Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به افزایش هزینه‌ها، دستمزد‌ها و تورمی که وجود دارد، گفت: دانشگاه‌ها باید بودجه را مدیریت کنند که بتوانند از پس هزینه‌ها برآیند.

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به کمبود بودجه دانشگاه‌ها گفت: بودجه دانشگاه‌ها به صورت مستقل در سازمان برنامه و بودجه تنظیم و پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی به حساب دانشگاه‌ها واریز می‌شود و به لحاظ وابستگی به وزارت علوم ارتباط خاصی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اگر وزارت علوم منابعی بتواند تامین کند به دانشگاه‌ها تزریق می‌کند.

غلامی اضافه کرد: امیدواریم مدیریت بودجه دانشگاه‌ها با توجه به مشکلات مالی و تورمی که وجود دارد به گونه‌ای باشد که بتوانند از پس هزینه‌های دانشگاه بربیایند و همین که ما بتوانیم کمکی به دانشگاه‌ها داشته باشیم.

وزیر علوم ادامه داد: سال گذشته وزارت علوم بخشی از بودجه‌های دانشجویی را تامین کرد و تلاش مان این است که امسال هم از سازمان برنامه و بودجه منبع مالی دریافت کنیم و به دانشگاه‌ها کمک کنیم.

غلامی ادامه داد: شرایط فعلی جامعه به گونه‌ای است که افزایش هزینه‌ها به صورت طبیعی است، دستمزد‌ها نیز افزایش پیدا کرد.

وزیر علوم در خصوص واریز کمک هزینه به دانشگاه‌ها گفت: در تلاش هستیم این مبلغ را از سازمان برنامه و بودجه دریافت کنیم و تا قبل از آغاز سال تحصیلی به حساب دانشگاه‌ها واریز شود. سال گذشته نیز این مبلغ از سازمان برنامه و بودجه به دانشگاه‌ها داده شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزیر علوم غلامی بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۲۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۲۵ درصد کل اشتغال ۱۴۰۳ به فارغ التحصیلان

معاون اشتغال وزبر کار گفت: مقرر شده در برنامه ریزی سال جاری ۲۵ درصد کل اشتغال ایجادی به فارغ التحصیلان تعلق بگیرد و این موضوع را در تقسیم بندی استانی اعلام کرده ایم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، این روزها شنیدن این جمله که " تحصیل کرده هستم اما در شغل غیرمرتبط مشغول کارم یا جویای کارم" بسیار شنیده می شود. بسیاری بر این باورند، جوانان به این دلیل‌که کار و برنامه‌ای ندارند؛ دنبال ادامه تحصیل و خواندن دکتری می‌روند. برخلاف آنها عده‌ای دیگر می‌گویند‌ مقطع دکتری توقع‌ها را بالا می‌برد و پیداکردن شغل برای فارغ‌التحصیلان دکتری سخت می‌شود. روایت‌های مختلفی وجود دارد.

تصویر کنونی جامعه ایران به روایت آمارها این است؛ جمعیت بیش از 88میلیون نفری، قریب به 3میلیون و 200هزار دانشجو دارد و به‌طور تقریبی حدود 4درصد از جمعیت کشور را دانشجویان در تحصیلات تکمیلی تشکیل می‌دهند. آمار شرکت‌کنندگان در آزمون دکتری 169هزار و 964نفر در سال 1402بوده؛ اگر چه این آمار نسبت به سال 1401اندکی کاهش یافته، اما آمار بیکارهای این مقطع همچنان در دو سال پیاپی 5هزار نفر است و مشکلات این قشر بر همان پاشنه می‌چرخد.

مهدی دَهمَرده، معاون توسعه مدیریت و منابع موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی اواخر سال گذشته با استناد به گزارش رصد اشتغال دانش‌آموختگان سال 1397-1396گفت: نسبت افراد شاغل به غیرشاغل در این گزارش 42.58 درصد بوده که این رقم در مقایسه با گزارش سال قبل آن، بهبود 2 درصدی را نشان می‌دهد، بالاترین اشتغال در گروه علوم پزشکی با 62.75 درصد و رتبه بعد علوم انسانی با 44.95درصد است. 

* برنامه دولت برای اشتغال فارغ التحصیلان چیست؟

محمود کریمی بیرانوند, معاون اشتغال وزارت کار درباره اشتغال فارغ التحصیلان گفت: تفاوت امسال یعنی 1403 در تقسیم بندی اشتغال استانداران این است که سهم اشتغال فارغ التحصیلان را اعلام کرده ایم. می بایست 25درصد از کل اشتغال ایجادی سال 1403 به فارغ التحصیلان تعلق بگیرد. تقسیم بندی استانی این موضوع اعلام شده است. ابزارهای مالی مانند تقویت صندوق ضمانت توسعه تعاون,آموزش های فنی و حرفه ای و همکاری درباره بورس تحصیلی و تقویت شرکت های دانش بنیان را به صورت ویژه دنبال خواهیم کرد.   به صورت جدی روی بیکاری این قشر تمرکز کرده‌ایم و همکاری خوبی با وزارت علوم و معاونان علمی شروع کرده‌ایم.در حوزه پارک‌های علم و فناوری و پیوند صنعت و دانشگاه گفتگوها و تعاملات طولانی و گسترده‌ای صورت دادیم. 

کریمی بیرانوند افزود: اقدام دیگری که در تعامل میان وزارت علوم و وزارت کار در حال انجام است، بحث بورس تحصیلی بخش خصوصی است که در این چهارچوب بخش خصوصی برمبنای نیاز خود برای دوره پس از تحصیل افرادی را در داخل دفترچه کنکور بورس کرده و تضمین می‌دهد که پس از طی دوره تحصیلی آن‌ها را جذب کند. 

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی+فیلم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم
  • زلفی گل: بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟/ شوخی وزیر علوم با بسیج دانشجویی + فیلم
  • هر کاری می‌کنیم با بسیج دانشجویی رفیق بشویم نمی‌شود! / بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟+ فیلم
  • برنامه وزارت علوم برای توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • جزئیات چگونگی اجرای طرح فیرپلی مالی باشگاه‌ها با اصلاح آیین نامه/تاکید چند باره وزیر ورزش به فدراسیون فوتبال
  • به دنبال بورسی کردن دارایی‌های مختلف شهرداری هستیم
  • اختصاص ۲۵ درصد کل اشتغال ۱۴۰۳ به فارغ التحصیلان
  • وزیر ورزش: به فدراسیون فوتبال اختیار داده‌ایم که آیین‌نامه فیرپلی مالی را بنویسد/وزارت ورزش آمادگی دارد مدیریت استادیوم آزادی را به فدراسیون بدهد