Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-03-28@23:04:51 GMT

◄ مترو خط 7 در مسیر تکامل

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۳۱۸۷

◄ مترو خط 7 در مسیر تکامل

تین‌نیوز | 

خط 7 مترو تهران که با هدف برقراری ارتباط سریع بین بخش‌های جنوب شرقی تا شمال غرب تهران ساخته شد با عمقی حدود 56 متر از عمیق‌ترین خطوط مترو پایتخت محسوب می‌شود که بیش از 90 درصد حفاری‌های آن با دو دستگاه ماشین عظیم حفار به روش مکانیزه انجام شده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، بخشی از مسیر این خط خردادماه 1396 افتتاح شد، اما پس از یک دوره  کوتاه در آبان ماه  به دلیل نواقص، بهره‌برداری متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آن هنگام پروژه بهره‌برداری از خط 7 به کمک برنامه‌ریزی مرحله به مرحله و در قالب سه فاز شمالی- میانی و جنوبی مجدداً از سر گرفته شد.

در فاز نخست بخش میانی خط 7 از ایستگاه شهید نواب‌صفوی تا مهدیه به دلیل تقاضای بیش‌‌تر سفر و امکان تبادل میان سایر خطوط، برای بهره‌برداری مجدد انتخاب و آماده شد. در این راستا نقایص دستگاه‌های  برطرف شده و در نیمه اول سال 1397 بازگشایی شد. پس از آن فاز دوم بهره‌برداری که بخش شمالی خط 7 از ایستگاه میدان صنعت تا شهید نواب صفوی را شامل می‌شد در دستور کار قرار گرفت. این فاز هم چون فاز اول در بخش میانی شامل اقداماتی عملیاتی بود  که از آن جمله باید به موارد زیر اشاره کرد.

تامین و نصب سیستم سیگنالینگ که باعث کاهش سرفاصله، ایمنی حرکت و کنترل ایمن و اتوماتیک قطارها می‌شود و فاصله  قطارها راه به 15 دقیقه و کم‌تر  کاهش می‌دهد. نصب و راه‌انداری سیستم تهویه در هواکش‌های ایستگاهی شامل اجرای سازه و تجهیزات مربوط به هواکش‌ها و هواسازهای ایستگاهی به منظور تامین تهویه مناسب، ترمیم و اصلاح ریلی خط با هدف افزایش سرعت و ایمنی قطارها و حذف نقاط حادثه‌ساز، تکمیل و ساخت سیستم پایدار سازی برق ایستگاه‌ها، امکان‌پذیر کردن استفاده حداکثری از بخش شمالی خط 7، انجام مطالعات ارتعاش به منظور جلوگیری از انتقال لرزش به سطح زمین برای رفاه حال ساکنان اطراف خط از این جمله هستند.

براساس این گزارش، مدیریت شهری کلان شهر تهران ضمن بازگشایی بخش شمالی خط 7 و راه‌‌اندازی دو ایستگاه تربیت مدرس و میدان صنعت، اقدام به تکمیل بخش میانی و افتتاح ایستگاه هلال احمر کرده است. اکنون با راه‌اندازی این بخش از خط 7 ، شبکه متروپایتخت کامل‌تر از گذشته در خدمت شهروندان بزرگ‌ترین کلان‌شهر خاورمیانه خواهد بود و این در حالی است که کار و فعالیت برای تکمیل ایستگاه‌های دیگر بخش شمالی و اقدام برای رفع نقایص بخش جنوبی از ایستگاه مهدیه تا بسیج هم‌چنان ادامه دارد. تا در آینده نزدیک خط 7 به‌طور کامل مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بسیج پایتخت جنوب شرقی زمین مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۳۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ ایستگاه‌ مترو اصفهان نمایشگاه صنایع دستی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی معرک‌نژاد پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در نوروز امسال سه پهنه باغ غدیر، گلستان شهدا و گنجینه تخت فولاد به ترتیب به عنوان پهنه‌های تفریحی، معنوی و زیارتی اصفهان در اختیار شهروندان و مسافران قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه طی روزهای گذشته مدارس آموزش و پرورش بیشترین سهم را در تأمین مکان اسکان مسافران نوروزی داشته است، افزود: شهروندان، اتحادیه املاک و اصناف مرتبط کمک کردند تا بتوانیم از ظرفیت‌های اسکان مختلف شهر برای اسکان مسافران نوروزی استفاده کنیم.

سخنگوی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه ۴۰ درصد از تماس‌های برقرار شده با سامانه ۱۳۷ شهرداری از ابتدای فعالیت ستاد سفر تاکنون از سوی گردشگران بوده است، گفت: مسافران نوروزی شهر اصفهان می‌توانند از طریق تماس با سامانه تلفنی ۱۳۷، از مکان‌های اسکان این کلان‌شهر مطلع شوند.

وی استفاده از مترو به عنوان یک وسیله حمل و نقل عمومی مناسب در شهر را به مسافران نوروزی توصیه کرد و گفت: ۹ ایستگاه متروی شهر اصفهان رنگ هنری و فرهنگی به خود گرفته و مسافران می‌توانند در این ایستگاه‌ها به‌صورت زنده و کارگاهی روند تولید صنایع دستی اصفهان را ببینند.

معرک‌نژاد خاطرنشان کرد: متروی اصفهان در ایام غیرتعطیل از ساعت ۰۶:۰۰ تا ۲۲:۰۰ به شهروندان و مسافران سرویس‌دهی می‌کند و روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین ماه نیز تعطیل است.

کد خبر 6062732

دیگر خبرها

  • ۱۸ فروردین‌ماه زمان انجام تست گرم فاز اول خط سه مترو
  • افزایش ساعت خدمات دهی مترو از فردا
  • لحظه هولناک ورود اتوبوس به ایستگاه مترو (فیلم)
  • لحظه ورود اتوبوس به ایستگاه مترو! + فیلم
  • ساعات فعالیت مترو تهران در شب های قدر
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های صنعت نفت در مترو
  • اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر
  • بهره‌برداری از پروژه روشنایی ناژوان با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار
  • ۹ ایستگاه‌ مترو اصفهان نمایشگاه صنایع دستی می‌شود
  • توسعه شرقی خط ۴ مترو؛ نیازی که فراموش شده است