Web Analytics Made Easy - Statcounter


شهردار زنجان با اشاره به اجرای طرح اصلاح خطوط اتوبوسرانی، گفت: اجرای طرح جدید، به‌خاطر ایجاد تغییر در شرایط با مقاومت مواجه می‌شود.


به گزاش ایسنا، منطقه زنجان، مسیح‌الله معصومی ظهر امروز در نشست خبری، اظهار کرد: با بررسی وضعیت ناوگان اتوبوسرانی شهر زنجان به این نقطه رسیدیم که شرایط فعلی با مشکلاتی مواجه است و به همین دلیل سعی شد با بررسی‌های کارشناسی اقدام اصولی برای رفع مشکل صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح‌ ‎ کرد: البته بعد از اعلام طرح، شاهد مخالفت‌هایی بودیم که باید عنوان کرد در بسیاری از موارد مخالفت‌ها به‌ خاطر اطلاع نداشتن از زوایای مختلف کار است و در برخی موارد نیز منافع افراد با مشکل مواجه می‌شود.


این مسئول تصریح کرد: پیشنهاد مشاور این بود که سه پایانه ایجاد شود و مقرر شد که خطوط به یک لاین کاهش پیدا کند. به همین منظور طرح به شورای تامین شهرستان و استان ارجاع داده شد و پس از موافقت اقدام به اجرای طرح کردیم.


وی با بیان اینکه طبق ارزیابی صورت گرفته، مردم رضایت بیشتری داشته و البته کسانی نیز با خط ویژه درگیر بودند و مخالفت‌هایی با اجرای آن داشتند، تصریح‌ کرد: پس از تعدیل طرح، شاهد همراهی این افراد بودیم و در آخرین نشست با اهالی نیز که دیروز برگزار شد این رضایت را شاهد بودیم.


معصومی با بیان اینکه متاسفانه سومین دسته رانندگان هستند که به علت واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی شاهد مخالفت از سوی این قشر هستیم، افزود: ضوابط در برون‌سپاری رعایت نشده است و در آن آیین‌نامه که رانندگان پذیرفته‌اند، چند نکته را متذکر شده‌ایم که رانندگان باید در مسیر اتوبوس‌ها باشند و در حال حاضر مسیرها به صورت قرعه‌کشی انجام می‌شود.


وی ادامه داد: در آیین‌نامه ذکر شده است که هر وقت راننده تمایل نداشته باشد به شهرداری مراجعه کرده و مجوز وی آزاد می‌شود و اگر زیر ۱۰ سال باشد، طبق آن فرمول مبلغ پرداخت می‌شود.


این مسئول ادامه داد: به رانندگان سه پیشنهاد ارائه شده است که اتوبوس‌های خط ویژه ماهانه ۸ میلیون تومان پرداخت شود و دیگر نگران درآمد نباشند. در رابطه با بقیه اتوبوس‌ها نیز تعهد کرده‌ایم که مبلغی بابت اجرای طرح اصلاح و کارت بلیت به آنها پرداخت شود.


وی ادامه داد: ولی متاسفانه برخی رانندگان با این موضوع مخالفت کردند؛ البته این آمادگی وجود دارد که از طریق سامانه حمل‌ و نقل شرایط را مدیریت کنیم. بر این نکته نیز باید تاکید کرد که این طرح با قدرت و مطابق با مصوبات اجرایی خواهد شد.


در ادامه این نشست، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان نیز گفت: طبق آخرین نظر سنجی انجام شده، روند استفاده‌کنندگان از اتوبوس با شیب بسیار بالایی رو به افزایش است.


حمیدرضا حمیدی با بیان اینکه در اجرای طرح اصلاح خطوط حمل و نقل عمومی ضعف داشتیم که همین امر موجب ریزش مسافر شد، تصریح‌ کرد: الان استفاده‌کنندگان از اتوبوس جهت رفت و آمد به هسته مرکزی شهر از اصلاح خطوط رضایت کامل دارند.


