Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی امان‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسابقات جهانی پاراوزنه‌برداری از ۲۳ تا ۲۸ تیر ماه جاری در شهر نورسلطان کشور قزاقستان در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: بر اساس اعلام فدراسیون سیدیوسف یوسفی در ۵۹ کیلوگرم، امیر جعفری در ۶۵ کیلوگرم، نادر مرادی در ۷۲ کیلوگرم، روح‌الله رستمی در ۸۰ کیلوگرم، سیدحامد صلحی‌پور در ۹۷ کیلوگرم، سامان رضی و علی‌اکبر قریب‌شی در ۱۰۷ کیلوگرم و منصور پورمیرزایی و سیامند رحمان در دسته به اضافه ۱۰۷ کیلوگرم با سرمربیگری حسین توکلی، مربیگری علی محمودی و سرپرستی محمد تابع در این رویداد مهم جهانی حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این مسابقات فرصتی برای کسب سهمیه رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو است که با حضور برترین ورزشکاران این رشته از سراسر جهان برگزار می‌شود و امید می‌رود رحمان بار دیگر با کسب عنوان قهرمانی جهان دل میلیون‌ها ایرانی را شاد کند و پرچم سه رنگ ایران را در میادین جهانی به اهتزاز درآورد.

سیامند رحمان وزنه‌بردار فوق سنگین پارالمپیکی ایران است که یک دهه گذشته افتخارات فراوانی برای ورزش ایران کسب کرده است.

۲ مدال طلای پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو، پنج مدال طلا و یک نقره مسابقات قهرمانی جهان و سه مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۰ گوانژو، ۲۰۱۴ اینچئون و ۲۰۱۸ جاکارتا از سیامند ورزشکاری شناخته شده در سطح رقابت‌های بین‌المللی ساخته است.

سیامند رحمان متولد ۱۳۶۷ و اهل شهرستان اشنویه از توابع آذربایجان غربی و وزنه بردار سنگین وزن ایران است که در سال ۱۳۸۷ برای اولین بار به اردوی تیم ملی وزنه برداری معلولان دعوت شد.

این وزنه بردار سنگین وزن دسته به اضافه ۱۰۷ کیلوگرم مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتای اندونزی را بر گردن آویخت.
رحمان در نخستین حرکت وزنه ۲۷۳ کیلوگرمی را مهار کرد، در دومین حرکت نیز وزنه ۲۹۳ کیلوگرمی را به راحتی بالا برد تا علاوه بر قطعی شدن مدال طلایش رکورد آسیا و بازی‌های پاراآسیایی که در اختیار خودش بود را بشکند.
«رحمان» برای سومین حرکت وزنه ۲۹۵ را انتخاب کرد که با مهار این وزنه بار دیگر رکورد آسیا و بازی‌های پاراآسیایی را ارتقا داد.
قوی‌ترین مرد معلول جهان در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیروی برزیل نیز رکورد ۳۱۰ کیلوگرم را به ثبت رساند و این بار قصد دارد با صلاح دید و تصمیم کادر فنی رکورد جدیدی را در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیوی ژاپن به ثبت برساند.

۷۱۵۶/‏۳۰۷۲

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۱۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیات اقتصادی کره شمالی عازم ایران می‌شود

خبرگزاری رسمی کره شمالی «کی‌سی‌ان‌ای» اعلام کرد: این هیات اقتصادی به ریاست یون جونگ هو وزیر امور اقتصادی خارجی کره شمالی روز ۲۳ آوریل (به وقت محلی) این کشور را به مقصد ایران ترک کرده است.

این خبرگزاری به جزئیات دیگری در مورد این سفر اشاره نکرد.

منبع: ایرنا

tags # کره شمالی ، اخبار سیاسی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • امیر آشتیانی عازم قزاقستان شد
  • وزیر دفاع عازم قزاقستان شد
  • اعلام میزبانان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ جهان
  • میزبان رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028 مشخص شد
  • میزبانان رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند
  • اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸
  • ترکیب تیم وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان همدان مشخص شد
  • جوانان و امیدهای بوکس ایران در رینگ آسیایی
  • جوانان و امید‌های بوکس ایران در رینگ آسیایی
  • هیات اقتصادی کره شمالی عازم ایران می‌شود