Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب جهانساز غروب سه شنبه در نشست فعالان چای که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان لاهیجان برگزار شد با اشاره به اینکه تا قبل از سال ۷۹ چای از نظر درآمدی محصول برجسته و اول استان گیلان محسوب می‌شد و باغات چای نیز در حال توسعه بودند، اظهار کرد: اما زمانی صنعت چای استان گیلان با افول همراه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به انجام سه مرحله چین از باغات چای شمال کشور، افزود: در سال‌های اخیر با اقدامات انجام شده چای تولیدی ایران با محصول کشورهای سریلانکا و هندوستان رقابت کرده است.

جهانساز با بیان اینکه در حال حاضر ۴۵ هزار تن چای سنواتی در کشور وجود دارد، گفت: باغات چای کشور نیز از ۳۲ هزار هکتار به ۲۵ هزار هکتار کاهش یافته است که خوشبختانه با حذف ارز دولتی از چای شاهد ساماندهی به وضعیت این صنعت هستیم.

وی در ادامه با اشاره به واردات ۶۲ هزار تن چای در سال گذشته این در حالی است که ۱۵ هزار تن از چای تولیدی داخل به خارج از کشور صادر شده است، بیان کرد: مصرف سالیانه چای در کشور ۷۱ هزار تن است.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه صنعت چای برای ۲۰۰ هزار نفر اشتغال‌زایی کرده است، تصریح کرد: ۱۸۰ کارخانه چایسازی در کشور فعالیت می‌کنند که انتظار داریم افزایش رقابت میان آنها برای تولید چای با کیفیت باشیم.

وی از خرید ۶۷ هزار تن برگ سبز چای تاکنون اشاره کرد و گفت: ۸۰ درصد مطالبات چایکاران نیز تاکنون پرداخت شده است.

جهانساز با بیان اینکه ۹۰ درصد باغات چای کشور به دیم و شیب دار است، تأکید کرد: تولید چای سبب حفظ اراضی شیب دار شده است.

کد خبر 4668619

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان چای کشور لاهیجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۱۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منشاء ناترازی برق در کشور ناترازی‌های مالی است

معاون بازار برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: منشاء اصلی ناترازی برق در کشور ناترازی‌های مالی در این صنعت بوده که با اصلاح فرآیندهای مالی، جریان نقدینگی در صنعت برق رشد محسوس داشته و چالش‌های موجود در تولید و مصرف برطرف خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، حمیدرضا باقری امروز در نشست «فرآیند اصلاح ساز و کارهای مالی صنعت برق» در مشهد به تبیین چالش خریدهای شرکت‌های توزیع برق از بازار عمده فروشی و همچنین وضعیت بدهکاری شرکت‌های توزیع و مطالبات نیروگاه‌ها پرداخت.

وی بیان کرد: با اصلاح فرآیند ساز و کارهای مالی در صنعت برق و با توجه به اصلاح نرخ ترانزیت توزیع و انتقال، درصدی از وصول مطالبات قبوض برق به حساب جاری شرکت‌های توزیع واریز می شود تا هزینه‌های جاری آنها را پوشش دهد.

معاون بازار برق ایران ادامه داد: بقیه وصول مطالبات از قبوض، بعد از پرداخت حقوق و عوارض دولتی و مالیات بر ارزش افزوده به حساب‌های وکالتی آنها جهت خرید برق واریز می شود تا برق مورد نیاز مشترکین در درجه اول از بورس انرژی خریداری شود، در غیر این صورت باید با قیمت‌های بازار برق از مدیریت شبکه خرید کرده و به طور هفتگی مطالبات نیروگاه‌ها تسویه شود.

وی گفت: امسال مشترکین صنعتی2 درصد و مشترکین اداری نیز بایستی دستکم پنج درصد از انرژی مورد نیاز خود را از تابلوی سبز بورس انرژی خریداری کنند، در غیر این صورت باید نسبت به احداث سامانه خورشیدی اقدام کنند.

باقری بیان کرد: در صورت عدم خرید انرژی از بورس یا عدم تامین برق از محل انرژی‌های تجدیدپذیر، هزینه‌های خرید انرژی با توجه به نرخ تابلو سبز در صورت حساب ایشان منظور خواهد شد.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی چگونه صنعت پست را متحول می‌کند؟
  • سال بد برای صنعت؛ چطور شرکت‌های ایرانی از بازار عراق حذف شدند؟
  • ناترازی‌های مالی، منشا اصلی ناترازی برق در کشور
  • منشاء ناترازی برق در کشور ناترازی‌های مالی است
  • چند باور غلط در مورد عسل
  • افزایش تولید در صنعت فولاد کشور
  • بیش از ۵۱۶ هزار متر حفاری اکتشافی در کشور
  • مردم طلای دست دوم خریداری نکنند
  • بخش صنعت نفت و گاز در سال ۱۴۰۲ بالاترین نرخ رشد اقتصادی را داشت
  • جهاد کشاورزی اجازه تخریب باغات را ندهد