Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،حجت الله روستا با اعلام راه اندازی مطب پزشک در هتل بهاء الدین شهر مدینه این مطلب را عنوان کرد.
وی گفت: بازگشایی مطب پزشک به منظور ارائه خدمات درمانی و همچنین ارائه خدمات دارویی به صورت محدود در این هتل ار امروز آغاز و تا پایان اقامت حجاج ایرانی در این هتل ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در مدینه منوره با بیان اینکه این مطب ۸ ساعت در شبانه روز فعال خواهد بود، گفت: فاصله زیاد زائرین ایرانی ساکن در این هتل با درمانگاه های از پیش تعیین شده در مدینه منوره دلیل راه انداری آن و حضور پزشک در این هتل است.
وی تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده، فعالیت درمانگاه های مستقر در مدینه منوره تا پایان زمان اقامت زائرین ایرانی در این شهر مقدس ادامه خواهد داشت.

امسال ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر از زائران حج تمتع به سرزمین وحی اعزام خواهند شد. به جز ۲ بیمارستان مکه و مدینه، ۴ مجتمع درمانگاهی در مدینه و ۵ مجتمع درمانگاهی در مکه پیش بینی شده و ۱۳۰ مطب در محل اسکان زائران آماده ارائه خدمات است و یک بیمارستان صحرایی در منا و عرفات نیز خدمات ارائه خواهند داد.

۱۵ پزشک باتجربه و مسلط به زبان عربی برای ارائه خدمات تخصصی به زائران در بیمارستان‌های مکه و مدینه مستقر هستند.

در حج تمتع امسال، ۲۰ درصد زائران دارای فشار خون، ۱۵ درصد مبتلا به دیابت و ۵ درصد هم بیماری قلبی و عروقی دارند.

تعداد زنان حج تمتع ۹۸ بیشتر از آقایان است و در حج امسال آمار سنی زائران ۵ سال افزایش یافته است. جوان‌ترین زائر یک کودک یک ساله و مسن‌ترین زائر ۱۰۷ ساله و اهل کردستان است.

میانگین سنی حجاج امسال ۵۵ سال است و حدود 8 هزار زائر بین ۷۰ تا ۸۰ سال سن دارند و هزار و ۸۰۰ نفر نیز بالای ۸۰ سال هستند و حدود ۱۵۰ نفر نیز زیر ۱۸ سال سن دارند.

ایرنا

انتهای پیام/

20 / 20 رئیس ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر حجت الله روستا مراکز درمانی هلال احمر در مدینه منوره مراجعه بیش از ۳۵۰۰ زائر ایرانی به مراکز درمانی مدینه حج حج تمتع

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: حج حج تمتع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۱۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به سرزمین وحی در حج ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر حج و زیارت خوزستان گفت: از اواخر اردیبهشت ماه امسال پرواز‌های زائران خوزستانی به سرزمین وحی آغاز خواهد شد.

محمد امین یاقوت افزود: در حج تمتع امسال سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به همراه عوامل ستادی و کادر درمانی  در قالب ۲۵ کاروان اعمال و مناسک حج را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه تمامی زائران خوزستانی مدینه قبل هستند، اظهار کرد: تمامی تمهیدات لازم برای خدمت رسانی به زائران استان در سرزمین وحی فراهم شده است.

مدیر حج و زیارت خوزستان بیان کرد: عملیات بازگشت زوار خوزستانی سرزمین وحی از اوایل تیر ماه انجام خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
  • فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود
  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان
  • واریزبخشی از مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • اعزام سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به سرزمین وحی در حج ۱۴۰۳
  • آغاز اعزام عمره گزاران ایرانی پس از نه سال انتظار
  • موسسات درمانی و تشخیصی در صورت قطع سامانه‌های بیمه نیز موظف به ارائه خدمات هستند
  • ورود اولین گروه عمره‌گزار ایرانی به مدینه منوره