Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@22:32:52 GMT

اعزام ۱۶۰۰ زائر سیستان‌وبلوچستانی به سرزمین وحی

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۲۳۴۶

اعزام ۱۶۰۰ زائر سیستان‌وبلوچستانی به سرزمین وحی

رضا کیخا، مدیر حج و زیارت سیستان‌وبلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: اعزام زائران استان به سرزمین وحی از صبح امروز، چهارشنبه 26 تیرماه آغاز شد و تا 29 ماه جاری ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه امسال یک‌هزار و ۶۴۹ زائر از طریق فرودگاه بین المللی زاهدان به حج تمتع اعزام می‌شوند، افزود: در سال جاری هفت پرواز از نوع ایرباس 310 و 306 متعلق به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران کار اعزام زائران سیستانی و بلوچستانی به سرزمین وحی را برعهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حج و زیارت استان بیان کرد: زوار به‌وسیله هفت پرواز عازم شهر جده می‌شوند؛ همه این کاروان‌ها ابتدا به سمت مکه مشرف شده و سپس در مسیر برگشت، از مدینه به کشور باز می‌گردند.

وی با اشاره به اینکه از این میان سه کاروان مربوط به اهل تشیع و هشت کاروان دیگر نیز مربوط به آقایان و بانوان اهل سنت استان است، اظهار کرد: خانمی 92 ساله از زاهدان مسن‌ترین و زائری 7 ساله از چابهار نیز کوچک‌ترین زائر حج تمتع امسال از سیستان و بلوچستان هستند که این دو با یکدیگر 85 سال اختلاف سنی دارند.

کیخا افزود: تمامی هماهنگی‌های لازم برای اعزام و اسکان زائران انجام شده و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. برای سهولت در تردد مسافرین و زائران از همشهریان و مشایعت کنندگان محترم تقاضا می‌شود تا از همراهی بیش از حد همراه زائر در فرودگاه خودداری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا حج زوار سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۲۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی

به گزارش خبرنگار مهر، محسن داوری عصر پنجشنبه در مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی ارائه خدمات به زائران اظهار کرد: از تمام کسانی که در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان خادمی کردند، به ویژه استاندار و معاونان ایشان و شهردار مشهد، تشکر و قدردانی می‌کنم که در این رویداد بزرگ ما را همراهی کردند تا بتوانیم از سال‌های گذشته بهتر و بیشتر خدمات‌رسانی داشته باشیم.

فرماندار مشهد گفت: این افتخاری بزرگ برای ما بود که خادمی زائران را داشته باشیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه عملیاتی خدمات به زائر از سال ١۴٠٠ در مشهد، افزود: این قرارگاه قبل از سال ١۴٠٠ به عنوان ستاد و صورت مقطعی خدمت‌رسانی می‌کرد. اما از همان سال به دستور استاندار این قرارگاه در طول سال مشغول فعالیت و خدمت‌رسانی خواهد بود که ایام پیک عملیاتی‌تر خدمت‌رسانی انجام خواهد شد.

داوری ادامه داد: این قرارگاه در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی خدمات‌رسانی می‌کند. از سال ١۴٠٠ هر چه گذشت در این امر تجربیات بهتری کسب کردیم. قبل از این‌ها اگر مشکلی بود زائر به سراغ ما می‌آمد، اما امروز افتخار داریم ما به خدمت زائران می‌رسیم تا زائران هر چه تمام‌تر از فیوضات زیارت بهره ببرند.

کد خبر 6082123

دیگر خبرها

  • خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی
  • تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی
  • سوم اردیبهشت ماه، زمان آغاز اعزام کردستانی ها به حج عمره
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج تعیین تکلیف شد
  • ٨ اردیبهشت، موعد اعزام زائران کرماني به حج عمره
  • اعزام زائران حج تمتع مازندران در قالب ۳۲ کاروان
  • اعزام بیش از ۴۲۰۰ زائر مازندرانی به حج تمتع
  • زائران کرمانی ۸ اردیبهشت به حج عمره اعزام می‌شوند
  • اعزام ۸۷ هزار زائر حج تمتع امسال از ۲۴ اردیبهشت