Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر کشور بر تقویت جایگاه مهندسان در احیای تمدن ایرانی – اسلامی تأکید کرد و گفت: ضرورت دارد هم‌افزایی میان جامعه مهندسان و شهرداری‌ها در جهت ارتقای کیفیت ساخت‌وساز ایجاد و تقویت شود.

به‌گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، مهدی جمالی‌نژاد در بیست‌ودومین اجلاس هیأت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان به تشریح برخی از وظایف وزارت کشور در حوزه معاونت عمرانی پرداخت و اظهار کرد: معاونت عمرانی وزارت کشور مأموریت‌های بسیار سنگینی را برعهده دارد و ارتباط با اکثر دستگاه‌ها، سازمان‌ شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در حوزه مسئولیت معاونت عمرانی وزارت کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مدیریت ۳۷ هزار دهیاری، ۱۲۸۴ شهرداری و ۱۲۰ هزار عضو شورای شهر بر عهده معاونت عمرانی وزارت کشور است.

معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: موضوعات متنوعی در معاونت عمرانی وزارت کشور قابل پیگیری است. به همین دلیل لزوم هم‌افزایی جامعه مهندسان و شهرداری‌ها برای ارتقای کیفیت ساخت‌وساز وجود دارد. همچنین بحث ضرورت برخط کردن خدمات مهندسی به‌خصوص مهندسان ناظر از دیگر اقداماتی است که قابلیت پیگیری دارد.

جمالی نژاد ادامه داد: لزوم گنجاندن ضوابط و مقررات طراحی و اجرا برای معلولان، برنامه‌ریزی و تداوم آموزش مهندسان دارای صلاحیت حرفه‌ای، افزایش نظارت‌ها، دقت در طراحی، استفاده از مصالح استاندارد، توجه به گزارش‌های تخلفات ساختمانی، کمیسیون ماده ۱۰۰ و مواردی از این دست همه در معاونت عمرانی وزارت کشور پیگیری می‌شود.

وی یادآورشد: به رغم تمامی راه حل‌هایی که مهندسان و متخصصان درپیش گرفتند اما مشکلات در حوزه ساخت و ساز و نظارت بر آنها به قوت خود باقیست.

معاون وزیر کشور تأکید کرد: مهندسان در طول تاریخ در تمدن ایرانی – اسلامی جایگاه ویژه‌ای داشتند و ضرورت دارد که در دوران معاصر این جایگاه تقویت شود.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دهیاری ها شهرداری معاون وزیر کشور مهدی جمالی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۳۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای کیفیت و استحکام بدنه خودرو مطالبه جدی پلیس در سال ۱۴۰۳ است

تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا ملت درباره آمار تصادفات جاده‌ای در نوروز، گفت: درصد شماره‌گذاری پژو در کشور  ۲۸ درصد است و دخالت این خودرو در تصادفات نوروز ۳۲ درصد بوده است اما این نکته نیز ملاکی برای این نیست که پژو می‌تواند خودرویی پرتصادف باشد.

رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: مطالبه جدی ۱۴۰۳ ارتقای کیفیت و استحکام بدنه خودرو است و این موضوع در حال پیگیری است.

منبع: خانه ملت

دیگر خبرها

  • هم‌افزایی شهرداران کلان‌شهرها در توسعه فرهنگ رضوی در ایام دهه کرامت
  • هم‌افزایی شهرداران کلانشهرها در توسعه فرهنگ رضوی در ایام دهه کرامت
  • ارتقای کیفیت زندگی شهری به کمک رشد هوشمند
  • بررسی عملکرد تمامی پل‌های مکانیزه مناطق ۲۲ گانه تهران
  • ساخت وساز در حریم رودخانه سوادکوه نگران کننده است
  • شهرداری‌ها با تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را جذب کنند
  • تعویض یونیت پل‌های عابر مکانیزه پایتخت
  • ارتقای کیفیت و استحکام بدنه خودرو مطالبه جدی پلیس در سال ۱۴۰۳ است
  • قلع و قمع ۲ مورد از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در اراضی کشاورزی روستای باروج یامچی
  • سد و نیروگاه سریلانکا ساخت مهندسان ایرانی آماده بهره برداری شد