Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام ارشد دولت انگلیس سه شنبه شب خواستار «تنش زدایی» در منطقه شد.به گزارش بلاغ،«رویترز» سخنگوی «ترزا می» نخست وزیر انگلیس در این زمینه اظهار داشت، تنش در خلیج فارس در راستای منافع هیچ کشوری نیست.

اخبار سیاسی_ این در حالی است که «جرمی هانت»  وزیر خارجه انگلیس نیز به تازگی با «بسیار خطرناک» توصیف کردن تشدید تنش‌ها با ایران گفت ، لندن در تلاش برای کاهش تنش‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه انگلیس همچنین تشدید تنش با ایران را بسیار خطرناک توصیف کرد و گفت: «نه انگلیس و نه متحدانش  خواستار جنگ نیستند»

وزیر خارجه انگلیس در ادامه گفت: «با همکاری متحدان بین‌المللی خود آزادی تردد کشتی‌هایی که از این آبراه حیاتی می‌گذرند را تامین خواهیم کرد.»

به نوشته رویترز، سخنگوی نخست وزیر انگلیس در ادامه سخنان خود درباره وضعیت منطقه اظهار داشت: «معتقدیم که تشدید تنش در خلیج (فارس) به نفع منافع هیچکس نیست و ما آن‌را بارها به ایرانیان تاکید  کرده‌ایم.»

این مقام انگلیسی در خاتمه و در زمینه اعزام سومین کشتی جنگی و یک نفتکش این کشور به خلیج فارس گفت: «ما حضور دائمی در منطقه داریم.»

دفتر نخست وزیری انگلیس چند روز قبل از مذاکره لندن و واشنگتن در زمینه تشکیل ائتلاف نظامی در خلیج فارس خبر داد.

سخنگوی دفتر ترزا می اعلام کرد که لندن در حال رایزنی با آمریکا برای ایجاد ائتلاف نظامی در خلیج فارس است.

 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۲۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسانژ دادگاه تجدیدنظر را برد

دیوان عالی لندن امروز (سه شنبه) حکم کرد که موافقت انگلیس در سال ۲۰۲۲ برای استرداد «جولیان آسانژ» بنیانگذار ویکی لیکس مشمول یک جلسه استیناف کامل خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، وکلای سانژ استدلال می‌کنند که این اقدام، نقض توافق بین انگلیس و آمریکاست که استرداد به دلیل جرایم سیاسی را ممنوع می‌کند. حالا آسانژ می‌تواند با این حکم پرونده مربوط به استردادش به آمریکا را در دادگاه‌های انگلیس به چالش بکشد.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، دادستان‌های ایالات متحده به دنبال محاکمه آسانژ ۵۲ ساله به اتهام جاسوسی در رابطه با انتشار اسناد محرمانه در وبسایت ویکی لیکس هستند که در رابطه با جنگ‌های تحت رهبری ایالات متحده در افغانستان و عراق بوده است.

آسانژ که شهروند استرالیاست، در آوریل ۲۰۱۹ به اتهام نقض وثیقه به زندان فوق‌امنیتی «بلمارش» در لندن منتقل شد. او بر اساس قانون جاسوسی آمریکا به دلیل کسب اطلاعات محرمانه و افشای آن در فضای عمومی، تحت پیگرد قانونی قرار دارد. در صورت محکومیت، آسانژ ممکن است با ۱۷۵ سال زندان روبرو باشد!

او که در ژوئن سال گذشته میلادی نتوانست دادگاه تجدید نظر انگلیس را به مخالفت با استرداد خود مجاب کند، حال گزینه‌های محدودی دارد؛ از جمله درخواست شکایت به دادگاه حقوق بشر اروپا.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • مجارستان: ارتباط با روسیه را حفظ می‌کنیم
  • آبرسانی به بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس
  • جابه‌جایی نزدیک به ۲ میلیون مسافر هوایی در نیمه نخست تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳
  • دولت انگلیس در مدار چین ستیزی
  • اشتغال‌ زایی با تمرکز بر ظرفیت های موجود
  • لندن: باختن جنگ از پوتین غیرقابل‌تصور است
  • تحریم‌های دولت انگلیس علیه چین
  • آسانژ دادگاه تجدیدنظر را برد
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای وزرای خارجه انگلیس و پاکستان