Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-20@04:13:13 GMT

کشف بقایای یک مسجد قدیمی در اوکراین

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۳۰۰۴

کشف بقایای یک مسجد قدیمی در اوکراین

بقایای یک مسجد قدیمی ترکی متعلق به قرن ۱۰ میلادی هنگام کاوشگری در منطقه چرنیوتسی اوکراین کشف شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آذرتاج، «نیکولای ایلکیف» رئیس هیئت کاوشگری در اوکراین گفت: حفاری های باستان شناسی از سال 2014 میلادی آغاز شده است که در نتیجه این حفاری ها یک مسجد قدیمی ترکی متعلق به قرن 10 میلادی در قصر خوتینسک در استان چرنیوتسی اوکراین کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تاریخ بقایای این مسجد قدیم ترکی و ویرانه های به دوره روسی اسلاوها و فرهنگ تریپول و سایر آن برمی گردد.

اسلام در نیمه های اول قرن دهم میلادی توسط تاجران و بازرگانان مسلمان وارد اوکراین شد و در مناطق مختلف آن از جمله شبه جزیره کریمه، دانتسك ،زاپاروژيه،  لوگانسك گسترش یافت.

براساس مطالعات مرکز تحقیقات پیو، 393 هزار نفر مسلمان در اوکراین زندگی می کنند؛ اگر چه مرکز اداره امور مسلمانان اوکراین جمعیت مسلمانان را نزدیک به دو میلیون نفر برآورد کرده است.

مسلمانان اوکراین تاکنون 160 باب مسجد در این کشور ساخته اند و در شبه جزیره کریمه بیشترین مساجد ساخته شده است. اگرچه در برخی از شهرهای اوکراین مسلمانان به دلیل فقدان مسجد برای ادای مناسک دینی خود با مشکل مواجه هستند.

همچنین 327 تشکل اسلامی در حال حاضر در این کشور فعالیت می کنند. دین رایج در اوکراین مسیحیت است و 96.2 درصد از مردم این کشور را مسیحیان تشکیل دادند و 7 درصد از این جمعیت 45 میلیونی را مسلمانان تشکیل دادند.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام رضا ع دهه کرامت بیانیه گام دوم انقلاب اردبیل چهارمحال و بختیاری کانون مساجد جشن های دهه کرامت آل هاشم خراسان جنوبی کاوشگری اوکراین مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۳۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مدیر سیا درباره شکست اوکراین تا پایان ۲۰۲۴

به گزارش تابناک، ویلیام برنز، مدیر سیا هشدار داد که ممکن است اوکراین تا پایان سال ۲۰۲۴ در میدان نبرد شکست بخورد.

به گزارش اسپوتنیک، وی با اشاره به کمبود مهمات ارتش اوکراین، گفت: خطر واقعی در مورد شکست اوکراین تا سال ۲۰۲۴ وجود دارد، اما کمک‌های نظامی بیشتر از سوی آمریکا می‌تواند برای اوکراین سودمند باشد.

به گفته برنز، یکی از افسران ارشد اوکراین گفت که نیروهای مسلح این کشور دست‌کم در یک مورد به دلیل کمبود مهمات ناچار به عقب‌نشینی شدند.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین پیشتر درباره اتمام موشک‌های دفاع هوایی این کشور صحبت کرده بود.

دیگر خبرها

  • هشدار مدیر سیا درباره شکست اوکراین تا پایان ۲۰۲۴
  • تغییر معادلات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای با عملیات وعده صادق
  • جادوی شرق در سمرقند
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • وعده صادقی که اتحاد کشورهای اسلامی را مستحکم‌تر کرد
  • ۳۰ فروردین در دنیای علم چه خبر؟
  • کولبا: غرب اوکراین را تنها گذاشته است
  • طرز تهیه کباب لاهماجون ، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • بزرگداشت روز جهانی مالکیت فکری
  • دلیل اسلواکی برای مخالفت با عضویت اوکراین در ناتو