Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-16@04:23:12 GMT

کاشت محبوب‌ترین ادویه جهان درفضا

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۱۹۷۲

دانشمندان برای حفظ سلامت فضانوردان و لذت بردن از طعم خوراک‌های مختلف، تند‌ترین ادویه دنیا را در فضا پرورش می‌دهند. ناطقان: فضانوردان درنظر دارند اولین میوه گیاهی که نوعی فلفل چیلی به نام فلفل Española است را درایستگاه فضایی بین المللی پرورش دهند.
 
 
کارشناسان درنظر دارند درآینده میزان بیشتری از انواع میوه و گیاهان را در وضعیت میکروگرانشی در ایستگاه فضایی بین المللی پرورش دهند تا به این ترتیب در آینده خوراک فضانوردان را در سفر‌های فضایی طولانی مدت به کره ماه و مریخ  تهیه و تامین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

به گفته محققان کوتاه‌ترین زمان ممکن برای سفر به سیاره مریخ حداقل دو سال به طول می‌انجامد و خوراک‌های بسته بندی شده که از ابتدای ماموریت همراه فضانوردان درسفینه فضایی قرارداده می‌شود به میزان کافی دارای مواد مغذی و انواع ویتامین نیست و این می‌تواند سبب آسیب به سلامت جسم و روان فضانوردان شود.
 
دانشمندان درنظر دارند پیش از ارسال انسان‌ها به سفر‌های طولانی مدت فضایی، راه‌هایی برای افزایش تنوع رژیم خوراکی آن‌ها پیدا کنند و در خوراک روزانه آن‌ها مواد غذایی، چون انواع میوه و سبزیجات تازه را قرار دهند. پژوهش‌ها نشان می‌دهند چالش‌های فراوانی برای رشد محصول‌های خوراکی در فضا وجود دارد. یک گیاه برای رشد و تکثیر به گرده افشانی نیاز دارد و در فضای رشد آن باید دی اکسید کربن به میزان کافی وجود داشته باشد.
 
فلفل چیلی انتخاب شده برای این آزمایش در بیابان‌های نیومکزیکو رشد می‌کند و با توجه به طول دوره رشد کوتاه آن برای کاشت و برداشت درفضا گزینه مناسبی است. بنا بر اعلام محققان محموله فضایی حاوی جوانه فلفل در ماه‌های نوامبر و ژانویه به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل خواهند شد.
 

از دلایل انتخاب فلفل برای رشد درفضا می‌توان دارا بودن طیف گسترده‌ای از انواع ویتامین و مواد مغذی دراین ماده خوراکی را نام برد که سبب تقویت سیستم ایمنی بدن فضانوردان و کاهش ابتلای آن‌ها به انواع بیماری‌ها می‌شود.گرانش صفر در فضا سبب می‌شود مایعات بدن به سوی سر حرکت کنند و در اثر این مشکل افراد به طول مداوم دچار سردرد می‌شوند. همچنین زندگی در وضعیت میکروگرانش سبب کاهش حس بویایی و چشایی و افت قدرت دید می‌شود.
 

ویتامین C موجود در فلفل می‌تواند سبب جلوگیری از سردرد و افزایش سلامت فضانوردان شود. پیش‌تر گیاهانی به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل شده است، اما این اولین باراست که دانه گیاهی قابل مصرف به شکل بذر به فضا ارسال می‌شود. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: محبوب ترین ادویه ، کاشت ، فضا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کاشت فضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۱۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند

دارچین یکی از اصلی ترین و محبوب ترین ادویه های هر خانواده ایست. حتی در بسیاری از غذاهای غربی به عنوان بخشی ضروری از بسیاری از دسرها مانند رول دارچین یا کلوچه دارچینی استفاده می شود.

فواید دارچین برای سلامتی شناخته شده است؛ با این حال، آیا می دانستید که اضافه کردن این ماده محبوب به رژیم غذایی، حتی می تواند از شما در برابر سرطان محافظت کند؟

به گزارش سرگزمی روز، مطالعه‌ای که اخیراً توسط مؤسسه ملی تغذیه ICMR انجام شد، نشان داد که وقتی اجزای فعال دارچین به موش‌ها داده می‌شود، رشد سلول‌های سرطان پروستات در مراحل اولیه را در آنها کاهش می‌دهد.

