Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی‌ ای پی تی ان, خوان گوایدو، سرکرده مخالفان دولت ونزوئلا در ادامه ادعاهای همیشگی خود علیه رئیس‌جمهور این کشور گفت: نمی‌توان به (نیکلاس) مادورو اعتماد کرد.

گوایدو مدعی شد: وضع تحریم‌ها (علیه ونزوئلا) از طرف فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصادفی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نتیجه سال‌ها کار است. این موضوع همچنین نتیجه اقدامات کمیسر حقوق بشر سازمان ملل و شفافیت جهان در رابطه با آنچه که در ونزوئلا روی می‌دهد، است. ما تحت یک حکومت دیکتاتوری زندگی می‌کنیم.

وی ادعا کرد: چگونه ما بار دیگر می‌توانیم اعتماد کنیم؟ ما به دیکتاتوری اعتماد نمی‌کنیم.

بحران اخیر ونزوئلا پس از آن آغاز شد که خوان گوایدو، سرکرده مخالفان دولت، ژانویه سال جاری میلادی (اوایل بهمن ۹۷) پس از چراغ سبز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و متحدان واشنگتن، در اقدامی غیرقانونی و جنجال برانگیز، خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا خواند و باعث تشدید تنش‌ها در این کشور شد؛ اقدامی که بی‌درنگ مورد حمایت آمریکا و دیگر کشور‌های غربی قرار گرفت.

مردم ونزوئلا و ارتش این کشور بار‌ها حمایت خود را از دولت قانونی نیکلاس مادورو اعلام کرده‌اند. طی ماه‌های گذشته آمریکا و متحدانش همزمان با جنگ رسانه‌ای سنگین علیه کاراکاس تلاش کردند با وضع تحریم‌های شدید و همچنین تحت فشار قرار دادن ارتش ونزوئلا، آن‌ها را به قطع پشتیبانی از دولت مادورو وادار کنند، اما به اذعان رسانه‌های آمریکایی، تاکنون همه طرح‌های واشنگتن برای روی کار آوردن دولت دست‌نشانده با شکست مواجه شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ونزوئلا آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۲۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای بی سند، باز هم کار دست وزیر اقتصاد داد/ اجاره در دولت رئیسی چند برابر قبل شد؟

به گزارش خبرآنلاین این ادعای عضو کابینه درباره «تنظیم اجاره‌بها در کشور»، تا چه حد با «واقعیت اوضاع اجاره‌نشین‌ها» سازگار است؟ روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد، «بازار اجاره مسکن در دولت سیزدهم، رکورد بیشترین رشد اجاره‌بها را در تاریخ ثبت داده‌های رسمی از اجاره، به ثبت رسانده است.» ماجرا چیست؟

ارقام رسمی مربوط به تورم اجاره مسکن در تهران نشان می‌دهد، از سال ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۲، «اجاره‌بها، سالانه به ترتیب ۴۵ درصد، ۴۴‌درصد و ۵۲‌درصد جهش کرد.»

از سال ۱۳۷۰ تا ۱۴۰۰، «بالاترین رشد سالانه اجاره‌بها، برای سال ۷۵ بود و به میزان ۴۱.۵درصد.» بنابراین، «ملتهب‌ترین دوره اجاره‌نشینی» برای سال‌های دولت سیزدهم بوده است و نه دولت‌های قبل‌تر. پس اگر از روی «داده رسمی»، قرار باشد کارنامه دولت رئیسی در بازار اجاره مسکن مورد قضاوت نسبی قرار بگیرد، این دولت در «تنظیم اجاره‌بها»، موفقیتی نداشته‌ است.

همچنین تورم اجاره در کشور نیز طی دو سال گذشته، از «متوسط سالانه دوره‌های قبل»، ‌ سبقت گرفت. نسبت تورم عمومی به تورم اجاره در کشور، همیشه عدد ۱.۵ بوده است. اما سال گذشته به علت «رشد تاریخی اجاره‌بها در کشور»، این نسبت به مرز عدد یک رسید.

دولت تاکنون اقدام موثری برای تنظیم تورم مسکن و تورم اجاره به این معنا که باعث «بازگشت قیمت‌ها به سطح متعارف شود» انجام نداده است. 23302 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896144

دیگر خبرها

  • وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا
  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • ادعای بی سند، باز هم کار دست وزیر اقتصاد داد/ اجاره در دولت رئیسی چند برابر قبل شد؟
  • استقرار کروزهای ضد کشتی ایران نزدیک خاک آمریکا
  • مادورو دفاتر دیپلماتیک ونزوئلا در اکوادور را تعطیل کرد
  • کروزهای ضد کشتی ایران در فاصله کم از خاک آمریکا
  • اسرائیل به ایران حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می‌افتد
  • تل آویو حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می افتد