Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این مراسم که به مناسبت سالگرد درگذشت این استاد موسیقی برگزار شد مسئولان شهرستان، اساتید موسیقی مقامی قوچان، استاد محمد یگانه و سایر فرزندان این هنرمند بزرگ و مردم هنر دوست قوچان شرکت داشتند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قوچان در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: در راستای معرفی موسیقی مقامی و محلی به نسل جوان سه شنبه شب‌ها در تالار این اداره به صورت رایگان و برای عموم مردم موسیقی زنده توسط هنرمندان قوچانی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید ضیایی با اشاره به اینکه قوچان، هنرمندان بزرگی را در زمینه موسیقی مقامی داشته و دارد افزود: ۲۹ تیرماه مصادف با بیست و هفتمین سالگرد درگذشت استاد حاج حسین یگانه است که بر همین اساس بزرگداشتی برای این هنرمند موسیقی اصیل مقامی برگزار شد.

وی ادامه داد: برای برگزاری هفتمین جشنواره موسیقی پیران چنگی نیز رایزنی‌های لازم با مسئولان استانی و شهرستانی انجام شده است که در صورت تأمین اعتبار و حمایت مالی طی سال جاری برگزار خواهد شد.

گفتنی است در این مراسم محمد یگانه استاد موسیقی مقامی و فرزند استاد حاج حسین یگانه به یاد پدر به اجرای دوتارنوازی و شاهنامه خوانی پرداخت.

استاد حاج محمد حسین یگانه بخشی بزرگ شمال خراسان در سال ۱۲۹۷ در روستای داغیان از توابع قوچان دیده به جهان گشود. این استاد بزرگ در دوران جوانی دوتار را به سبک قدیم می‌نواخت اما پس از آشنایی با استاد محمدجوزانی توانست نواختن ماهرانه و استادانه دوتار را از وی فرا گیرد.

استاد علاوه بر نواختن دو تار صدای گرم و رسایی داشت و در هنرهای نمایشی همچون شبیه خوانی، نقالی و شاهنامه خوانی هم همراهی می‌کرد.

بخشی بزرگ شمال خراسان در جشنواره هفت اورنگ سال ۱۳۷۰ سازش را که میراث یک بخشی است به استاد محمد یگانه اعطا کرد و از فزرندش خواست ساز را بر زمین مگذارد که به فراموشی سپرده شود.

این استاد بزرگ در ۲۹ تیرماه ۷۱ شمسی و در سن ۷۴ سالگی دیده از جهان فرو بست و در باغ بهشت قوچان به خاک سپرده شد.

شهرستان ۱۸۰ هزار نفری قوچان در فاصله ۱۳۷ کیلومتری شمال غرب مشهد قرار دارد.

۷۵۰۱/‏۱۹۲۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قوچان خواننده موسیقی سنتی ایرانی موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۲۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات 

رئیس روابط عمومی پالایشگاه نفت تهران با اشاره به تولید فرآورده‌های نفتی با حداکثر توان در شرایط پایدار گفت: این شرکت تلاش دارد تا در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» تحولی بزرگ در صنعت پالایش نفت کشور، تنوع‌بخشی محصولات و افزایش تولید کیفی بنزین رقم زند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش نفت تهران، شاکر خفایی در آخرین روز از فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با تأکید بر تولید پایدار این مجتمع نفتی درباره عملکرد یک ماهه امسال این شرکت اظهار کرد: پالایشگاه تهران در این مدت توانسته با رعایت الزام‌های محیط زیستی روزانه ۶.۵ میلیون لیتر بنزین و ۱۴ میلیون لیتر گازوئیل تولید کند و سهمی قابل‌توجه در تأمین سوخت کشور داشته باشد.

وی افزود: پالایشگاه نفت تهران تلاش دارد در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» ضمن رعایت حقوق سهام‌داران و ذی‌نفعان با بهره‌برداری از پروژه‌های CCR، تولید نرمال هگزان و برداشتن گام بزرگ پتروپالایشی شدن، تحولی بزرگ در صنعت پالایش نفت کشور، تنوع‌بخشی فرآورده‌ها و افزایش تولید کیفی بنزین رقم زند.

رئیس روابط عمومی شرکت پالایش نفت تهران ادامه داد: هم‌اکنون تولید محصولات نفتی در این شرکت با حداکثر توان در شرایط پایدار قرار دارد.

خفایی به سرمایه‌گذاری شرکت پالایش نفت تهران در احداث نیروگاه خورشیدی و خرید سهام کنترلی پتروشیمی شازند اشاره کرد و گفت: فعال کردن زنجیره ارزش و رعایت الزام‌های محیط زیستی در سند راهبردی شرکت تأکید شده است و تلاش داریم با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده وابستگی خود را به قیمت جهانی نفت کاهش دهیم.

دیگر خبرها

  • تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات 
  • بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا
  • فراتی، استاد دانشگاه: طرح خاورمیانه جدید بعد از حمله ایران شکل می‌گیرد
  • کاوش‌های باستانشناسی در شمال استان اردبیل ادامه دارد
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • آئین بزرگداشت استاد مصطفی کمال پورتراب برگزار شد
  • (تصاویر) همه چیز درباره مراسم «هزار دف» کردستان در ۱۴۰۳
  • «تاریخ طب در ایران» بررسی می‌شود
  • قهرمانی تیم نفت تهران در لیگ برتر شطرنج مردان کشور
  • قهرمانی مقتدرانه و زودهنگام تیم نفت تهران در لیگ برتر شطرنج آقایان کشور