Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روزنامه ال پاییس چاپ مادرید، پس از دو ماه حرف و حدیث و کشمکش ،  اسپانیا بطور قطعی تصمیم گرفت، ناو خود را "برای مدتی محدود و به شکل موقت" به دلیل افزایش تنش میان آمریکا و ایران از گروه جنگی آمریکا خارج کند.

ایزابل سلائا سخنگوی دولت پدرو سانچز نیز گفت: به خاطر غیر منتظره و غیرقابل پیش بینی بودن تصمیمات دولت آمریکا ما دستور دادیم تا ناوچه مندز نونیئز ناو هواپیمابر آمریکایی را همراهی نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصمیم ما محتاطانه و با تدبیر اتخاذ شده است.

ناوچه اسپانیایی در بنادر بمبئی و مسقط توقف داشته و منتظر گروه جنگی بوده تا مسیر خود را به سمت شرق ادامه دهند، اما تنش در خلیج فارس به جای کاهش، افزایش یافته و نقطه پایانی برای آن دیده نمی‌شود، به همین دلیل وزارت دفاع اسپانیا تصمیم گرفت ناو مندز نونیئز راه خود را از این پس به تنهایی ادامه دهد.

مقامات دولت اسپانیا دو ماه پیش در پاسخ به این مساله که چرا این کشور ناوچه جنگی خود که ناو آبراهام لینکلن را در خلیج فارس همراهی می‌کرد، فرا خوانده گفتند که دونالد  ترامپ رییس جمهوری امریکا غیر منتظره است و تصمیمات یکجانبه می‌گیرد.

«جوسپ بورل» وزیر امور خارجه اسپانیا در این باره گفته بود: دولت همه جوانب این مساله را سنجیده و سپس تصمیم به فراخوان ناو خود گرفته است. آن منطقه از جهان پر از تنش است که البته نباید این موضوع را خیلی مهم جلوه داد و پیچیده کرد.

«مارگاریتا روبلس» وزیر دفاع اسپانیا نیز در این خصوص گفت که این اقدام فنی و نظامی بوده و تصمیم سیاسی نبوده است. وی تاکید کرد که "ما به تصمیم آمریکا مبنی بر تغییر مأموریت اولیه احترام می‌گذاریم و دولت این کشور نیز باید به خاطر پایبندی ما به توافق اولیه منعقد شده میان دو کشور در این زمینه احترام بگذارد".

الحاق ناوچه مندز نونیئز به ناو گروه جنگی امریکا ، دستکم یک سال بود که برای بهبود قابلیت همکاری و آموزش مشترک برنامه ریزی شده بود و قرار بود تا ۳۱ اکتبر ادامه یابد و ناوچه اسپانیایی پس از گذر از مدیترانه، دریای سرخ، اقیانوس هند، دریای چین و اقیانوس آرام، از بندر سن دیگو در کالیفرنیا حرکت کرده و به اسپانیا بازگردد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایران آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۱۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: ایران درباره زمان و هدف حمله به اسرائیل به ما پیام نداد | ما در تصمیم گیری اسرائیل دخالتی نداریم

به گزارش همشهری آنلاین، «جان کربی» سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنتی ملی کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران درباره پاسخ تهران به حمله اسرائیل به کنسولگری خود در دمشق سوریه گفت: «ایران هیچگاه پیامی به ما در مورد زمان و هدف (حمله) نداد. این روایت که ایران به ما در مورد قصد خود خبر داده، مضحک است.»

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی درباره پاسخ ایران به اسرائیل ادعا کرد: این حمله مستلزم محکومیت صریح جامعه بین‌المللی است.

کربی همچنین در پاسخ به سوالات درباره واکنش اسرائیل به عملیات وعده صادق از سوی ایران گفت: «دولت اسرائیل خودش تعیین خواهد کرد که آیا قرار است پاسخی داده شود یا نه. تصمیم‌گیری در مورد چگونگی پاسخ به آنچه ایران روز شنبه انجام داد، بر عهده اسرائیل است.»

این سخنگوی دولت بایدن تصریح کرد: ما در تصمیم گیری اسرائیل دخالتی نداریم. اما در مورد دفاع آمریکا از اسرائیل در عملیات روز شنبه ایران گفت: "ما در این بازی نقش داریم و این را ثابت کردیم."

کربی در عین حال درباره موشک ها و پهپادهای پرتاب شده از سوی ایران به اسرائیل ادعا کرد: «موشک‌های بسیار کمی از سامانه های دفاعی عبور کردند. خسارت جزئی به یک پایگاه هوایی در اسرائیل وارد شد. متأسفانه یک دختر جوان بی گناه کمتر از ۱۰ سال به شدت مجروح شد. این تنها مصدومی است که ما از آن آگاه هستیم.»

کد خبر 844771 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل ایران و آمریکا خبر ویژه حمله ایران به اسرائیل

دیگر خبرها

  • اراک؛ مقصد بعدی اتوبوس های برقی/ درخواست از دولت برای احداث ایستگاه های شارژ
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • ادامه طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی نیازمند تصمیم مجدد است
  • اسپانیا: برای عضویت فلسطین در سازمان ملل تلاش خواهیم کرد
  • جزئیات طرح ترافیک و کارت بلیت خبرنگاری
  • دلیل طرح سوال از وزیر کار نحوه افزایش حقوق کارگران است
  • آمریکا: ایران درباره زمان و هدف حمله به اسرائیل به ما پیام نداد | ما در تصمیم گیری اسرائیل دخالتی نداریم
  • طرح ۲ هزار دستگاه واگن به ناوگان مترویی کشور محقق شده است
  • نوسانات بازار ارز و طلا، زندگی مردم را با مشکل مواجه می‌کند
  • اسرائیل و معمای یک تصمیم سخت؛ پاسخ تل‌آویو چیست؟