Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@20:53:25 GMT

بیش از ۹۰ باغ ویلای غیرمجاز در مشهد تخریب شد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۲۴۵۹

بیش از ۹۰ باغ ویلای غیرمجاز در مشهد تخریب شد

سرپرست دادسرای ویژه شهرسازی و جانشین دادستان مرکز خراسان رضوی در شورای حفظ حقوق بیت المال روز چهارشنبه با اعلام این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: این اقدام با همت کمیته صیانت از حریم کلانشهر مشهد و گشت‌های ویژه اراضی شورای حفظ حقوق بیت المال در راستای جلوگیری از تغییر کاربری و تفکیک غیر مجاز اراضی کشاورزی و حفظ و صیانت از اراضی حریم شهر مشهد انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی حقدادی افزود: در این مرحله از اجرای طرح ۹۳ مورد باغ ویلا و اراضی محصور شده غیرمجاز در محدوده توس ۹۷ و شاهنامه ۳۵ قلع و قمع شد و در این رابطه ۳۹۰ هزار متر مربع اراضی کشاورزی به حالت سابق بازگشت.
وی اضافه کرد: برخی از این اراضی متعلق به موقوفات است که توسط زمین خواران تصرف و به باغ ویلا تغییر کاربری داده شده بود که با حضور به موقع گشت‌های ویژه اراضی شورای حفظ حقوق بیت المال ایادی غاصبان از اراضی اوقاف رفع و اراضی به شکل سابق خود تحویل اوقاف شد.

معاون دادستان مرکز خراسان رضوی افزود: به هیچ وجه اجازه ادامه زمین خواری و تصرف و اقدامات مشابه را به منفعت طلبان نخواهیم داد.
پارسال سه هزار و ۹۹۲ فقره قلع و قمع ساخت و سازها و تصرف‌های غیرمجاز در ۲۸۹ هکتار اراضی کشاورزی استان انجام شد.
۷۵۰۵/۱۹۲۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد تغییر کاربری اراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۲۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل

سیاوش نیرومند گفت: ۱۳۵ مورد از این تعداد تغییر کاربری با استناد به تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و ۳۹ مورد نیز به استناد ماده ۳ این قانون طبق احکام قطعی صادره از مراجع قضایی قلع و قمع شد و مابقی موارد شناسایی شده نیز در دست اقدام است.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل سطح اراضی کشاورزی آزاد شده تغییر کاربری داده شده شهرستان اردبیل طی یک سال گذشته قریب به ۴۸ هزار متر مربع اعلام کرد.
او حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی را یکی از وظایف مهم وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: جهاد کشاورزی امانتدار اراضی زراعی است و باید حافظ و مدافع بهره برداری اصولی و صحیح از اراضی کشاورزی متعلق به نسل آینده باشد.

نیرومند هدف از اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی را حفظ حقوق مردم و دولت دانست و اظهار کرد: مردم باید نسبت به موضوع حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی و بهره برداری اصولی و صحیح از آن مطلع شده و با جهاد کشاورزی همکاری لازم را داشته باشند.
او همچنین از تمامی مالکان زمین‌های کشاورزی خواست تا قبل از هر گونه تغییر کاربری، برای اخذ مشاوره و کسب مجوز قانونی لازم به مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌های حوزه خود مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • تخریب برخی از خانه‌ها و اراضی کشاورزی بخش کویرات آران و بیدگل
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • بیش از هزار و ۲۰۰ سندمالکیت‌زراعی در اشنویه صادر شد
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • صدور بیش از یکهزار و 200 سند مالکیت زراعی سال گذشته در اشنویه
  • ‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • آزادسازی ۱۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ/ ۷ استخر تخریب شد