یافته های این مطالعه چه بود؟

سرطان پروستات یکی از شایع ترین سرطان هایی است که در بین مردان یافت می شود. ICMR-NIN در طول تحقیقات خود دریافت که برخی از اجزای دارچین ممکن است از رشد سلول های سرطانی جلوگیری کرده و حتی باعث مرگ آنها از طریق آپوپتوز شود.

مطالعه منتشر شده در مجله بین المللی «Cancer Prevention Research» اثرات ضد سرطانی دارچین را در موش های صحرایی نر ارزیابی کرد. سرطان به طور مصنوعی در موش‌ها ایجاد شد؛ سپس برای چهار ماه آینده، بخشی از این موش‌های سرطانی با دارچین یا ترکیبات زیست فعال آن تغذیه شدند.

پس از چهار ماه، موش هایی که با دارچین تغذیه شده بودند، فعالیت سرطانی در آنها نسبتاً کاهش یافته بود. این موش‌ها همچنین فعالیت کمتر گیرنده آندروژن را نشان دادند که رشد پروستات را تنظیم می‌کند.

این مطالعه به این نتیجه رسید که تغذیه موش های سرطانی با دارچین باعث شد 60 تا 70 درصد موش ها فعالیت طبیعی پروستات را نشان دهند.

محقق ارشد این مطالعه گفت که محققان در حین تلاش برای درک مکانیسمی هستند که از طریق آن دارچین از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند؛ آنها دریافتند که احتمالاً با توانایی دارچین در کاهش استرس اکسیداتیو، کاهش استرس و آسیب سلولی مرتبط است؛ که این موارد همگی عوامل مهمی هستند که بر رشد سرطان تأثیر می گذارند.

این مطالعه همچنین رشد مثبت محتوای مواد معدنی استخوان و کاهش تحلیل استخوان را در موش‌هایی که با دارچین تغذیه کردند، نشان داد.

ممکن است نتایج ICMR در مورد این ادویه معروف امیدوارکننده به نظر برسد، اما محققان نیاز به انجام مطالعات بیشتر برای درک کامل بهترین راه استفاده از دارچین برای مقابله با سرطان دارند.

کارشناسان همچنین هشدار دادند که این نتایج ممکن است به طور کلی برای همه افراد یکسان نباشد، زیرا عواملی مانند دوز، ژن‌های منحصر به فرد، سبک زندگی و بسیاری از عوامل دیگر نیز بر سرطان تأثیر می‌گذارند.

سرطان پروستات یک بیماری پیچیده است و هیچ ماده غذایی یا ادویه ای را به طور خاص نمی توان برای پیشگیری از آن تضمین و توصیه کرد. از این رو برای همه مردان مهم است که از علائم سرطان پروستات آگاه باشند تا قبل از اینکه خیلی دیر شود، بتوانند درمان لازم را دریافت کنند. نشانه های مشکلات پروستات عبارتند از:

    مشکل در ادرار کردن     کاهش فشار ادرار     وجود خون در ادرار     وجود خون در منی     درد استخوان     کاهش وزن بدون دلیل     اختلال در نعوظ کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • به جهان بگوئید «ایران متجاوز نیست»؛ اسرائیل آنچه را که کاشت، درو کرد
  • به جهان بگوئید «ایران متجاوز نیست»/ اسرائیل آنچه را که کاشت، درو کرد
  • لیست محصولات عطاری شامل چیست؟
  • طرز تهیه سالاد ماکارانی رژیمی با کلم بروکلی
  • ۸۷ کشور جهان مقصد کالا‌های صادراتی استان
  • آلبوم عکس‌های ثبت‌شده توسط فضانوردان ماموریت «شنژو ۱۷»
  • معرفی انواع ایرلاین های خارجی برای سفر از مبدا تهران
  • ساخت ۲۰۰ هکتار گلخانه جدید در هرمزگان
  • ماه‌نورد بسازید تا اجازه فرود بر قمر زمین را پیدا کنید