Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی مغازه ای پژوهشگر و دبیر هنری فستیوال موسیقی نواحی «آینه‌دار» در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جزییات برگزاری دوره جدید این رویداد موسیقایی توضیح داد: طبق برنامه ریزی‌های انجام گرفته ششمین فستیوال موسیقی نواحی آینه دار در این دوره که آذر ماه ۹۸ در تالار رودکی تهران برگزار می‌شود، به موسیقی مناطق ترکمن نشین، شمال خراسان، دامنه‌های جنوبی البرز، شرق خراسان تا دشت قزوین و نزدیک تهران اختصاص پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: گرچه دوره پنجم فستیوال موسیقی نواحی «آینه‌دار» به دامنه‌های شمالی البرز اختصاص داشت، اما چون فرهنگ موسیقایی منطقه ترکمن متفاوت از فرهنگ موسیقایی دیگر مناطق نزدیک دامنه‌های شمالی البرز بوده و به موسیقی مناطق خراسان شمالی نزدیک است در نتیجه تصمیم گرفتیم تا موسیقی این منطقه و موسیقی مناطق خراسان شمالی را در کنار موسیقی دشت قزوین تا نزدیکی سمنان، سبزوار و تهران را مورد توجه قرار دهیم. البته تا امروز طی سفرهای مختلفی که به این مناطق داشتیم ضمن پژوهش‌های مفصلی که در این حوزه‌ها برای انتخاب گروه‌ها و هنرمندان انجام دادیم فیلمبرداری‌های پس زمینه کنسرت‌های مربوط به هریک از مناطق را انجام دادیم تا در زمان اجراها از این فضای جغرافیایی استفاده کنیم.

دبیر هنری فستیوال موسیقی نواحی آینه‌دار درباره نحوه انتخاب گروه‌ها و هنرمندان شرکت‌کننده هم گفت: من معتقدم هنر در بین اقوام ایرانی شاید کمی متفاوت‌تر از تعاریف مرسوم کلاسیک از هنر باشد. زیرا آنچه از هنر در بین این اقوام تعریف می‌شود، مقوله‌ای است که جزوی از زندگی مردم است. کما اینکه در همین چارچوب برخی از این هنرمندان به فراخور نیازی که هر قوم در ایام سوگواری و شادی دارند از این هنرمندان برای اجرای برنامه‌های خود استفاده کرده و بسیاری از آنها از همین راه ارتزاق می‌کردند. البته برخی از این هنرمندان نیز میراث‌دار نیاکان هنرمند خود هستند که به صورت سینه به سینه آموزش موسیقی دیده اند و ما تلاش داریم تا با فراهم کردن شرایط دیدار مخاطبان با آنها این گونه از موسیقی اقوام را نیز به علاقه‌مندان ارائه دهیم. به هر حال همه می‌دانیم که ثبت و ضبط این آثار شاید در چندین سال بعد تبدیل به اسناد ارزشمندی شوند که می‌توانیم از آنها استفاده‌های زیادی ببریم.

مغازه‌ای در بخش پایانی صحبت‌های خود اعلام کرد: تمامی آثار به صحنه رفته در پنج دوره قبلی فستیوال موسیقی نواحی آینه‌دار به صورت کامل هم ضبط صوتی و هم ضبط تصویری شده و امیدوارم تا سال ۱۴۰۰ که آخرین دوره فستیوال موسیقی نواحی آینه‌دار برگزار می‌شود بتوانیم تمامی این کارها به صورت بسته‌های مختلف موسیقایی منتشر کنیم.

کد خبر 4668077 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: موسیقی نواحی فستیوال موسیقی نواحی آینه دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۲۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز سه‌شنبه اول خرداد در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقهای شورای نگهبان و رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات با بیان اینکه «دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری ۸ سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است»، اظهار کرد: قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را بر عهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین اعلام کرد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد؛  سپس هیات رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیات رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیات رئیسه دائم نیز شامل ۷ نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نایب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

به گزارش ایسنا، انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • جزییات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان فارس اعلام شد
  • فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • پرکارترین خواننده پاپ مشخص شد
  • درخشش هنرمندان لردگانی در ششمین جشنواره آسمان هشتم