Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل خانه پرستار گفت: نبود نظارت شبکه‌های فساد را در نظام سلامت قدرتمند کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد شریفی مقدم دبیر کل خانه پرستار در رابطه با بحث مادی شدن فضای بهداشت و درمان، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: از وقتی درمان و در نهایت سلامت مردم به سمت تجاری شدن رفت اولویت به سمت کسب درآمد تغییر پیدا کرد و پر کردن جیب عده‌ای در اولویت قرار گرفت و دقیقا از همان زمان انحراف شروع شد، چرا که پول وسوسه انگیز است فلذا برای پایدار شدن این منابع سعی شد سیاست، قوانین و برنامه ریزی ها به سمتی سوق داده شود که منافع گروه خاصی را تامین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:  بنابراین دو عامل اصلی و فساد انگیز یعنی پول و قدرت در وزارت بهداشت در کنار هم قرار گرفته و زمانی زمینه فساد سیستم ایمنی بیشتر فراهم شد که نظارت هم توسط همین گروه مدیریت شد و کسی پاسخگو نبود؛ بنابر این همین امر باعث شد که این شبکه های فساد قدرتمندتر و پیچیده تر شوند.

شریفی مقدم افزود: خانه پرستار به عنوان تشکلی که در بعد سیاسی به عنوان مدافع حقوق مردم و همچنین مدافع حقوق پرستاران در زمینه صنفی بوده است، مدت هاست که فریاد می زنند که جایی که پول می‌رود و منافع هنگفت از بیت المال در آن گسیل می شود، بایستی توسط سازمان‌های خارج از قدرت نظارت شود.

دبیر کل خانه در پایان با بیان اینکه سال گذشته اعلام کرده بودیم که وزارت بهداشت در حال فرو پاشی است، خاطرنشان کرد: امروز به جایی رسیدیم که در حالی که مردم در تهیه مواد اولیه پروتئینی مانند گوشت و لبنیات دچار مشکل هستند هزاران میلیارد تومان بدون حساب و کتاب هزینه می شود. ولی متاسفانه به جای توجه به این زنگ خطر هایی که سالهاست به صدا در آمده است با برخورد، تهدید و یا شکایت و تبعید این صدای حق‌طلبانه پرستاران و به شکلی مردم را خاموش می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال بهداشت و درمان درمان سیستم ایمنی لبنیات وزارت بهداشت قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۱۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد / مصوبه دولت اصلاح شود

به گزارش پارس نیوز به نقل از مهر، در نامه شورای عالی نظام پزشکی که رئیس، نواب رئیس و دبیر شورای آن را امضا کرده اند، عنوان شده است: بر اساس تکلیف شرعی و مدنی که جناب عالی خود را پای بند به آن می‌دانید ضروری است حقوق بدیهی و اولیه ارائه دهندگان خدمات سلامت تضمین شود.

هیأت دولت در مصوبه‌ای حیرت انگیز در پنجم فروردین ۱۴۰۳ با چشم بستن بر واقعیتی روشن، مجموعه رشدی معادل ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته را برای تعرفه تصویب نمود و به عدد شورای عالی بیمه سلامت که اکثر قریب به اتفاق آنان، نمایندگان دولت و مصرف کنندگان خدمات هستند؛ بی اعتنایی نموده و آن را کاهش داد.

شورای عالی نظام پزشکی ضمن گلایه و انتقاد شدید از این مصوبه، آن را عملیاتی و اجرایی نمی بیند و مسئولیت ورشکستگی مراکز درمانی، عدم انضباط و درهم ریختگی در دریافت تعرفه، محروم شدن مردم از خدمات با کیفیت، عدم ارتقا سلامت را بر عهده تصمیم گیران می‌داند.

دستور فرمائید نسبت به بازنگری و ترمیم تعرفه در اولین جلسه هیأت وزیران و همچنین رشد مجدد آن در طول سال اقدام گردد و کسب تعرفه حلال و متعارف را روا دارید.

مکرراً تاکید می‌شود تقویت بنیه مالی سازمان‌های بیمه گر را از طریق روش‌های تخصصی و فنی دستور عاجل صادر فرمائید تا با پوشش حداکثری هزینه‌های سلامت تشفّایی بر دل مردم دردمند حاصل آید.

دستور فرمائید فشار مالی مضاعف و غیر منطقی بر ارائه دهندگان خدمات سلامت کاسته شود تا این کمبود رشد تعرفه (با روش‌هایی نظیر کاهش مالیات و ضرایب مالیاتی، بازگرداندن مابه التفاوت تورم کاهش هزینه‌های مربوط به دولت مانند آب، برق، عوارض‌های متنوع و…) تا حدودی جبران گردد.

شورای‌عالی نظام پزشکی آمادگی خود را برای تقدیم راهکارهای کارشناسانه و مسئولانه اعلام می‌دارد.

دیگر خبرها

  • بحران‌های اقتصادی کشور از حد متعارف فراتر رفته | فساد و فقدان دانایی‌، ما را با شوک‌های درون‌زا نیز روبرو کرده‌ | علائم نگران‌کننده در ایران داریم
  • تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد / مصوبه دولت اصلاح شود
  • شورای‌ عالی نظام‌پزشکی: در تعرفه‌های مصوب دولت بازنگری شود
  • مروری بر ساختار ارتش قدرتمند هخامنشیان؛ از گارد جاویدان تا سواره نظام
  • ساختار نظام سلامت ایران یک ساختار توسعه یافته در کلاس یک دنیا است
  • درخواست سازمان نظام پزشکی از سازمان جهانی بهداشت برای لغو عضویت رژیم صهیونیستی
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: نباید اجازه دهیم از بسیج یک وجهه ترسناک برای مردم درست کنند/ مسئولان و مدیران نظام اسلامی باید در طهارت نفس و در پاک‌دستی برای بقیه الگو باشند/ مراقبت از پاک‌دستی فقط با نظارت فیزیکی بسیج ادارات حاصل نمی‌شود؛ کارهای فرهنگی لازم است
  • مشارکت‌محوری و مردمی‌سازی به دنبال توزیع عادلانه ثروت در نظام سلامت است
  • لزوم تفکیک «وقف» و «خیریه» در نظام سلامت
  • اهمیت نظارت درون سازمانی و مبارزه با فساد/ لزوم کاهش زمان دادرسی و تکریم ارباب رجوع