Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز مطالعات تاریخ شمال خراسان در محل مجتمع فرهنگی امام رضا شهرستان قوچان با حضور حجت‌الاسلام سید جلال حسینی رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و جمعی از مسئولان و پژوهشگران قوچانی افتتاح شد.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، در این مراسم هادی رجایی‌نیا فرماندار شهرستان قوچان با بیان این نکته که علم تاریخ، تاریخ نگاری و تاریخ پژوهی از علوم بسیار مهم جوامع امروزی است، عنوان کرد: تاریخ در بین علوم مختلف از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ با کمترین هزینه تجربه‌ها و موفقیت‌ها و شکست‌های گذشتگان را ثبت کرده و چراغ راهی برای ما ایجاد کرده است چرا که ما می‌توانیم با بهره‌گیری از تاریخ خیلی راحت‌تر و سریع‌تر چراغ راه خود را پیدا کنیم و به مسیر ادامه دهیم.

وی ادامه داد: شهرستان قوچان در استان خراسان رضوی به عنوان مهد تمدن و هنر نام‌گذاری شده است که نشان از پیشینه و تاریخ بسیار غنی این شهرستان و منطقه دارد وامیدواریم با ایجاد این مرکز همه محققان و پژوهشگران با استفاده از این اطلاعات بتوانند در مسیر توسعه جامعه نقش داشته باشند.

فرماندار شهرستان قوچان از این شهرستان به دلیل داشتن 10 مرکز دانشگاهی به عنوان یکی از قطب‌های دانشگاهی استان و پایگاهی برای محققان نام برد و اظهار کرد: شهرستان قوچان علما و فرهیختگان زیادی همچون آقا نجفی قوچانی، علامه عطاردی و... دارد که افتتاح مرکز مطالعات تاریخ شمال خراسان در این شهرستان باعث استفاده بهینه از این ظرفیت و شناسایی آثار خوب و ارزشمند در این مکان می‌شود.

 وی افزود: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد سرمایه‌ساز و انسان‌ساز می‌تواند از این پایگاه ارزشمند استفاده کافی را ببرد چون این مکان می‌تواند قطب فرهنگی در شهرستان قوچان و نقطه عطفی در اعتلای این سرزمین باشد.

رجایی‌نیا با بیان این مطلب که سیاست شهرستان قوچان وجود یک کتابخانه در هرروستاست، گفت: این طرح به صورت پایلوت در سه روستا انجام شده است که هدف آن افزایش نهضت کتابخوانی است چرا که هر چه جامعه به سمت کتابخوانی توسعه یابد به پیشرفت نزدیک  می‌شویم.

در ادامه بهرام هراتی رئیس مجتمع فرهنگی وکتابخانه امام رضا(ع) قوچان با بیان این نکته که ترویج نذرکتاب یکی از موضوعات مهم است، عنوان کرد: وقف در کتابخانه جایگاه ویژه‌ای دارد و برهمین اساس مجتمع فرهنگی وکتابخانه امام رضا(ع) قوچان با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سه کتابخانه در روستاهای مزرج، قاسم‌آباد و علی‌آباد را تجهیز کرده است و آمادگی داریم تا ترویج فرهنگ نذر کتاب را به عهده بگیریم.

وی مرکز مطالعات تاریخ شمال خراسان در قوچان را مایه مباهات دانست و افزود: نمونه‌های خوبی از اسناد قوچان در آستان قدس موجود است و از همه تاریخ پژوهان و محققان می‌خواهیم به ما کمک کنند تا همه اسناد را در شهرستان جمع‌آوری نماییم.
هراتی افزود: برای ساخت این مرکز 200 متر مربع فضا به آن اختصاص داده شده است و این فضا پتانسیل و چشم انداز وسیعی برای پوشش دهی خراسان شمالی و ناحیه شمال خراسان رضوی را دارد.
 
گقتنی است؛ در پایان این مراسم از تابلوی نقاشی ایرج خواجوی نقاش قوچانی رونمایی شد و همچنین از محمد جابانی پژوهشگر و محقق برجسته قوچانی و محمد یساولی و ایرج خواجوی برای وقف آثار و اسناد ارزشمند خود به مرکز مطالعات تاریخ شمال خراسان تقدیر شد.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال آستان قدس رضوی اداره فرهنگ و ارشاد ترویج فرهنگ جامعه کتابخانه های عمومی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۱۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی بازگشایی شد

یوسف بنی اسدی رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: هم اینک بارش باران در جاده‌های اصلی و فرعی شهرستان‌های درگز، کلات، مشهد بویژه در بخش احمدآباد، طرقبه-شاندیز، نیشابور، صالح آباد، قوچان و باخرز را لغزنده کرده است.

او افزود: همچنین بارش باران جاده‌های ترانزیتی سرخس- مشهد در محدوده گردنه مزداوند و درگز- قوچان در محدوده گردنه‌های تیوان و "کبکان" را تحت تاثیر قرار داده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: همچنین مه غلیظ نیز موجب کاهش دید افقی رانندگان در جاده ترانزیتی درگز- قوچان در محدوده گردنه تیوان، بزرگراه باغچه- نیشابور در مسیر گردنه شریف آباد و جاده مشهد- کلات در گردنه گوجگی شده است.

بنی اسدی بیان کرد: هم اکنون وضعیت جوی در سایر راه‌های استان به صورت نیمه ابری تا تمام ابری همراه با وزش باد گزارش شده و تردد به صورت عادی و روان در این مسیر‌ها جریان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد
  • جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی بازگشایی شد
  • افتتاح همزمان چند پروژه بهداشتی در شهرستان فیروزکوه
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • ثبت تاریخ شفاهی یزد قدیم، از اولویت های مرکز اسناد و کتابخانه ملي استان يزد
  • ضبط و معدوم‌سازی ۷۰۰ کیلوگرم مواد خام دامی در مرکز لرستان
  • پروژه های درمانی و بهداشتی فیروزکوه افتتاح شد
  • افتتاح مرکز جامع غربالگری اتباع در شهرستان ری
  • افتتاح اولین کتابخانه تخصصی مستقل کودک در خراسان جنوبی