Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@23:58:28 GMT

گزارش وزیر نیرو از ۱۱ برنامه مدیریت مصرف برق

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۱۹۸۹

وزیر نیرو با بیان اینکه شرایط توزیع و مصرف برق تحت کنترل است، گفت: امیدواریم همراهی مصرف‌کنندگان استمرار داشته باشد تا بتوانیم این تابستان را توأم با آسایش و بدون خاموشی نگران‌کننده سپری کنیم.   به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، «رضا اردکانیان» عصر سه شنبه در حاشیه نشست فراکسیون مستقلین ولایی در جمع خبرنگاران درخصوص وضعیت توزیع برق و میزان خاموشی‌ها در تابستان، افزود: زمستان گذشته گزارشی در رابطه با پیش‌بینی وضعیت تولید، توزیع و مدیریت مصرف برق در تابستان ۹۸ به مجلس ارائه کرده‌ایم و امروز نیز با روسفیدی گزارش میزان عملکرد وزارتخانه نیرو ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر نیرو ادامه داد: با وجود آنکه یکی از تابستان‌های گرم را تجربه می‌کنیم به دلیل همراهی مردم در بخش‌های مختلف، شرایط توزیع و مصرف برق تحت کنترل است و امیدواریم همراهی مصرف‌کنندگان استمرار داشته باشد تا بتوانیم این تابستان را توأم با آسایش، امنیت و بدون خاموشی نگران‌کننده سپری کنیم.

براساس این گزارش وزارت نیرو سال گذشته برای مدیریت مصرف در تابستان سال جاری، ۱۱ برنامه را مورد توجه قرار داده است؛ طرح پیشنهادی اصلاح تعرفه‌ها، اجبار به کاهش ۳۰ درصدی بار صنایع بالای یک مگاوات، تغییر ساعت کار ادارات در کل کشور و اخذ مجوز قطع درصورت عدم همکاری ازجمله ۱۱ برنامه سال گذشته وزارت نیرو برای مدیریت مصرف در تابستان سال ۹۸ به شمار می‌آید.

همچنین باید مدیریت مصرف تابستان ۹۸ مربوط به بخش کشاورزی، استفاده از مولد‌های خود تأمین مشترکان، اجباری کردن همکاری دو ساعته ایستگاه‌های سی. ان. جی، استفاده پایلوت از فناوری‌های نوین مانند ذخیره‌سازها، اینترنت اشیا، قطع مستقیم بار، هوشمندسازی، همچنین روشنایی معابر، توسعه استفاده از لامپ‌های ال. ای. دی اس، سرویس ۵ میلیون دستگاه کولر آبی و یک میلیون دستگاه کولرگازی و… را به این برنامه‌ها افزود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: رضا اردکانیان وزیر نیرو فراکسیون مستقلین ولایی توزیع برق مدیریت مصرف برق احمد سالک محمدحسن صادقی مقدم اکبر طبری عیسی شریفی آیت الله اعرافی بوئین و میاندشت محمد دهقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۱۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارت سوخت‌ ها شارژ شد

به گزارش پارس نیوز ، این دومین سهمیه ماهانه سال ۱۴۰۳ است که به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز شد، همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز شد.

​سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها هم‌اکنون ۶ ماه است، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۶ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

​هم‌اکنون کشور در شرایط ناترازی تولید و مصرف بنزین قرار گرفته و لازم است مدیریت بهینه‌ مصرف سوخت و استفاده از کارت سوخت شخصی به‌منظور جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت، بیش از پیش مدنظر قرار گیرد تا کشور را در معرض خطر واردات سوخت قرار ندهد.

منبع » اقتصاد انلاین

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰۳ تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت
  • راهکار‌های تخصصی برای مدیریت وزن
  • شهروندان مصرف آب را مدیریت کنند
  • واحد ۴ بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا به مدار تولید بازگشت
  • بازگشت واحد ۴ بخار نیروگاه نکا به مدار تولید
  • کارت سوخت‌ ها شارژ شد
  • برنامه‌ریزی برای پیشگیری از حریق‌های احتمالی در فصل تابستان
  • خبرنگار مهر اصفهان رتبه برتر دومین جشنواره قاصد آب را کسب کرد
  • پرشدگی سد‌های کشور به ۶۱ درصد رسید/ لزوم مدیریت مصرف در ماه‌های پیش‌رو
  • ١٠ هزار مگاوات از بار شبکه برق در تابستان ١٤٠٢ با کنتور‌های هوشمند مدیریت شد