Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- علیلو بر جلوگیری از فعالیت عطاری‌های غیرمجاز و استفاده از ظرفیت‌های قانونی و اجرای مواد ۲۷ و ۲۸ قانون نظام صنفی کشور تأکید کرد و گفت: عطاری‌ها تنها می‌توانند به فروش انواع گیاهان دارویی با رعایت مقررات اقدام کنند و مجاز به فروش دارو‌های دیگر نیستند. تاریخ انتشار: 08:57 - 26 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۳۶۱۰

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، بابک محبوب علیلو در جلسه بررسی نحوه برخورد با واحد‌های صنفی عطاری متخلف، بر جلوگیری از فعالیت عطاری‌های غیرمجاز و استفاده از ظرفیت‌های قانونی و اجرای مواد ۲۷ و ۲۸ قانون نظام صنفی کشور تأکید کرد و گفت: عطاری‌ها تنها می‌توانند به فروش انواع گیاهان دارویی با رعایت مقررات اقدام کنند و مجاز به فروش دارو‌های دیگر نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه مقرر شد در عمل به تکلیف قانونی مقرر در ماده ۲۷ قانون نظام صنفی اتحادیه عطاری‌ها در اسرع وقت با اهتمام و جدیت لازم نسبت به شناسایی واحد‌های صنفی مذکور بر اساس مقررات اقدام کند و طی یک ماه نتیجه شناسایی واحد‌های متخلف را به پلیس نظارت بر اماکن استان و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی گزارش کند.


گفتنی است؛ ماده ۲۷ قانون نظام صنفی کشور  تصریح دارد: محل دایر شده به‌وسیله هر شخص حقیقی یا حقوقی که پروانه کسب برای آن صادر نشده است با درخواست اتحادیه و تأیید اتاق اصناف شهرستان توسط نیروی انتظامی پلمب می‌شود.


ماده ۲۸ قانون نظام صنفی کشور: واحد صنفی تنها درموارد زیر پس از گذرانیدن مراحل مندرج در‌آئین‌نامه‌ای که به تصویب وزیر بازرگانی خواهد رسید، به طور موقت از یک هفته تا‌شش‌ماه تعطیل می‌گردد:


‌الف - اشتغال به شغل یا مشاغل دیگر در محل کسب، غیر از آنچه در پروانه کسب قید گردیده یا کمیسیون نظارت مجاز شمرده است.


ب - تعطیل محل کسب بدون دلیل موجه حداقل به مدت پانزده روز برای آن دسته‌از صنوفی که به تشخیص هیأت عالی نظارت موجب عسر و حرج برای مصرف کننده می‌شود.


‌تبصره - تشخیص موجه بودن دلیل با اتاق اصناف شهرستان است.


ج - عدم پرداخت حق عضویت به اتحادیه براساس ضوابطی که در آئین‌نامه مصوب کمیسیون نظارت تعیین شده است.


‌د - عدم اجرای مصوبات و دستورات قانونی هیأت عالی و کمیسیون نظارت که به‌وسیله اتحادیه‌ها به واحد‌های صنفی ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قانون نظام صنفی کشور عطاری های غیرمجاز پیشگیری از جرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۳۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۶ هزار عدد قرص از یک تعمیرگاه خودرو در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، جانشین فرمانده انتظامی مشهد گفت: با کسب خبری مبنی بر توزیع قرص های غیرمجاز در یک واحد صنفی غیرمجاز مشهد، موضوع در دستور قرار گرفت.     سرهنگ محمد چراغ افزود: مالک این واحد صنفی در پوشش تعمیرگاه خودرو اقدام به فروش دارو و قرص های غیرمجاز می کرد که ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از هماهنگی با مقام قضایی وارد عمل شدند و در بازرسی از این واحد صنفی ۶ هزار عدد انواع قرص و ۲۱ هزار و ۵۰۰ سی سی شربت غیرمجاز را کشف کردند.   وی اضافه کرد: واحد صنفی مذکور به جرم توزیع داروهای غیرمجاز برابر دستور مقام قضایی تا اطلاع ثانوی مهر و موم شد و فرد متخلف روانه دادسرا شد.

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد عطاری به دلیل عرضه داروهای مخدر در آبسرد
  • ۶ هزار عدد قرص از یک تعمیرگاه خودرو در مشهد کشف شد
  • کشف ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی
  • کشف ۶ هزار عدد قرص از یک تعمیرگاه خودرو در مشهد
  • کشف ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی در مشهد
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم
  • ممنوعیت فروش فرآورده‌های دارویی در عطاری‌ها
  • ۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمب شدند
  • معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند
  • ۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمپ شدند