Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@15:24:00 GMT

من سابقه دار هستم، چه کسی حرف مرا باور می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۳۱۱۵

من سابقه دار هستم، چه کسی حرف مرا باور می‌کند؟

خبرگزاری مهر، گروه جامعه: «همه دعوا می‌کنن، سر هیچ و پوچ هم دعوا می‌کنن، من هم مثل همه آن روز با این دست‌فروش ها دعوا گرفتم، فقط چون سابقه دار بودم صبر نکردم تا پلیس بیاد چون اگر پلیس می امد قطعاً منو زندانی کرد؛ بدبختی ما سابقه دارها همین هست که کسی حرفمان را باور نمی‌کند، حالا هی من بگویم بابا من یک نفر بودم و اونها یه ایل شما که خبرنگاری باور می‌کنی؟»

اینها صحبت‌های حق به جانبه «حسن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ق» یکی از اشرار با سابقه پایتخت است، که الان با لحنی مظلومانه سعی دارد تا برای خودش راه فراری پیدا کند. چند ماه پیش خبری مبنی بر حمله یکی از اراذل و اوباش به غرفه‌های دست‌فروش های خیابان فلاح منتشر شد. همان موقع هم اعلام شد که متهم شناسایی شده ولی هنوز دستگیر نشده است و پلیس به دنبال آن است.

امروز خبر آمد که «حسن. ق» را به همراه ۱۲.۵ کیلوگرم در خانه‌اش دستگیر کردند و می‌توانیم برای برویم و با او و شاکی‌اش گفت‌وگویی داشته باشیم. شنیده بودم این متهم یکی از اراذل و اوباش سطح دو و با سابقه است، خیال می‌کردم الان با یکی مثل «وحید مرادی» روبرو می‌شوم که پای خلاف‌هایش ایستاده و انکار و سیاه بازی و دروغگویی در بساطش نیست.

اما همین که وارد اتاق شدم، دیدم یکی از افرادی که بعداً متوجه شدم شاکی پرونده هست با پوزخندی گفت: «خوش آمدی خانم خبرنگار، برو بنشین دروغ‌های این جوجه را گوش کن، آخه این لاته؟ بابا لات مرام داره، راستی داره، لاتی که به زور و مشروب و مواد نیست» و با خنده بلندتری از اتاق خارج شد.

صبر کردم کمی دورش خلوت شود، رفتم جلو و همان سوال همیشگی را پرسیدم: «برای چی گرفتنت؟» با قیافه حق به جانبی جواب داد: «واسه دعوا» گفتم: «فقط دعوا؟» در حالی که دست‌هایش را لابلای دستبند بالا و پایین می‌کرد، گفت: «بله، فقط دعوا، همه دعوا می‌کنن منتها من شانس ندارم» گفتم: «ولی پلیس ادعا می‌کند که ۱۲.۵ کیلوگرم تریاک داخل خانه داشتی و فقط دعوا نبوده» کلافه بود، سری تکان داد و گفت: «چند ماه پیش داخل خیابان فلاح دعوا کردم، من تنها بودم و فقط چوب همراهم بود ولی دست‌فروش ها زیاد بودن، ریختن سرم و دعوا بالا گرفت، وقتی دارن میزنن من نگاه کنم؟»گفتم: «اگر تو دعوا را شروع نکردی و قمه نداشتی چرا صبر نکردی تا پلیس بیاید» پوزخندی زد و گفت: «من سابقه دارم چه کسی حرف من را باور می‌کند؟ پلیس می‌آمد من را فوراً زندانی می‌کرد و قاضی از من سند یا فیش می‌خواست، منم که هیچکدام از اینها را نداشتم باید می‌رفتم زندان، خب عاقلانه بود فرار کنم!»

