Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@15:58:17 GMT

آیه‌نگاشت/ هواپرستی؛ مایه انکار اصول دین

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۲۸۱۱

آیه‌نگاشت/ هواپرستی؛ مایه انکار اصول دین

به گزارش ایکنا از لرستان، آن‌چه باعث انکار اصول اعتقادی می‌شود، هواپرستی است، از آن‌جا که انسان علاقه دارد در ارتکاب گناه کسی مانع او نشود؛ لذا حقایق اعتقادی و دینی را منکر می‌شود. با توجه به آیه 23 سوره جاثیه هواپرستی عامل انکار توحید است: «أَفَرَأَيْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلَهَهُ هَوَاهُ وَأَضَلَّهُ اللَّهُ عَلَى عِلْمٍ وَخَتَمَ عَلَى سَمْعِهِ وَقَلْبِهِ وَجَعَلَ عَلَى بَصَرِهِ غِشَاوَةً فَمَن يَهْدِيهِ مِن بَعْدِ اللَّهِ أَفَلَا تَذَكَّرُونَ؛ پس آيا ديدى كسى را كه هوس خويش را معبود خود قرار داده و خدا او را دانسته گمراه گردانيده و بر گوش او و دلش مُهر زده و بر ديده‏‌اش پرده نهاده است آيا پس‌از خدا چه كسى او را هدايت‏ خواهد كرد آيا پند نمی‎گيريد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین با توجه به آیه 50 سوره قصص هواپرستی عامل انکار نبوت است: «فَإِن لَّمْ يَسْتَجِيبُوا لَكَ فَاعْلَمْ أَنَّمَا يَتَّبِعُونَ أَهْوَاءهُمْ وَمَنْ أَضَلُّ مِمَّنِ اتَّبَعَ هَوَاهُ بِغَيْرِ هُدًى مِّنَ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ؛ پس اگر تو را اجابت نكردند بدان كه فقط هوس‌هاى خود را پيروى می‎‏كنند و كيست گمراه‌‏تر از آن‌كه بی ‏راهنمايى خدا از هوسش پيروى كند بی‎‏ترديد خدا مردم ستمگر را راهنمايى نمی‎‏كند». همچنین در آیات یک و دو سوره معارج آمده است: «سَأَلَ سَائِلٌ بِعَذَابٍ وَاقِعٍ﴿1﴾ لِّلْكَافِرينَ لَيْسَ لَهُ دَافِعٌ؛ پرسنده‏اى از عذاب واقع ‏شونده‌‏اى پرسيد، كه اختصاص به كافران دارد [و] آن‌را بازدارنده‌‏اى نيست».
هواپرستی عامل انکار امامت است. همچنین در آیات 5 و 6 سوره قیامت با این مضمون «بَلْ يُرِيدُ الْإِنسَانُ لِيَفْجُرَ أَمَامَهُ﴿5﴾ يَسْأَلُ أَيَّانَ يَوْمُ الْقِيَامَةِ» آمده است: «انسان شک در معاد ندارد بلکه او می‌خواهد آزاد باشد و بدون ترس از دادگاه قیامت در تمام عمر گناه کند، از این‌رو می‌پرسد قیامت کی خواهد بود».

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان چندرسانه ای آیه نگاشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۲۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آشنایی با اصول و مبانی بازاریابی و فروش در حمل و نقل دریایی

تین نیوز

دوره آشنایی با اصول و مبانی بازاریابی و فروش در حمل و نقل دریایی توسط مرکز آموزش انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران برگزار می گردد. 

این دوره 25 الی 26 اردیبهشت ماه ( از ساعت 14 الی 16) توسط روزبه مختاری برگزار می گردد. 

جهت ثبت نام از طریق سایت انجمن  www.saoi.ir منوی آموزش/ زیر منوی خرید و ثبت نام دوره ها اقدام گردد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد
  • خطر جدی تحریف عملیات «وعده صادق»
  • دوره آشنایی با اصول و مبانی بازاریابی و فروش در حمل و نقل دریایی
  • اصول مهم کمک‌های اولیه + فیلم
  • کارشناس ارشد مسائل بین الملل: سفیر اسرائیل مایه شرمساری سازمان ملل است!
  • شبی که دیوار انکار تخریب شد!
  • تظاهر به دینداری و انکار منافقانه حکم قصاص
  • مردم، الزام انکار‌ناپذیر جهش تولید
  • ببینید | نمی‌شود انکار کرد که این یک حملۀ تاریخی به اسرائیل بود که هیبت آن را از بین برد
  • بی‌بی‌سی فارسی درباره حمله سپاه به اسرائیل چه گفت؟ ‌| نمی‌شود انکار کرد که ...