مصرف برق برق ایران قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۱۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌سازی شبکه برق خوزستان برای عبور از پیک مصرف تابستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اظهار کرد: پست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت فرعی شوشتر که برق بخش‌های گسترده‌ای از شهرستان شوشتر و روستا‌های اطراف آن را تامین می‌کند برای تامین برق پایدار، بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت داده شد.

علی اسدی با بیان اینکه این پروژه با ارزش سرمایه‌گذاری ۱۷۶۸ میلیارد ریال انجام شده است، افزود: دو دستگاه ترانس قدیمی موجود در پست هر کدام به ظرفیت ۲۷ مگاولت آمپر تعویض و ۲ دستگاه ترانس جدید به ظرفیت هر کدام ۳۰ مگاولت آمپر مونتاژ و جایگزین آنها شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: یک ترانس ۳۰ مگاولت‌آمپری موجود در پست نیز با یک ترانس به ظرفیت ۵۰ مگاولت آمپر تعویض شد تا ظرفیت پست فرعی شوشتر از ۱۱۴ مگاولت آمپر به ۱۴۰ مگاولت آمپر افزایش پیدا کند.

اسدی اضافه کرد: علاوه بر نوسازی ترانس‌ها و افزایش ظرفیتی که انجام شد، یک دستگاه ترانسفورماتور زمین، تعویض رله‌های مربوطه و تکمیل سیستم حفاظتی به همراه تعویض دو دستگاه بریکر ۱۳۲ کیلوولت قدیمی با بریکر‌های جدید و تعویض شش عدد CT ۱۳۲ کیلوولت ورودی ترانس‌ها، در این پست انجام شده است.

وی افزود: احداث فونداسیون برای ترانس‌های شماره یک و دو جدید و نیز ترانس زمین، احداث کانال کابل، احداث عملیات ساختمانی دو بی ۳۳ کیلوولت در خروجی ترانس شماره ۴، از دیگر اقدامات انجام شده در پست فرعی شوشتر در شهرستان شوشتر بوده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه معاونت بهره‌برداری در تلاش است تا شبکه موجود را با بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت آماده ورود به پیک بار کند، بیان کرد: پیش از این نیز پست برق فوق توزیع عبدالخان در شهرستان کرخه و پست برق فرعی ماهشهر افزایش ظرفیت و پست ذخیره گاز بهینه‌سازی شده است.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

دیگر خبرها

  • با مصرف این غذاها از شر حشرات در فصل تابستان خلاص شوید!
  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • کم مصرفان برق خانگی، خودرو جایزه می‌گیرند!
  • جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی
  • آماده‌سازی شبکه برق خوزستان برای عبور از پیک مصرف تابستان
  • اولین جلسه کمیته مدیریت مصرف برق توزیع برق استان سمنان برگزار شد
  • وزیر نیرو:مدیریت بحران از وقوع خسارت جبران ناپذیر سیل جلوگیری کرد
  • وزیر نیرو: سیل جنوب کشور خسارت جبران ناپذیری نداشت
  • حاکمیت لانینا بر کشور از تابستان | وضعیت بارش‌ها در پاییز و زمستان چگونه خواهد بود؟
  • انباشت پسماند در حاشیه رودها و شهرها زیبنده استان تهران نیست