Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- انتشار شایعه مرگ کودکان پس از واکسیناسیون، باعث شده که بسیاری از والدین در افغانستان و پاکستان اجازه واکسیناسیون فلج اطفال کودکان را نداده و این موضوع موجب افزایش آمار مبتلایان به این بیماری شده است. تاریخ انتشار: 08:00 - 26 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۳۷۸۰

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان به نقل از نیویورک تایمز، انتشار شایعه مرگ کودکان پس از واکسن، باعث شده که بسیاری از والدین در افغانستان و پاکستان اجازه واکسیناسیون فلج اطفال کودکان را نداده و این موضوع موجب افزایش آمار مبتلایان به این بیماری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر طبق این گزارش، کمپین مبارزه با فلج اطفال که 31 سال پیش و با هزینه 16 میلیاردی آغاز شده با توجه به افزایش این بیماری در پاکستان و افغانستان با مشکلات بیشتری مواجه شده است.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، تاکنون در سال ۲۰۱۹ بیش از ۴۲ مورد مثبت فلج اطفال در این دو کشور ثبت شده که سهم افغانستان ۱۲ مورد است.

نیویورک تایمز افزود: در سال ۲۰۱۸ در پاکستان تنها ۳ مورد از بیماری فلج اطفال در این کشور ثبت شده بود، اما افزایش ناگهانی این بیماری در فلج اطفال در سال 2019 به‌دلیل انتشار این شایعه بوده و متخصصان اعلام کردند در تابستان باید منتظر افزایش بیشتر این بیماری نیز باشند.

بعد از انتخابات، دفتر نخست وزیری پاکستان اعلام کرد که مبارزه با این بیماری از سر گرفته خواهد شد، اما انتشار این شایعه موجب شده بسیاری از خانواده‌ها کودکان خود را از واکسیناسیون محروم کنند.

نیویورک تایمز در ادامه نوشت: افزایش بیماران مبتلا به ویروس فلج اطفال احتمال سرایت این بیماری به کشورهای همسایه از جمله ایران را افزایش داده است.

افغانستان، پاکستان و نیجریه از جمله 3 کشوری هستند که تاکنون نتوانستند این بیماری را در کشورهای خود ریشه‌کن کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان افغانستان پاکستان بیماری مبتلا کودکان انتشار افزایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۲۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی

دکتر جواد شاهین‌فر با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن ۱۰ هزار و ۹۷۰ نوزاد متولد شده در برنامه غربالگری شنوایی دانشگاه در سال گذشته، اظهار کرد: با توجه آمارهای جهانی کم شنوایی و پیش بینی افزایش این آمار در کودکان، برنامه های بهداشتی پیشگیری، شامل غربالگری برای تشخیص زودهنگام در این گروه سنی در دانشگاه انجام می‌شود. وی با بیان اینکه بر اساس مطالعات انجام شده ۵.۲ درصد از کودکان در بدو ورود به مدرسه و ۱۱ تا ۱۵ درصد از کودکان محصل، نشانه هایی از آسیب شنوایی را دارند، اعلام کرد: برای شناسایی این کودکان، برنامه غربالگری شنوایی جزو برنامه نظام مراقبت بیماری های غیرواگیردار گنجانده شده است؛. در حال حاضر برنامه غربالگری شنوایی نوزادان در هنگام ترخیص از بیمارستان‌های استان توسط شنوایی شناسان و غربالگران آموزش دیده با همکاری سازمان بهزیستی انجام می شود. وی تصریح کرد: طبق آمارها در سال گذشته بیش از ۱۰ هزار نوزاد متولد شده تحت پوشش برنامه غربالگری شنوایی قرار گرفته و ۱۶۳ نوزاد به مرحله مداخله و از این تعداد ۳۵ نوزاد برای درمان از سمعک و ۱۴۲ نوزاد نیز با روش های جراحی و طبی تحت پوشش قرار گرفته اند. دکتر شاهین‌فر، افزایش جمعیت سالمندی، افزایش عوامل خطر مانند ابتلا به عفونت های گوش و دیگر عفونت‌ها از جمله بیماری هایی مانند سرخک و سرخجه، استفاده بی رویه و نابجا از داروهای آسیب رسان به شنوایی، قرار گرفتن افراد در معرض اصوات بلند درمحیط های شغلی و نظامی، استفاده بی رویه از تلفن های همراه و دستگاه های صوتی شخصی را از دلایل اصلی افزایش آمار کم شنوایی عنوان کرد. وی یکی از مهم ترین اقدامات برای محافظت از قدرت شنوایی را انجام مراقبت ‌های شنوایی عنوان کرد و گفت: بدین منظور لازم است واکسیناسیون کودکان علیه بیماری‌های عفونی به موقع انجام شود. همچنین در صورت ابتلا به بیماری و عفونت‌های گوش از خود درمانی خودداری کنند و با مراجعه به پزشک، عفونت به طور کامل درمان شود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: ممانعت از ورود اجسام نوک تیز، استفاده از وسایل محافظت شنوایی در صورت مواجهه شغلی با صداهای بلند و محدود کردن استفاده بی رویه تلفن همراه و وسایلی نظیر هدفون و هدست از جمله مواردی است که برای مراقبت ‌از شنوایی توصیه می شود. وی همچنین توصیه کرد چنانچه فردی در مواجهه با عوامل آسیب‌رسان به گوش و شنوایی قرار دارد باید جهت بررسی وضعیت شنوایی به کارشناسان شنوایی سنجی و یا متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کند. وی با اشاره به ضرورت انجام آزمایشات غربالگری شنوایی در نوزادان به عنوان یکی از وظایف والدین برای مراقبت از شنوایی نوزاد، بیان کرد: از هر هزار تولد زنده، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شوند./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • خانم معلمی که کلاس درسش را در بیمارستان بر پا کرد
  • خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!
  • کتاب در فروردین؛ رشد ۱۵ درصدی تولید و انتشار ۲۸۲۵ عنوان جدید
  • رشد ۱۵ درصدی تولید و انتشار ۲۸۲۵ کتاب جدید در فروردین ۱۴۰۳
  • آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در استان البرز از دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