Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: وب سایت سازمان جهانی بهداشت دام، جمهوری اسلامی ایران را در سطح کشوری، از آنفولانزای فوق حاد پرندگان پاک تائید و منتشر کرد و باعث صادرات 15 هزار مرغ و تخم مرغ در کمتر از شش هفته شد.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، علی صفر ماکنعلی، امروز 25 تیر ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در سال‌های گذشته تب برفکی به طور گسترده وجود داشت، اما در سال ۹۷ هیچ موردی از تب برفکی مشاهده نشد، تصریح کرد: به دنبال فضاسازی برای همکاری‌های برون مرزی با کشورهای افغانستان و پاکستان برای کنترل تب برفکی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در زمینه واکنش نسبت به رویدادهای طبیعی همچون سیل که چند شهر ایران را طی چند ماه گذشته درگیر کرده بود، اظهار کرد: سازمان جهانی بهداشت از سرعت عمل دامپزشکی در مهار مخاطرات بهداشتی در این حادثه راضی بود.

ماکنعلی ادامه داد: با وقوع سیل سریعا دستورالعمل عملیاتی داده شده و ۹۳ تیم عملیاتی بیماری‌های سه گانه را پوشش دادند، واکسیناسیون و مدیریت بهداشتی انجام شد.

وی با بیان اینکه در بعد توسعه فعالیت‌های کشاورزی در استان هایی همچون سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی ورود دام مولد را داشته‌ایم، افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۲۲۰۰ مولد گوسفند و ۹۹ نفر شتر مولد شیری وارد استان خراسان جنوبی شده است.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور اظهار کرد: با توجه به روند صعودی که داشتیم امیدواریم واحدهایی که بنا به دلایل مالی تعطیل یا نیمه تعطیل شده ظرف کمتر از یک سال مجددا به شرایط عادی برگردند و بتوانیم قسمتی از نیازمندی‌های پروتئینی را نیز تامین کنیم.

ماکنعلی با بیان اینکه نوع رفتار و حمایت‌های انجام شده از استان‌ها براساس برنامه محوری انجام گرفته و براساس مخاطرات و شرایط هر استان متفاوت است، تصریح کرد: خراسان جنوبی برای وارد کردن دام مولد محدودیتی ندارد.

وی با اشاره به اینکه در استان خراسان جنوبی تمرکز ما روی واردات دام است، افزود: در حال حاضر ۲۹۱ کشتارگاه در سطح کشور وجود دارد که از این تعداد، ۵۰ کشتارگاه مرغ سبز تولید می‌کنند.

بحران تب کریمه کنگو نداریم

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه هیچ گاه بحران تب کریمه کنگو در ایران نداشته‌ایم، تصریح کرد: برای تاسیس آزمایشگاه تخصصی خراسان جنوبی اعتبارات خوبی تخصیص داده شده که امیدواریم بتوانیم تا پایان سال ۹۹ این آزمایشگاه را راه اندازی کنیم.

ماکنعلی اظهار کرد: امنیت غذایی در مرکز و پایتخت کشور مدیون تلاش همکاران دامپزشکی در پست قرنطینه‌ای شهرهای مرزی است که اگر این تلاش‌ها وجود نداشته باشد، تب کریمه کنگو در مرکز کشور شیوع پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: طرح ارتقاء کیفی گوشت مرغ یک برنامه ملی برای عرضه محصولات با کیفیت متفاوت از حداقل کیفیت ممکن است، به این صورت که محصولات به چهار دسته تقسیم بندی می‌شود.

انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال پرندگان خراسان جنوبی خراسان رضوی کشاورزی واکسیناسیون قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۲۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۸ سند همکاری بین دو کشور ایران - پاکستان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز دوشنبه (۳ اردیبهشت) به همراه رئیس جمهوری به اسلام آباد (پاکستان) سفر کرد. در حاشیه این سفر ۸ سند همکاری میان دو کشور در حوزه‌های مختلف امضا شد.

بذرپاش در این رابطه گفت: همکاری‌های حمل‌ونقلی از جمله در حوزه بنادر و دریایی، هوایی، ریلی، جاده‌ای از مسائل مطرح شده به‌منظور توسعه روابط دو کشور بود. توسعه پایانه‌های مرزی میان دو کشور از لحاظ ساختاری و حمل مستقیم بار، از موضوعاتی بود که میان مقامات دو کشور مطرح شد.

رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان تاکید کرد: برقراری پرواز مستقیم میان تهران و اسلام آباد و افزایش پروازها میان تهران- لاهور یا مشهد- لاهور از دیگر موضوعات همکاری ایران و پاکستان بود.

بر اساس این گزارش، ۸ سند همکاری که بین دو کشور ایران - پاکستان امضا شد، بدین شرح است؛ «ایجاد مناطق آزاد تجاری در گذرگاه‌های مرزی مشترک»، «همکاری در بخش سیما و رسانه»، «همکاری در بخش بهداشت دامی»، «همکاری‌های امنیتی»، «همکاری در بخش تعاون و رفاه اجتماعی»، «همکاری در بخش استاندارد» و «همکاری در بخش حقوقی و معاضدت قضائی در امور مدنی و تجاری» از مهم‌ترین اسناد همکاری میان دو کشور بود که از سوی وزرای راه و شهرسازی، دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و رؤسای سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و استاندارد.

کد خبر 6085757 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • به توافقات بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • امضای ۸ سند همکاری بین دو کشور ایران - پاکستان
  • سرمایه گذاری ۶۵۰۰ میلیاردی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • واکسیناسیون ‌۸۷۵ هزار قطعه طیور بومی در سیستان و بلوچستان
  • پایان مهلت هیئت مقررات زدایی به سازمان دامپزشکی(خبر اختصاصی*)
  • صادرات ۲۰ تن ماهی قزل آلای لرستان به خارج از کشور