وی ادامه داد: نواقصات طرح اصلاح خطوط حمل و نقل عمومی رفع شده و طرح خوب پیش می‌رود، ایجاد زیرساخت‌های لازم و پارکینگ برای اجرای طرح تغییر خطوط اتوبوسرانی ضروری است.


کاظم افشارچی، رئیس کمیسیون حمل و نقل عمومی و خدمات شهری شورای شهر زنجان نیز گفت: علت اینکه قسمت غرب شهر را اجازه دادیم مستقیم وارد هسته مرکزی شهر شوند این بود که با ظرفیت تکمیل وارد پایانه می‌شدند ولی در شرق و شمال شهر این اتفاق نمی‌افتاد.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال اتوبوس حمل و نقل حمل و نقل عمومی شورای اسلامی شهر شهرداری قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۲۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای کامل ۷۲ درصد مصوبات اقتصادی سفر رئیس جمهور در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان گفت: در سفر رئیس جمهور به لرستان ۴۶ مصوبه در حوزه‌ی اقتصادی داشتیم که تا کنون ۳۳ مصوبه یعنی ۷۲ درصد آنها به صورت کامل اجرا شده اند.

سیروس ابراهیمی ادامه داد: ۹ مصوبه‌ی دیگر که ۲۰ درصد آنها می‌باشند با پیگیری‌های لازم و اعطای تسهیلات در دست اجرا و تکمیل هستند.

معاون استاندار با اشاره به وجود موانع خارج از دست مجموعه‌ی دولت برای اجرای ۴ مصوبه‌ی دیگر، اظهار کرد: این ۴ مصوبه پرونده‌ی قضایی داشته و صلاحیت تعیین و تکلیف آنها در دست قوه‌ی قضائیه می‌باشد.

ابراهیمی افزود: رفع مشکلات این ۴ پروژه یا مصوبه از دست مجموعه‌ی استان خارج بوده و تنها از طریق قوه‌ی قضائیه قابل مرتفع شدن می‌باشند، لذا اصولا طرح آنها در سفر رئیس جمهور تا زمانی که مشکل حقوقی دارند نباید انجام می‌شد. 

وی همچنین به بازگشت به چرخه‌ی تولید ۱۸۳ واحد اقتصادی تعطیل شده از قبل در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۵۴ واحد در بخش صنعت و معدن، ۱۲۷ واحد کشاورزی و ۲ واحد مربوط به بخش گردشگری می‌باشند که با اعطای تسهیلات و رفع موانع موجود به چرخه بازگشته و فعال شدند.

معاون استاندار ادامه داد: بیش از ۱۱۵ واحد دیگر نیز که در حالت نیمه فعال بودند با حمایت‌های لازم از طرف دولت در لرستان فعال شدند.

ابراهیمی به سرمایه گذاری بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون در حوزه‌های مختلف استان اشاره و عنوان کرد: از این میزان اعتبار بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات ارزی و ریالی هستند که با پیگیری استاندار و با توزیع به موقع به دستگاه‌های اجرایی و متقاضیان اشتغال بوده است.

دیگر خبرها

  • پیشرفت قابل توجه عملیات خطوط انتقال آب فضای سبز در منطقه ۸ اصفهان
  • پیشرفت ۸۰ درصدی فاز دوم پروژه اصلاح شبکه داخلی ارمو دره شهر
  • اصلاح ۳۲۸ کیلومتر خطوط انتقال شبکه توزیع آب در خراسان شمالی
  • ۷۲ درصد مصوبات سفر رئیس جمهوری به لرستان اجرا شده‌اند
  • تأکید بر اهتمام دستگاه‌های اجرایی در اجرای مصوبات ستاد عفاف و حجاب
  • اجراي موفقیت‌آمیز ۲ هزار و ۲۰۰ كیلومتر توپكرانی در نفت و گاز گچساران
  • اجرای کامل ۷۲ درصد مصوبات اقتصادی سفر رئیس جمهور در لرستان
  • اجرای مصوبات کارگروه تسهیل را با جدیت پیگیری می‌کنیم
  • انجام خط‌کشی‌های ترافیکی سازگار با محیط زیست در قم
  • قطع تلفن ثابت ۴ هزار مشترک در زنجان