از تریاک‌هایی که در خانه او کشف شده بود سوال کردم، انگار که موضوع متعارفی باشد، گفت: «بله، ۱۰ کیلو تریاک داخل خانه خودم کشف شد، خانه خودم‌ها نه خانه مادربزرگم، تریاک‌ها هم مال من نبود، برای یکی از بچه‌ها بود که من امانت نگه داشته بودم، پول نداشتم بیکار بودم و سابقه دار؛ کسی به من کار نمی‌داد این رفیقمون هم گفت بیا این تریاک‌ها را نگه دارد و در برابرش ۵۰۰-۶۰۰ هزار تومان بگیر، پیشنهاد خوبی بود من هم قبول کردم و قرار شد هر زمان که می‌خواهد مقداری از تریاک‌ها را بردارد ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان هم آن موقع بدهد، من اصلاً مصرف کننده نیستم این‌ها امانت بود، همین» سوال کردم به چه شکل دستگیر شدی؟ با تعجب گفت: «والا نمیدونم، داخل استخر بودم که یکهو رو سرم آوار شدن و آنجا دستگیرم کردند و رفتیم سمت خانه من، آنجا هم زیر و کردن بعد من را به بازداشتگاه بردند»

به سمت شاکی پرونده رفتم و گفتم: «ما که حرف‌های این فرد را باور نکردیم به هرکسی یک چیزی می‌گوید، شما بگویید اصل ماجرا درگیریتان با او برای چه بوده؟» گفت: «بله، ما از اداره گردشگری و شهرداری برای دست‌فروشی مجوز داشتیم، آن روز هم مانند دیگر روزها مشغول کاسبی بودیم که این آدم عربده کشان به سمت غرفه ما آمد و شروع به شکستن وسایل کرد، شاگرد ما هم که نمی‌دانست او مست است و مواد مصرف کرده با او درگیر شد تا جلویش را بگیرد تا کمتر خسارت ببینیم اما یک دفعه دوستان دیگرش هم به سمت ما ریختن و تمام زندگی ما را ویران کردند، نه تنها وسایل را شکستند بلکه با قمه سر و دست شاگردم هم پاره کردند و بعد هم فرار کردند»

سوال کردم چقدر خسارت دیدند و چه مدت بعد از شکایتشان این متهم دستگیر شد، پاسخ داد: «حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون خسارت دیدیم، اول به کلانتری ۱۴۹ رفتیم و شکایت کردیم ولی چون این متهم سابقه دار بود و مدام محل مخفیگاهش را تغییر می‌داد نتوانستند به زودی دستگیرش کنند، بعد به پلیس امینت عمومی مراجعه کردیم و آنها هم ظرف یک ماه فوراً دستگیرش کردند، حالا نمی دانم دارد خسارت ما را بدهد یا نه؟»

با توضیحاتی هم که سردار علی ذوالقدری رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت از این ماجرا داد صحت حرف‌های شاکیان و دروغگویی «حسن. ق» ثابت شد، بعد از جلسه به سراغ متهم رفتم و گفتم: «تمام حرف‌هایت در مورد درگیری که دروغ از آب درآمد، پشیمان نیستی از رفتارت؟»در حالی که سرش را بین دستانش گرفته بود گفت: «پشیمانم، زندان هم می‌روم ولی آزاد که شوم می دانم دوباره درگیر می‌شوم و دعوا می کنم»

مأموران «حسن. ق» را بردند، با خیلی از اراذل و اوباش که صحبت می‌کردم همگی در یک موضوع مشترک بودند و آن هم این بود که اگر دعوا شود، اگر دوستم از من بخواهد، اگر بین رفقا گیر کنم نمی‌توانم به آن خلاف «نه» بگویم، شاید به غیر از زندان و حبس و محکومیت‌های این چنینی، اگر در احکام، مجازات جایگزینی که بازدارندگی لازم را دارا باشند در نظر گرفته شود، که توأم با همراهی مددکار اجتماعی همراه باشد، تاثیر بیشتری در تادیب این افراد داشته باشد.

کد خبر 4668659 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: وحید مرادی دستفروشی اراذل و اوباش کشف تریاک پلیس امنیت عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۳۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!

«نصف حقوقم را به عنوان بیعانه کارت به کارت کردم تا خانه را اجاره ندهد؛ اما دیگر جواب تلفنم را نمی‌دهد»؛ این جمله را آقای مردانی می‌گوید که با دیدن آگهی اجاره آپارتمان با شرایط و قیمت مناسب در دیوار و صحبت با آگهی‌دهنده، ۱۰ میلیون تومان بیعانه واریز کرده است.

