Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-20@02:48:15 GMT

کسری آموزش‌و‌پرورش با 60 هزار معلم بازنشسته

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۱۶۶۹

سید جواد حسینی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش  در پاسخ به این سوال که وضعیت استخدام معلمان حق التدریس و مربیان پیش دبستانی چه خواهد شد؟ گفت: آنچه در مجلس مصوب شده است برای وزارتخانه ها قید اجرایی دارد، اما شرایط خاص خودش را دارد.

وی با اشاره به اهمیت مهارت آموزی بیان کرد: یکی از اقدامات نظام تعلیم و تربیت حرکت به سمت آموزش‌های مهارتهای زندگی  و مهارت‌های فنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز دانش آموزان رشته فنی و حرفه‌ای و کاردانش در بیش از 200 رشته تحصیل می‌کنند و در مدارس تیزهوشان، سمپاد مهارتی طراحی شده است. 

او ادامه داد: ساعت آموزش در جهان 8 هزار ساعت است اما در ایران 2900 ساعت است اما در همین ساعت هم تلاش می‌کنیم دانش آموزان پس از تحصیل مهارت‌هایی را بیاموزند.

حسینی در خصوص جذب نیروهای نهضت گفت: باید برای نهضتی‌ها آزمون برگزار شود، ولی برای گروه های دیگر نه، اما بهتر است همه از طریق دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش شوند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه قانون تعیین تکلیف، مصوب 1397 است و تکلیفی برای وزارتخانه است گفت: 105 هزار نفر مشمولند که البته برای آنها دوره های توانمندسازی خواهیم گذاشت، اول مهر بیش از 60 هزار خروجی بازنشسته داریم که بخش اعظمی از طرق مختلف و همین روش جبران می‌شود.

منببع: ایلنا

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۱۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنبیه دانش‌آموز مرزن آبادی توسط معلم در حال پیگیری است

ساعتی پیش اطلاعاتی همراه با فیلم از تنبیه یک دانش آموز مرزن آبادی توسط معلمش در فضای مجازی منتشر شد که انتشار چنین اطلاعاتی با موجی از نگرانی کاربران شبکه‌های اجتماعی پیام رسان و مردم این بخش خطه غربی مازندران همراه شد.

لیلا تقوی چهارشنبه شب در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: هرگونه تنبیه بدنی دانش آموزان مغایر با قوانین نظام تعلیم و تربیت بوده و بنابراین از معلمی که مرتکب چنین خطایی شده باید پاسخگو باشد.

وی با اظهار آنکه امروز به علت ماموریت کاری در محل کارش حضور نداشته و به تازگی متوجه چنین اتفاقی شده است، گفت: طی تماس تلفنی از فرد خاطی خواسته شد تا فردا در نخستین ساعت کاری به اداره آموزش و پرورش مراجعه کند و در این باره توضیح دهد.

مدیر آموزش و پرورش مرزن آباد ضمن پوزش از والدین این دانش آموز گفت: برابر ضوابط و قواعد با این معلم برخورد خواهد شد و کوتاه نخواهم آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی جذب ۳۰۰ معلم برای بشاگرد و جزایر استان هرمزگان
  • تحول بنیادین باید در حوزه تربیت پررنگ شود
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد + فیلم
  • این افراد معلم می‌شوند
  • هنرستان‌های جوار صنعت در کردستان راه‌اندازی شود
  • تکریم معلمان در خور شان آنان باشد
  • تنبیه دانش‌آموز مرزن آبادی توسط معلم در حال پیگیری است
  • تکریم معلمان در خور شان آنان باشند
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال