Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اجرائی تشکیلات خانه کارگر ساوه و زرندیه ضمن ابراز گلایه از عدم تشکیل شورای اسلامی کار در کارخانجات زیر مجموعه شستا ( شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) در این شهرستان ها، خواستار تحقق این مهم شد.به گزارش بلاغ،داود میرزائی در گفت و گو با خبرنگار  در اراک با بیان اینکه تشکیل شورای اسلامی کار در کارخانجات زیر مجموعه شستا در شهرستان از ضروریات است، اظهار کرد: تعدادی از مدیران کارخانجات زیر مجموعه شستا در ساوه و زرندیه بنا به دلایل مختلفی تمایلی به فعالیت این شورا ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بی رغبتی، انحلال و عدم  پویایی شورای اسلامی کار از سوی کارفرمایان این کارخانجات را به نوعی دخالت در امور مدیریتی و کاری از سوی کارگران عنوان کرد و ادامه داد: این در حالی است که این شورا بازوی توانمندی در پیشبرد بهتر اهداف به شمار می رود.
دبیر اجرائی تشکیلات خانه کارگر ساوه و زرندیه با اشاره به این که دارائی و املاک سازمان تامین اجتماعی متعلق به جامعه کارگری بوده و متاسفانه آنان در این امر نیز فاقد نماینده کارگری می باشند، اظهار کرد: از این رو کارگران می توانند با فعالیت در این شورا، نقش پر رنگی در بیان و رفع مسائل و مشکلات کارگری داشته باشند.
میرزائی گفت: شهر صنعتی کاوه با برخورداری از صدها واحد تولیدی و صنعتی کوچک و بزرگ، بزرگترین شهر صنعتی خاورمیانه محسوب می شود که متاسفانه شورای اسلامی کار در تعداد معدودی از آنها فعال است که این امر جای بسی تامل دارد.
وی از کارخانه کاغذ سازی ساوه به عنوان یکی از کارخانجات قدیمی زیر مجموعه شستا نام برد و افزود: متاسفانه به تازگی شورای اسلامی کار در این کارخانه غیرفعال شده است.
دبیر اجرائی خانه کارگر شهرستان های ساوه و زرندیه گفت: تقویت روابط کارگری و کارفرمائی و ترویج قوانین و فرهنگ کار از مهم ترین نتایج نهادینه کردن فعالیت شورای اسلامی کار در واحدهای صنعتی و تولیدی است.
وی افزود: ممانعت برخی کارفرمایان و بی رغبتی کارگران در خصوص  تشکیل شورای اسلامی کار در واحدهای صنعتی برغم اینکه از شرایط آن برخوردار هستند نتایج ناخوشایندی را متوجه جامعه کارگری و کارخانه ها خواهد کرد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۳۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار

جمعی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در کارزاری خواستار تغییر نمایندگان کارگری در شورای عالی کار شدند؛ چرا که معتقدند در صورت عملکرد بهتر این گروه در جلسات تعیین مزد ۱۴۰۳، افزایش حقوق بیش از ۳۵ درصد نیز امکان‌پذیر بود.

به گزارش ایسنا، در روزهای پایانی ۱۴۰۲ مطابق هر سال، جلسات شورای عالی کار برگزار شد و در نهایت با اکثریت آرا افزایش ۳۵ درصدی حداقل حقوق کارگران در سال آینده را مصوب کرد. اما آنچه این جلسات را متفاوت کرد، عدم توافق گروه‌های سه‌جانبه بر روی آمار مراجع رسمی کشور، عدد سبد معیشت و در نهایت درصد افزایش بود که قهر نمایندگان کارگری از جلسه و امضا نکردن صورت جلسه را به دنبال داشت.

با توجه به پخش زنده این جلسات برای نخستین بار از صداوسیما و شبکه‌های اجتماعی، برخی از کاربران شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) با انتقاد از عملکرد نمایندگان کارگری، شیوه چانه‌زنی این گروه را غیرمنطقی و ناکارآمد دانستند و به ویژه خروج آن‌ها از جلسه را مانع از افزایش بیشتر حقوق اعلام کردند.

تعدادی از کاربران نیز اعتقاد داشتند این گروه نه نمایندگان واقعی کارگران جامعه، بلکه نماینده یک جربان سیاسی خاص هستند که بجای پیگیری واقعی منافع کارگران، با رفتارهای نمایشی و عوام‌گرایانه اهداف شخصی و حزبی خود را پیگیری می‌کنند.

بخش دیگری از محتواهای منتشر شده با هشتگ #تغییر_نمایندگان_کارگری نیز به انتقاد از استانداردهای دوگانه این گروه در قبال دولت‌های مختلف اختصاص داشت که کاربران با ارائه آمار از افزایش حقوق کارگران در سال‌های اخیر، تقابل نمایندگان کارگری با دولت سیزدهم را غیرمنصفانه و به نسبت همراهی آنان با سرکوب مزدی در دهه ۹۰ در تناقض می‌دانستند.

در ادامه، بخشی از این واکنش ها را میخوانیم؛

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار
  • اتحادیه کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان تشکیل شود
  • اولویت‌های جامعه کارگری در سال ۱۴۰۳
  • شورای وحدت به‌دنبال تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس است
  • ضرورت تشکیل اتحادیه کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان
  • روایتی تازه از میزان افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
  • ارائه لایحه پیشنهادی جدید در خصوص قانون کار | قول وزیر اقتصاد به کارگران صحت دارد؟
  • ارائه لایحه پیشنهادی اصلاح ​مواد ۴١ و ۱۶۷ قانون کار/ دولت وکیل مدافع کارگران است
  • روایتی تازه از تصویب میزان افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
  • تعیین حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ چگونه انجام می‌شود؟ + جزییات