به گزارش فارس، «با آغاز فصل اجاره و نقل و انتقالات مسکن، شاهد افزایش ثبت آگهی‌های دروغین در پلتفرم‌های سایت‌های واسطی مانند دیوار هستیم»؛ سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا فراجا این جمله را گفته و می‌افزاید که افراد سودجو با سوءاستفاده از موقعیت و با ثبت آگهی‌های جعلی در سایت دیوار با «قیمت‌های پایین‌تر از عرف تعیین‌شده» و استفاده از ترفند‌های خاص و جلب نظر مشتریان در خصوص تضمین معامله، «مبالغی را تحت عنوان بیعانه از مشتریان دریافت می‌کنند و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تعهدات خود نیستند».

مجرمان فضای مجازی با مهندسی مسائل روز و نیاز‌های مخاطب و بکارگیری انواع روش و ترفند‌ها از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند؛ اجاره و فروش ارزان قیمت منزل، خودرو و کالا، ابلاغ الکترونیکی سامانه ثنا، کالابرگ الکترونیکی، کارت سوخت، اینترنت رایگان و برنده شدن در انواع قرعه‌کشی‌های رادیویی و تلویزیونی و … از جمله ترفند‌های کلاهبرداران مجازی است.

سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا با بیان اینکه میزان کلاهبرداری اینترنتی حدود ۳۷ درصد است، معتقد است که یکی از مهمترین دلایلی که مجرمان سایبری می‌توانند در رسیدن به اهداف مجرمانه خود موفق باشند اعتماد هموطنان است؛ این در حالی است که سرهنگ مهدی فرازپور رئیس پلیس فتا استان قم می‌گوید که «طمع و کنجکاوی در مواجهه با فضای مجازی باید کنترل شود که این موارد مهمترین شگرد مجرمان سایبری است».

کلاهبرداری اینترنتی و سایبری مختص ایران نیست؛ اف‌بی‌آی (FBI) اعلام کرد که در سال ۲۰۲۳ میلادی بیش از ۱۲.۵ میلیارد دلار خسارت به‌خاطر کلاهبرداری آنلاین به مردم آمریکا وارد شده است.

راهرو‌های پلیس فتا پر است از مالباختگانی که برای پیگیری پرونده خود از این اتاق به آن اتاق می‌روند؛ با اینکه تعدادی از شاکیان و مالباختگان از پیگیری و حصول پرونده کلاهبرداری ناامید بوده و پول خود را از دست رفته می‌دادند، اما سردار منتظر المهدی سخنگوی پلیس از کشف ۸۷ درصدی جرایم سایبری خبر داده و می‌گوید که تعداد پرونده‌های مکشوفه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۲۱ درصدی همراه بوده و در جریان رسیدگی به پرونده‌های سایبری تعداد ۴۲۳ فقره پرونده مهم، عمده و کثیرالشاکی یابش و ۹۰۵ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

احمد موقری سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی می‌گوید که «تعلیق حساب‌های بانکی و انسداد شماره تلفن‌های در اختیار کلاهبرداران، به روز رسانی و تکمیل مشخصات دقیق حساب‌های بانکی اشخاص حقیقی و حقوقی، ارسال پیام‌های انبوه هشدار و تهیه و تولید محتوای آموزشی مناسب از جمله راهکار‌های مبارزه و کاهش جرایم سایبری است».

وی همچنین بر تقسیم کار دستگاه‌های دولتی با هدف پیشگیری از کلاهبرداری‌های پرتکرار در فضای مجازی و نیز استفاده از فناوری‌های نوین مثل هوش مصنوعی برای جلوگیری از بروز جرایم مربوطه تاکید دارد.

دیگر خبرها

  • زندگی قاتل با جسد زن گمشده به‌ مدت ۲ شبانه‌ روز در تهران!
  • دعوا بر سر دستمال ارزشمند لیونل مسی!
  • نصب پابند الکترونیک به ۳۰۰ سارق سابقه دار در غرب استان تهران
  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • خاطره گویی در جمع دوستان اسرار جنایت یک ساله را فاش کرد | وقتی قاتل خودش را لو داد
  • دعوا بر سر نان بربری باعث کنده شدن گوش یک انسان شد
  • کشف ۱۷ کیلوگرم تریاک از مخفیگاه قاچاقچی سابقه‌دار
  • متهم به قتل در دادگاه: پشیمان نیستم
  • واگن مترو از چین نیامد؛ بین شهرداری و وزارت کشور دعوا شد
  • دعوا در صف نانوایی منجر به کنده‌شدن گوش پسر جوان شد