Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شبکه الجزیره، مرکز پیو در تحقیقاتی که انجام داده به این نتیجه رسیده است که با بالاگرفتن خشونت و آزار و اذیت افرادی مذهبی، محدودیت های دینی در سرتاسر جهان در حال افزایش است.

براساس نتایج تحقیقات مرکز پیو؛ سطح  و شمار محدودیت های اعمال شده بر مذهب از سال ۲۰۰۷ تا کنون در کشورهای اقتدارگرا و همچنین دموکراسی های لیبرال در اروپا نیز افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش می افزاید که موارد آزار و اذیت علیه مسیحیان در سال ۲۰۱۷ در ۱۴۳ کشور و علیه مسلمانان در ۱۴۰ کشور اعلام شده است.

خصومت های دینی شامل خشونت و آزار و اذیت، توسط افراد و گروه ها صورت می گیرد.

به گزارش  پیو، میزان محدودیت های مذهبی در ۵۲ کشور از جمله چین، اندونزی و روسیه   " زیاد " یا " بسیار زیاد" است و آفریقای جنوبی، ژاپن، فیلیپین، برزیل و کره جنوبی  کمترین سطح محدودیت های مذهبی را دارند.

از سال ۲۰۰۷، بیشترین افزایش خصومت و خشونت دینی یا علیه دین در اروپا ، منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا رخ داده است.

گزارش مرکز پیو  از اروپا نشان داده است که ۲۰ کشور این منطقه محدودیت پوشش (لباس ) مذهبی از جمله حجاب را  که برخی از زنان مسلمان مورد استفاده قرار می گیرند، اتخاذ کرده اند.

در آلمان گزارش شده است که هزاران پناهجو تحت فشار قرار گرفته اند تا با استفاده از تهدید اخراج، به مسیحیت تغییر دین دهند در حالی که آنها را با وعده غذا و هزینه های حمل و نقل تشویق به غسل تعمید می کنند.

در آسیا نیز جایی که صدها هزار مسلمان روهینگیا پس از یک سرکوب خونین توسط ارتش مجبور به فرار از خانه های خود شدند افزایش محدودیت های دینی گزارش شده است.

ماه گذشته سازمان ملل دولت میانمار را متهم به "سیاست آپارتاید" کرد. و کزارش عفو بین املل حکایست که  بیش از ۷۵۰ هزار پناهنده روهینگیا که بیشتر زنان و کودکان هستند، از میانمار فرار کرده و به بنگلادش پیوسته اند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۱۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چشمگیر اسلام‌هراسی در آلمان

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، کشور آلمان این روزها شاهد افزایش چشمگیر جنایات برضد مسلمانان است تا جایی که براساس آمار رسمی، این جنایات در سال 2023 نسبت به سال 2022 دو برابر شده است.

بیانیه‌ای که دیروز (دوشنبه) از سوی دولت آلمان و به درخواست کریستف دی فریس، نماینده حزب اتحادیه دمکرات مسیحی صادر شده، بیانگر این مطلب است که یک هزار و 464 مورد جرم برخواسته از نفرت علیه مسلمانان در سال 2023 در مناطق مختلف این کشور انجام شده است.

در این بیانیه آمده است که این آمار، بیش از دو برابر آماری است که در سال گذشته 2022 در این باره به ثبت رسیده که تعدا آنها به 610 جرم می‌رسید.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این رویکرد در سال 2024 نیز ادامه دارد به گونه‌ای که در سه ماه نخست سال جاری، 137 جرم برضد مسلمانان ثبت شده است.

برپایه این گزارش، 53 نفر به دلیل این دسته از جرم‌ها در سال 2023 و 9 نفر در سه ماهه نخست سال 2024 مجروح شده‌اند.
 

دیگر خبرها

  •  بارش‌های جنوب کشور در نیم قرن اخیر بی سابقه بوده است |‌ثبت حداقل ۱۰ رکورد جدید بارشی
  • افزایش قبولی دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری با تاثیر سوابق
  • دستگیری ۴زن بدل انداز در شاهرود/متهمان غیر بومی و سابقه دار بودند
  • تلاش جهادی نیرو‌های صداوسیمای کیش در انعکاس چهره کیش
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت 50 درصد در سال جاری افزایش خواهد یافت
  • پلیس بلژیک برای کنفرانس راستگرایان اروپا محدودیت ایجاد کرد
  • افزایش بی سابقه سرعت اینترنت تا پایان سال
  • چگونه سابقه بیمه تامین اجتماعی را افزایش دهیم؟ | شرایط خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی چیست؟
  • افزایش چشمگیر اسلام‌هراسی در آلمان