Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس انجمن بسکتبال باویلچر گفت: هر چند تمام تلاشمان بر این است که در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه که در تایلند برگزار می‌شود ابتدا سهمیه را کسب و سپس برای حضور در پارالمپیک 2020 خود را به کمیته ملی پارالمپیک ثابت کنیم، اما متاسفانه شرایط ویلچرهای بازیکنان از نظر استاندارد و مدرن بودن راضی‌کننده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهرداد آگین در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به برپایی دومین اردوی تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان از روز شنبه ۲۹ تیر در تهران اظهار کرد: برای آماده‌سازی تیم بسکتبال با ویلچر مردان برای شرکت در مسابقات آسیایی ژاپن که شهریورماه برگزار می‌شود، از تمام لژیونرها دعوت به عمل آوردیم که در این اردو و چند اردوی دیگری که پیش‌بینی شده است، حضور پیدا کنند تا شرایط تیم را برای حضور در ژاپن که نوعی مسابقه تدارکاتی برای مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه تایلند جهت کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو است، مورد ارزیابی قرار دهیم.

وی گفت: هدفمان بر این است که بهترین بسکتبالیست‌های خود را از بین بازیکنان باتجربه و جوان برای مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک انتخاب کنیم و در تایلند سهمیه را کسب کنیم. البته فقط کسب سهمیه مهم نیست. چون براساس سیاست کمیته ملی پارالمپیک تنها رشته‌هایی می‌توانند در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو شرکت کنند که امید به کسب مدال داشته باشند. در حال حاضر بسکتبال با ویلچر مردان اول آسیا، چهارم جهان و جایگاه دهمی در پارالمپیک را دارد و این شرایط حضورمان را در پارالمپیک توکیو تا حدودی سخت می‌کند. این رشته متفاوت از سایر رشته‌هاست و معتقدم باید کمیته ملی پارالمپیک نگاه ویژه‌ای به این رشته داشته باشد و با حمایت‌های خود شرایطی را فراهم کند تا بازیکنان بسکتبال با ویلچر دوباره خود را در پارالمپیک ۲۰۲۰ ثابت کنند.

رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر یکی از مشکلات بازیکنان بسکتبال را نداشتن ویلچرهای مدرن و استاندارد عنوان کرد و خاطرنشان کرد: هر چند برای تهیه ویلچرهای مدرن و استاندارد از کشورهای دیگر دنبال اسپانسر هستیم تا قبل از شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن بازیکنان از ویلچرهای مدرن بهره‌مند شوند، اما متأسفانه تا به امروز موفق نبودیم و همچنان بازیکنان با مشکل ویلچر که نقش بسزایی در ارتقای عملکرد آنها دارد، مواجه هستند.

وی اضافه کرد: برای حضور موفق در مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو بازیکنان ما باید از ویلچرهای مدرن و استاندارد بهره‌مند شوند. در غیر این صورت شرایط سختی را برای کسب سهمیه خواهیم داشت.

آگین همچنین در خصوص آخرین وضعیت سامان بلاغی که سال گذشته در مسابقات جهانی بسکتبال باویلچر از بازگشت به ایران امتناع کرده و در آلمان مانده است، افزود: تا به امروز سامان به تماس‌های ما پاسخ مثبت نداده و فدراسیون در تلاش است تا بتواند شرایطی را فراهم کند تا وی بازگردد. به هر صورت اعتقاد دارم وی راهنمای خوبی نداشت، زیرا به جای پناهنده شدن در کشور غریب می‌توانست همانند سایر بازیکنان لژیونر شود و چنین مشکلاتی را برای خود، فدراسیون و تیم ملی ایجاد نمی‌کرد.

رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر در پایان پیرامون این پرسش که آیا فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک راهکار خاصی در این زمینه اندیشیده اند تا شاهد بروز چنین اتفاقاتی در تورنمنت‌های آینده نباشیم، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های فدراسیون دریافت ضمانت‌های نامه‌های سنگین است که البته این راهگشا نیست، باید فضا را به گونه‌ای آماده کنیم که بازیکن از نظر شرایط اقتصادی و روحی مشکل خاصی نداشته باشد تا چنین تفکراتی به ذهنش خطور نکند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۲۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد جابجایی خودرو با ویلچر کشور به نام ورزشکار البرزی ثبت شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ همزمان با روز شهدای ورزشکار، علی محبتی ورزشکار معلول مشکین دشت با حضور مسئولین کمیته ثبت رکورد ورزشی ایران، رکورد جابجایی خودرو با ویلچر را بیش از ۹ متر ارتقا داد و به نام خود ثبت کرد.   هادی رضایی رئیس کمیته ثبت رکورد ورزش ایران گفت: این رکورد در گذشته با متراژ ۳۰ متر و شصت سانتی متر توسط یکی از ورزشکار‌ان معلول ثبت شده‌ بود که با رکورد جدید علی محبتی این رکورد به بیش از ۳۹ متر و ۹۱ سانتی متر ارتقا یافت.   وی ادامه داد: اگر این رکورد جدید تا پایان سال ۱۴۰۳ شکسته نشود نام این ورزشکار در دومین کتاب ثبت رکورد‌های ایران نیز ثبت خواهد شد با توجه به وضعیت آمادگی جسمانی او پیشنهاد لازم در خصوص ثبت یک رکورد جهانی در گینس به این ورزشکار داده شده است.   علی محبتی پارارکوردار ورزشی گفت: بیش از ۱۴ سال است که در حال انجام فعالیت‌های ورزشی هستم و  رکورد‌های مختلف استانی و کشوری همچون طی کردن ۱۶۹۳ پله برج میلاد در مدت ۴۱ دقیقه و شکست اجسام سخت در مدت ۲ دقیقه را در کارنامه دارم.    

دیگر خبرها

  • نصیرزاده: مشکل یحیی به کمک خودش حل می‌شود؛ مخالفت بازیکنان؟ این هم مثل کلینزمن دروغ است
  • کوهپایه‌زاده: نتیجه تیم ملی بسکتبال با ویلچر راضی کننده نبود
  • ساره جوانمردی با فرزندش به جام جهانی کره می‌رود
  • ناگفته‌هایی از نجات یافتگان در کوهستان | طبیعت‌گردانی که با مرگ دست و پنجه نرم کردند
  • غذای دریایی پیرلو و شاگردانش را مسموم کرد!
  • عمق فاجعه است که این بازیکن در ترکیب تیم ملی ایران نبود؟ | عراقی‌ها بازیکنان ما را برای تیم ملی‌شان می‌خواهند
  • عمق فاجعه است که این بازکین در ترکیب تیم ملی ایران نبود؟ | عراقی‌ها بازیکنان ما را برای تیم ملی‌شان می‌خواهند
  • اهدای پنج دستگاه ویلچر به افراد دارای معلولیت
  • رکورد جابجایی خودرو با ویلچر کشور به نام ورزشکار البرزی ثبت شد
  • دستیار: اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی سهمیه پارالمپیک را از بسکتبال با ویلچر گرفت/ سهمیه آسیا یک چهارم قبل شده بود