Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-19@10:01:30 GMT

واکنش ایران به ادعای مذاکره موشکی

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۲۸۵۵

واکنش ایران به ادعای مذاکره موشکی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،در بیانیه نمایندگی جمهوری اسلامی ایران که روز سه شنبه منتشر شد، آمده است: به طور کلی برداشت خبرگزاری آسوشیتدپرس از اظهارات محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در مصاحبه با شبکه خبری ان بی سی را رد می کنیم.

 

این بیانیه می افزاید؛ وزیر امور خارجه گفته بود "اگر آمریکا می خواهد درباره موشک صحبت کند، ابتدا باید فروش سلاح به منطقه که شامل موشک می شود به دولت های منطقه را متوقف کند" اما این خبرگزاری این جملات را تمایل ایران برای مذاکره درباره برنامه موشک دفاعی خود معنا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرده است: موشک های ایران به هیچ وجه با هیچ کسی و هیچ کشوری در هیچ زمانی مذاکره شدنی نیستند.

در بیانیه نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد تأکید شده است: یقیناً خبرنگاران آسوشیتدپرس به اندازه کافی با مکالمه انگلیسی آشنا هستند تا مفاهیم نظرات فرضی را بدانند و دریابند. قرار دادن یک جمع بندی نادرست در سرخط خبرها در حالی که متن بخوبی روشن است، تنها اقبال عمومی را از رسانه کاهش می دهد.
این ادعای نادرست از اظهارات وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران باعث شد تا مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز با ذوق زدگی، آن را یک دستاورد برای خود قلمداد کنند.


همچنین سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل در توییتی با اشاره به تذکر نمایندگی به خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد: آنچه از مصاحبه ظریف منتشر شده تحریف آشکار است.

 علیرضا میریوسفی سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل با تکذیب نقل قول منتشر شده در برخی رسانه‌های آمریکایی از قول ظریف نوشت: متن پرسش و پاسخ نشان می‌دهد تفسیر آسوشیتدپرس از این سخنان اشتباه است و می‌تواند موجب کاهش اعتماد عمومی به رسانه‌ها شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس با تفسیری اشتباه از مصاحبه محمدجواد ظریف با NBC از آمادگی ایران برای مذاکره بر سر قدرت دفاعی مشروع خود خبر داده بود؛ خبری کذب که موجب واکنش پمپئو و ترامپ نیز شد.

میریوسفی در تایید بیانیه در توئیتر خود نوشت: «تفسیری که آسوشیتدپرس از مصاحبه دکتر ظریف با ان بی سی‌نیوز درباره آمادگی برای مذاکره ذرخصوص برنامه موشکی ایران داشته به طور کامل اشتباه است. این جمله که "اگر ایالات متحده می‌خواهد درباره موشک صحبت کند، باید فروش انواع سلاح به کشورهای منطقه شامل فروش موشک را متوقف کند"، به هیچ عنوان به این معنی نیست که ایران مایل است درباره برخی جنبه‌های توان موشکی خود مذاکره کند. توان موشکی ایران بطور مطلق و تحت هرشرایطی قابل مذاکره با هیچ شخص یا کشوری نیست.»

وزیر خارجه آمریکا ساعاتی پیش در صفحه توئیتر خود به دروغ مدعی آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مذاکرات موشکی شد.

این خبر دروغ مایک پمپئو که به گفت‌وگوی تلویزیونی محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران با شبکه ان بی سی اشاره داشت، در حالی منتشر شد که در صحبت‌های ظریف اساساً چنین مطلبی عنوان نشده است.

310310

کد خبر 1280499

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سازمان ملل ایران و آمریکا موشک محمدجواد ظریف باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال شورای نگهبان ایران و آمریکا گابریل کالدرون محمدجواد ظریف ایالات متحده آمریکا مجلس دهم گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۲۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی

 

بین الملل تابناک: هفتصد و شصت و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

 

انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی

آتش سوزی در پایگاه هوایی Dzhankoi در کریمه که ناشی از حمله موشکی اوکراین است، قابل رویت است.

بر اساس فیلم منتشر شده، حداقل 3 پرتابگر و رادار سامانه S-400 که در پایگاه مستقر بودند بر اثر اصابت موشک از بین رفتند.

درخواست کی‌یف از ناتو برای دفاع اوکراین به مانند اسرائیل

 وزیر امور خارجه اوکراین با اشاره به اقدام کشورهای غربی برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایرانی در جریان پاسخ تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی، خواستار مداخله مستقیم نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای حمایت از جبهه کی‌یف شد.

 دمیترو کولبا امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با شبکه رادیویی ال‌بی‌سی انگلیس، ادعای دولت لندن را مبنی بر اینکه دخالت مستقیم ناتو در جنگ اوکراین، باعث تشدید تنش‌ها در منطقه می‌شود، رد کرد و گفت: «استدلالی که من ماه‌ها است می‌شنوم، این است که نمی‌توان موشک‌های روسیه را رهگیری کرد، زیرا این به معنای کشاندن ناتو به جنگ با روسیه است.»

وی افزود: «از چه زمانی رهگیری موشک‌های روسیه به معنای کشاندن دیگران به جنگ با روسیه است؟ تا جایی که من می دانم، موشک های روسی حامل نیروهای روسی نیستند.»

وزیر امور خارجه اوکراین گفت که در ملاقات آتی با همتای انگلیسی خود، درباره علت اتخاذ رویکرد متفاوت غرب در قبال اوکراین و اسرائیل پرس‌وجو خواهد کرد.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس دو روز قبل به همین شبکه رادیویی گفته بود: ما بیش از هر کشور دیگری به اوکراین کمک کرده‌ایم. بیش از ۶۰ هزار سرباز اوکراینی را آموزش داده‌ایم، اولین کشوری بودیم که به آنها تانک، سلاح‌های ضد تانک و توپ‌های دوربرد دادیم.»

وی ادامه داد: تنها چیزی که باید از آن اجتناب کنید این است که نیروهای ناتو مستقیماً با نیروهای روسیه درگیر شوند؛ چون چنین اقدامی باعث تشدید تنش‌ها می‌شود.

با این حال کولبا که حسادتش گل کرده است، به ال‌بی‌سی گفت که هرچند اوکراین از کمک‌های لندن سپاسگزار است «اما استدلال کامرون درباره تشدید تنش‌ها معتبر نیست.» او خواستار مداخله مستقیم نیروهای ناتو برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای روسی شد که به گفته او، روزانه اوکراین را هدف قرار می‌دهد.

 

 

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر امنیت ملی اسرائیل به ادعای عملیات در ایران | عکس
  • ادعای روزنامه اسرائیلی: ۸۴ درصد حملات ایران دفع شد نه ۹۹ %
  • واکنش واعظی به ادعای خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف
  • واکنش واعظی به ادعایِ خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف /دولت به دنبال انحراف افکار عمومی است
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی
  • کاریکاتور/ ادعای پوشکی در خصوص قدرت موشکی!
  • واکنش جهان به عملیات موشکی و پهپادی وعده صادق
  • وزیر خارجه اسرائیل : تل آویو به دنبال حمله دیپلماتیک به ایران است / به ۳۲ کشور پیام فرستادیم / پیش از آن که خیلی دیر شود، ایران باید متوقف شود
  • درخواست وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از ۳۲ کشور برای تحریم برنامه موشکی ایران
  • وزیر خارجه اسرائیل: تل‌آویو به دنبال حمله دیپلماتیک به ایران است