Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی روز چهارشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: موسسات طرف قرارداد با بیمه سلامت خراسان رضوی شامل بیمارستانهای دولتی و خصوصی، پزشکان، داروسازان، دندانپزشکان، آزمایشگاهها، مراکز پاراکلینیکی و سایر مراکزدرمانی هستند.
دکتر سید مرتضی وجدان افزود: بر طبق قانون از زمان ارسال اسناد تا فرآیند رسیدگی به آنها ۱۵ روز مهلت تعیین شده است و مهلت پرداخت بین ۴۵ تا ۶۰ روز پس از رسیدگی است که با احتساب این زمانها مطالبات موسسات طرف قرارداد با بیمه سلامت خراسان رضوی در سال جاری به روز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: مطالبات موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت خراسان رضوی در سال ۹۷ با تاخیرهایی مواجه است به طوری که تا مهرماه به صورت قطعی پرداخت شده و تا آذرماه سال گذشته به صورت علی الحساب پرداخت شده است.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: در حال حاضر به دلیل محدودیت منابع مالی بیمه سلامت کشور انعقاد قراردادهای جدید با موسسات درمانی در خراسان رضوی همانند سایر استانهای کشور با محدودیت هایی همراه است.
وجدان افزود: موسسات درمانی متقاضی انعقاد قرارداد با بیمه سلامت با اولویت خدمات رسانی در مناطق محروم در کمیته ویژه ای مورد بررسی قرار گرفته و در صورت داشتن شرایط لازم با رعایت سقف اعتبارات با آنان قرارداد منعقد می شود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر سه میلیون و ۳۷۰ هزار نفر در استان خراسان رضوی زیر پوشش بیمه سلامت هستند که در قالب پنج صندوق بیمه شامل بیمه سلامت همگانی، بیمه ایرانیان، بیمه روستایی، بیمه کارکنان دولت و سایر اقشار به آنها خدمات رسانی می شود.
هم اکنون ۵۷ درصد از جمعیت ۶.۵ میلیونی استان خراسان رضوی زیر پوشش خدمات اداره کل بیمه سلامت قرار دارند.

۳۰۲۷/‏۱۹۲۲
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۲۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فشارخون و دیابت، بیماری شایع متقاضیان حج تمتع

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، نماینده مرکز پزشکی حج در هلال احمر خراسان رضوی امروز گفت: فشار خون و دیابت به عنوان شایع‌ ترین بیماری‌ ها میان متقاضیان حج تمتع امسال استان شناخته شده است.

  محمد رضا واحدی جو افزود: طبق بررسی های پزشکی انجام شده ۱۵ تا ۲۰ درصد متقاضیان حج امسال استان خراسان رضوی به فشار خون و ۱۰ تا ۱۵ درصد به بیماری دیابت مبتلا هستند.   وی شمار متقاضیان حج تمتع امسال استان خراسان رضوی را ۹ هزار و ۵۶۷ نفر اعلام کرد که چهار هزار و ۳۶۵ نفر از این متقاضیان مرد و پنج هزار و ۲۰۲ نفر زن هستند و در قالب ۶۷ کاروان راهی زیارت خانه خدا می‌ شوند.   نماینده مرکز پزشکی حج در هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه متوسط سنی این متقاضیان ۵۶ سال است، گفت: معاینات پزشکی کلیه این متقاضیان انجام شده و ۱۸ نفر به دلیل عدم توانایی جسمی و مسائل پزشکی فاقد استطاعت بدنی تشخیص داده شده و با سایر متقاضیان جایگزین شدند.   وی بیان کرد: تزریق واکسن متقاضیان حج تمتع نیز از هفته آینده آغاز می شود که تزریق واکسن مننژیت برای کلیه افراد اجباری و سایر واکسن ها از جمله آنفلوانزا بر اساس توصیه پزشکان تزریق خواهد شد.   نخستین کاروان اعزام متقاضیان حج تمتع امسال خراسان رضوی از روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری آغاز می شود و تا ۱۲ خرداد جاری ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • موسسات درمانی و تشخیصی در صورت قطع سامانه‌های بیمه نیز موظف به ارائه خدمات هستند
  • فشارخون و دیابت، بیماری شایع متقاضیان حج تمتع
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر خراسان‌رضوی امسال به سرزمین وحی
  • مبنای کار در مدیریت منابع آبی مشارکت تشکل‌های کشاورزی است
  • هشت هزار پرونده ناباروری در خراسان رضوی تشکیل شد
  • خراسان رضوی رتبه نخست کشور در جذب بیمه شدگان مادران سه فرزند و بیشتر را کسب کرد
  • بیش از ۲۲۹ هزار کشاورز خراسان رضوی زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه به افراد زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان
  • با این تصمیم داروخانه‌ها، دارو گران می‌شود