Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس حوزه صنعت و انرژی گفت: وضعیت فعلی صنعت در مازندران بخصوص در کشاورزی و گردشگری چندان مطلوب نیست، بی نظمی و آریتمه شهری در کنار ویلاسازی های بی قاعده نفس ساکنین جنگل را بریده است. روزبه مفیدیان در گفتگو با خبرنگار بلاغ، با اشاره به بیش از نیم قرن سبقه صنعتی مازندران، اظهار کرد: این مورد گویای اهمیت استراتژیک و موقعیت سوق الجیشی این خطه پهناور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی به صنایع موفق استان اشاره کرد و افزود: صنایعی نظیر نساجی قائمشهر، چیت سازی بهشهر، پنبه پاک کنی گلوگاه در زمره صنایع قبل از انقلاب و صنایع لبنیات و فراورده های گوشتی آمل، فولاد و چوب و کاغذ ساری و امثالهم بعد از انقلاب اسلامی از مصادیق صنعتی شدن و شروع مدرنیته در مازندران است.

مشاور بنیاد نخبگان ریاست جمهوری استان مازندران  با بیان اینکه حدود 4 هزار واحد صنعتی و بالغ بر 100 هزار نیروی فعال در این بخش فعالیت می کنند، عنوان کرد: اما متاسفانه به این تونالیته پرسود و البته سیاست محور توجه نمی شود، وضعیت فعلی صنعت در مازندران بخصوص در کشاورزی و گردشگری چندان مطلوب نیست، بی نظمی و آریتمه شهری در کنار ویلاسازی های بی قاعده نفس ساکنین جنگل را بریده است.

وی افزود: بهره گیری از پتانسیل های بخش نخبگان و جامعه دانشگاهی از یک سو واحداث بنگاه های زود بازده اقتصادی از سوی دیگر و زمینه چینی برای ترویج استارت آپ ها در نقطه مقابل، همگی مبرهن و مبسوط به این فرض هستند، که جایگاه و عرصه کنونی صنعت چندان باب میل نسل جوان و جویای کار در استان نیست.

مفیدیان به نقش 4 درصدی جامعه به طرح های نوین کشور را آمار نا امید کننده دانست و اظهار کرد:همایش های خرداد جاری، نشان داد ظرفیت های بین المللی مازندران در برابر کل ارتباطات کشوری دارای میانگین خوبی است و در کنار میراث غنی بخش گردشگری، پهنه وسیع دریا و همچنین غنای فرهیختگان و اندیشمندان در استان شرایط مناسبی را برای آینده این دهکده بهشتی متصور می کند.

وی ورود نخبگان واقعی به موضوع تجاری سازی را راهی برای پیشرفت صنایع کشور و تقطیع بیکاری در جامعه امروز برشمرد و تصریح کرد: همچنان که نمود اعتماد به جوانان در بخش صنایع دفاعی را اکنون در رسانه های دنیا به نظاره نشسته ایم و به این دقت و ذکاوت نیروی هوافضای سپاه افتخار می کنیم.

کارشناس حوزه صنعت و انرژی به سخن مقام معظم رهبری اشاره کرد و ادامه داد: نخبگان در راس امور هستند؛ صنعت مازندران نیازمند احیا و پوست اندازی است.

وی در پایان تغییرات مثبت در استان را  نوید بخش اتفاقات خوب خواند و گفت: اتحاد و همدلی کنونی در بدنه استان، توسعه فرودگاهی، توجه به اعتدال و توسعه یکی از نقاط برجسته و در حقیقت عطف به تصدیق امروز مازندران است.

انتهای پیام/

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۲۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معضل ۱۳۰ میلیارد تومانی درویش در پرسپولیس

با ورود کنسرسیوم بانکی به باشگاه پرسپولیس قرار است تمام نفرات فعلی هیأت مدیره تغییر کنند تا شاید هیات مدیره جدید فکری به حال مشکل مالی سرخپوشان کند.

به گزارش مشرق، واگذاری بلوک سهام ۵۱ درصدی باشگاه پرسپولیس در حالی آخرین مرحله خود را پشت سر می‌گذارد که همچنان مشکلات مالی و قراردادی اعضای تیم پابرجاست.

رضا درویش مدیرعامل سرخپوشان پایتخت که بارها وعده پرداخت مطالبات بازیکنان را داده بود حالا با چالش اساسی در ادامه فعالیت خود روبروست. او پس از پشت سر گذاشتن حاشیه‌های فراوان در حالی قرار است همچنان به عنوان مدیرعامل فعالیت خود را ادامه دهد که هیأت مدیره این باشگاه پس از واگذاری به بخش خصوصی قرار است در کوتاه‌ترین زمان ممکن تغییر کند تا سرخ‌ها با کابینه‌ای جدید برای نقل و انتقالات تابستانی آماده شوند.

با این حال هیأت مدیره فعلی باشگاه، مجوز مذاکره با اوسمار ویه را برای تمدید قرارداد با پرسپولیس را داده است تا سرمربی برزیلی در صورت توافق مالی با این باشگاه روی کار بیاید.

درویش هم قصد دارد بر خلاف بازیکنانی که در پایان فصل قراردادشان به اتمام می‌رسد امضای تمدید ویه را با پرسپولیس را از این مرد برزیلی بگیرد تا هر اتفاقی در تابستان هم روی کار این مربی تأثیر نگذارد.

از سوی دیگر با ورود کنسرسیوم بانکی به باشگاه پرسپولیس قرار است تمام نفرات فعلی هیأت مدیره تغییر کرده و به احتمال فراوان هیأت مدیره‌ای هفت نفره تشکیل شود تا از تمام ظرفیت انسانی خود در این مجموعه استفاده کنند.

درویش برای حل و فصل مشکلات مالی فصل جاری تیمش منتظر ورود افراد اقتصادی است تا شاید آنها بتوانند راهکاری برای پرداخت حداقل ۱۳۰ میلیارد تومان در یک ماه آینده برای بیش از ۵۰ درصد باقیمانده قراردادهای لیگ بیست و سوم فراهم کنند.

حالا باید دید نقشه‌های مدیریتی درویش برای تمدید قرارداد با ویه‌را و دریافت پول از هیأت مدیره آینده، اتفاق خواهد افتاد یا این باشگاه با تغییرهای هیأت مدیره دچار چالش‌های بیشتری خواهد شد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی
  • لزوم تدبیر جدی برای پرداخت مطالبات پزشکان خانواده
  • معضل ۱۳۰ میلیارد تومانی درویش در پرسپولیس
  • پیشرفت فیزیکی مطلوب قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه/کاهش بار ترافیکی
  • تراز تجاری صنعت شوینده ایران ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شد